Honda NSR 125

L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 13.7.2012 12:31

LaneKit, onko männät kuinka herkät satulassa? Itellä ihan järkyttävä ulina, levy on suora ja palat hiottu + bräkleenillä puhistettu levy niin tulin siihen tulokseen että ne jumittaa siellä satulassa, varsinkin kun jarru jää vähän pohjaan vielä painamisen jälkeen.
AapoV
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut AapoV » 13.7.2012 13:54

Mullakin vinkuu takajarru lähes aina. Bräkleenillä ja hiomapaperin kanssa koitin päästä ongelmasta eroon, mutta ei ole lähtenyt. Toisen puolen pala on ihan loppu (ei nyt metalli metallia vasten vielä) mutta toisella puolella ei edes se viiva ole kulunut pois eli mitenköhän tuo on voinut noin epätasaisesti kulua?
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut The Eki » 13.7.2012 20:53

onko tuttu vika teille? eli sateella ajoin ja noin 100km/h vauhdista yhtäkkiä sammu vaa. eli virrat poikki ja kevari tien poskeen. sitten se aina välillä lähti käymään ja pysty ajaa ehkä jotain 100m kun taas virrat poikki. tai siis sytytys virta poikki. eli kaikki vapaanvalot yms toimi ihan normaalisti.
Gogge
Pyörä:
Beta RR50 Motard Track -11
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
22.8.2011 16:03
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Gogge » 13.7.2012 21:02

Voisko olla mennyt vettä tulpan hattuun? Olettaen että sielläkin sataa.. Tai tulppa/sytytyspuola tmv sano ittensä irti. Joku sähkövikakin voi olla, maadoituksessa tmv.. virtalukon alue kannattanee kattoa.
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle."
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 13.7.2012 21:31

Ostinpa tuossa juuri näsärin. :) Mikäs niksi tossa rattilukossa on, kun en millään saa sitä päälle?
Shetken
Pyörä:
Suzuki S1 Honda NSR125 -98
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
25.1.2010 21:33
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Shetken » 13.7.2012 21:51

Miiksuu kirjoitti:Ostinpa tuossa juuri näsärin. :) Mikäs niksi tossa rattilukossa on, kun en millään saa sitä päälle?


Onko käännetty tanko ääriasentoon?
Ostakaa Näsäriin takaratas: http://www.motot.net/talli/osat/id25957/
Miiksuu
Liittynyt:
25.5.2010 19:12
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Miiksuu » 13.7.2012 23:30

Juu, tanko vasemmalle stopparia vasten. Painoin avainta ja yritin kääntää vastapäivään, mutta ei se mennyt. En tietenkään väkisin vääntänyt. Manuaali neuvoo myös näin. Voisin huomenna pistää voitelua lukkoon ja yrittää uudelleen, jos se onkin siitä kiinni.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 14.7.2012 0:18

MEGAEKI, tarkista eka tulpanhattu että on kuiva ja sit vaikkapa sivujalan anturin johot että ei ota häiriöö mistään.

Nyt on kannessa lämmönkestävät tiivistemassat sekä vanha oma tiiviste, saapa nähdä mitä sanoo kun aamulla kokeilen käyntiin...
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut The Eki » 14.7.2012 2:10

jeppistä vikahan oli siinä että sammutusnapin alle oli menny vattä ja se katko virtoja. pistin sinne crctä nii toimii taas.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut The Eki » 14.7.2012 22:20

nyt aattelin laittaa tohon taas vähä lisätehoa niinnii kannattaako tuohon laittaa vapaavirtaus suodatin? ja oliko muualla kureja ku putkessa, pa säätimessä ja imukaulassa? mun näsäri on siis vm 89.
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut astr0 » 15.7.2012 10:03

^^Et sä sillä suodattimella lisätehoja saa, kun et kuitenkaan saa yhtä hyviin säätöihin ku vakiosuodattimella saat helposti.

L_rppa kirjoitti:Ja itseltä keitti TAAS nesteet ja sylki paisuntasäiliöstä ulos, siis voi saatana :lol: Saas nähä rupeaako toimimaan vaan jos laittaa uudet nesteet... Viimeks teki tuon 3tkm sitten.

Tulee nyt ehkä vähän myöhässä kun en tätä kauheen usein lue, mut meikäläisellä teki tätä samaa näsärissä kun kannentiiviste vuosi ja väänsi kannen kieroon. Pääsee sillon ilmaa sieltä kannen välistä järjestelmään -> sylkee paisuntasäiliön ylivuodosta nesteet ulos.

Nesteet kannattaa valuttaa siitä vesipumpun päällä olevasta letkusta ulos, sit ei tarviikaan enää muistaakseni paljoo muuta ottaakaan ku ilmanputsarikotelo pois ni pääsee pitkävartisella pikkuräikällä vääntämään kannen pultteja. Kansi sorviin ja suoraks ja uudella tiivisteellä kiinni. Yksityiset mp-huollot jaksaa kehua nsr:n orkkistiivisteen perään, meikäläisellä kyl kesti tarvikemallikin muutaman avauskerran.

Myös sylinterin yläpää voi olla vino, mut melko harvinaista. Kyl se mieluummin kansi on, tai sit vuotaa jostain muualta.
Kettu kuittaa.
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 15.7.2012 12:12

Millasissa lämmöissä teillä pyörii uudemmat nasset? Itellä mantieajossa sinä 1/4 kohteilla ja kaupungissa ajellessa kohoaa helpostikkin sinne puoleenväliin mittaria. Normaalit lämmöt?
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 15.7.2012 12:33

Ihan normaalit lämmöt on, kannattaa ottaa tavaksi aina välillä seurata sitä lämpömittaria :)

astr0, viimeks kun tuo kannentiiviste meni ja nesteet tuli ulos paisuntasäiliöstä, niin kansi oikastiin ja uus orkkistiiviste laitettiin, ja nyt se sitten taas meni samalla tavalla (3tkm eroa). Nyt kasasin vanhalla tiivisteellä ja sellasella liimalla/massalla ja ainakin toistaiseksi pitänyt, termostaatinkin otin pois. Ei tuu kuiteskaan ajeltua tolla enää se kuukaus. Nesteet oonkin aina laskenu tosta kohasta ulos, mut tuo uusien laitto on kyllä tehty ihan helvetin vaikeeks, kun nuo katteet on vanhassa näsärissä tollaset moloperseet että yhdistää tankin ja takakatteet. Kyllä se oli helppoa aikaa kun oli uudempi näsäri, kaikki oli hemmetin paljon helpompaa huoltaa :x
astr0
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
16.10.2005 12:25
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut astr0 » 15.7.2012 15:57

Ei sulla sit olis just tuo sylinterin yläpää pikkusen väärä? Jos on vääntäny siinä samassa ku ekan kerran vääntäny kannenkin. Sit suoristit kannen mut sylinteri jäi aavistuksen vinoon -> pitää ensin mut paine vääntää pikkuhiljaa kannen uudestaan. Ihan näin maalaisjärjellä spekuloiden.

Menny kerrankin noin päin, et uus on helpompi huoltaa. Yleensä niitä katteita tulee lisää ja pitää purkaa puol pyörää et saa käden mahtumaan edes umpion läheisyyteen. Varsinkin toi huoltotappi siihen tankkiin on kyl aika hieno juttu, ei voi ymmärtää miksei sitä oo käytetty kaikissa pyörissä ku kuitenki se toteutus on niin yksinkertanen ja ihan ilmanen tehdä. Helpottaa ihan helvetisti hommia ku ei tartte joka kerta ottaa tankkia irti ku puuhastelee.
Kettu kuittaa.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: Honda NSR 125

ViestiKirjoittanut L_rppa » 15.7.2012 18:21

Jos vielä menee tuo kannentiiviste niin sitten alan tutkimaan sylinterin yläpäätä.

Varmaan insinöörit funtsannu tuota huoltoa, uuemmassa näsärissähän onnistuu tosipaljon tehdä huoltoa senkun nostaa tankin ylös. Ite en nää noissa vanhemman katteissa mitään etuja vrt. tohon nostettavaan tankkiin, ois ees erilliset takakatteet ja peltitankki. :D