Sivu 83, 83:sta

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 17.10.2018 17:56
Kirjoittanut Deekujorma
Tattista MX!
Pitänee kaivaa räjäytyskuvista oikea osanumero sitten seuraavaksi. Pakko vielä kysyä että eihän kukaan vahingossa ole sattunut tallentamaan noita cagivaclub.tk sivuja koneellensa? Harmillisen usein vievät sekä suomalaiset että ulkomaalaiset forumin linkit sinne. Ei edes internetarchivesta löytynyt. :(

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 17.10.2018 19:37
Kirjoittanut MX_125
800077331 taisi olla se koodi tuolle 35 mikunin kaulalle. Muuta isompaa kaulaa ei enää helposti saa. Mitäpä tietoa tuolla foorumilla olisi ollut mitä muualta netistä ei saa? Italian cagivafoorumi on aika kuollut mutta sieltä löytää kyl tärkeimmät asiat jos tietää miten hakea.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 20.12.2018 22:31
Kirjoittanut Deekujorma
Nopea kysymys tähän väliin.
Onko Evo2 ja sp525 mallien katteilla suuria eroja keskenään? Tekisi mieli hommata tuo uudemman mallin sirompi perä, mutta ei viitsisi ihan sokkona ostaa.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 23.12.2018 1:41
Kirjoittanut MX_125
525 perän kanssa joudut säätämään välikatteita ja vaihtamaan koko takahäkin. Sivu ja alakatteet sekä tankki on muistaakseni evossa ja 525 samat.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 19.3.2019 21:25
Kirjoittanut Sachs125
Moro
Sattuiskos kenelläkään olemaan Miton usd-keulan mittoja? Siis ohjausakselin ja -laakereiden koko, pyörän akselin halkaisija ja pituus sekä jarrusatulan kiinnitysreikien etäisyys olis lähinnä hakusessa.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 13.6.2022 12:21
Kirjoittanut cagivamitosp525
Onko Mito-tietäjiä enää paikalla?

Cagiva Mito SP525 vm. 2011, tuli irroitettua kaasuttimen säädön yhteydessä vahingossa TPS-anturin ruuvit. No nythän se vilkuttaa MIL-vikakoodia TPS-anturista. TPS-anturi laitettu asianmukaisesti takaisin paikoilleen (muovilätkä liikkuu kaasun mukana), kiristetty ruuvi samaan kohtaan (oli värillä merkattu onneksi) mutta silti vilkuttaa vikakoodia. Tehty myös korjaamokäsikirjan mukainen virran tarkistus TPS-anturista ja tulee virtaa oikeat määrät. Akku myös käytetty irti mutta vikakoodi on ja pysyy.

Onko Cagiva Mito SP525:lle jotain TPS-anturin resetointi ohjetta jolla saisi tuon vikavalon sammumaan? Yritin kaivella italiankin foorumeilta mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan. Muilla merkeillä löytyi vastaavaan ongelmaan että esim. pumppaa kaasua kolme kertaa ennen virran päälle laittoa.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 13.6.2022 13:19
Kirjoittanut Zande
Nuo sähköhirvitykset (sp525) ei ole itselle niin tutuksi tulleet, mutta käsittääkseni elektroniikka on hyvin pitkälti sama kuin -07 ja uudemmissa Husqvarnan 2t kevareissa (SMS ja WRE). Kannattaakin ehkä lukaista kyseisten mallien foorumeita, Hussejen kanssa kun ovat enemmänkin joutuneet noiden asioiden kanssa painimaan. Itsellekin tuli aikanaan Husqvarnassa vastaan trave TPS:n resetoinnille, ja siihen löytyi ainakin silloin Mototin foorumeilta hyvä ohjeistus. Siitä toki on sen verran reilusti aikaa, ettei enää ole mitään muistikuvaa miten se tapahtui..

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 13.6.2022 15:27
Kirjoittanut cagivamitosp525
Zande kirjoitti:Nuo sähköhirvitykset (sp525) ei ole itselle niin tutuksi tulleet, mutta käsittääkseni elektroniikka on hyvin pitkälti sama kuin -07 ja uudemmissa Husqvarnan 2t kevareissa (SMS ja WRE). Kannattaakin ehkä lukaista kyseisten mallien foorumeita, Hussejen kanssa kun ovat enemmänkin joutuneet noiden asioiden kanssa painimaan. Itsellekin tuli aikanaan Husqvarnassa vastaan trave TPS:n resetoinnille, ja siihen löytyi ainakin silloin Mototin foorumeilta hyvä ohjeistus. Siitä toki on sen verran reilusti aikaa, ettei enää ole mitään muistikuvaa miten se tapahtui..


Joo pitää tutkia josko saisi Hussen ohjeilla ongelman ratkottua, tänks.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 13.6.2022 15:33
Kirjoittanut MX_125
TPS:n pystyy aika varmasti huijaamaan vastuksella, toki jos vilkkuvalo häiritsee niin T5 polttimon ottaa pois mittaristosta niin ei häiritse enää. Noiden 525 sähköjen kanssa painiminen on niin turhaa ajanvietettä, ei toimi ikinä kunnolla kumminkaan. Vanhojen kokusanien vaihto on paras korjausvinkki mitä voi antaa. Muistaakseni TPS vaikuttaa näissä öljypumpun syöttöön eli sekin kannattaa ohittaa ja siirtyä seosvoiteluun, mekaanista öljypumppua 525 mitoon ei niin yksinkertaisesti asenneta. Pitää purkaa koko kytkinpuoli auki, siellä on öljypumpun rattaan tilalla iso holkki ja ihan erilainen stefa mitä vanhemmissa. Kytkinkopassa on pelkkä tulppa tosin.

cagivamitosp525 kirjoitti:Onko Mito-tietäjiä enää paikalla?

Cagiva Mito SP525 vm. 2011, tuli irroitettua kaasuttimen säädön yhteydessä vahingossa TPS-anturin ruuvit. No nythän se vilkuttaa MIL-vikakoodia TPS-anturista. TPS-anturi laitettu asianmukaisesti takaisin paikoilleen (muovilätkä liikkuu kaasun mukana), kiristetty ruuvi samaan kohtaan (oli värillä merkattu onneksi) mutta silti vilkuttaa vikakoodia. Tehty myös korjaamokäsikirjan mukainen virran tarkistus TPS-anturista ja tulee virtaa oikeat määrät. Akku myös käytetty irti mutta vikakoodi on ja pysyy.

Onko Cagiva Mito SP525:lle jotain TPS-anturin resetointi ohjetta jolla saisi tuon vikavalon sammumaan? Yritin kaivella italiankin foorumeilta mutta en löytänyt ratkaisua ongelmaan. Muilla merkeillä löytyi vastaavaan ongelmaan että esim. pumppaa kaasua kolme kertaa ennen virran päälle laittoa.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 14.6.2022 9:32
Kirjoittanut cagivamitosp525
Joo, toki sen saa varmasti huijattua pois, mutta yritän vielä kärsivällisyyteni rajoissa löytää ''oikean'' ratkaisun :D :lol: