Sivu 81, 83:sta

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 23.10.2015 15:01
Kirjoittanut Aretski
Ostin tossa pari kuukautta sitte -06 miton. Myynti puheessa kehuttiin maasta taivaaseen tätä "ranteita venyttävää jollymoton piikkiä" yms... noh, ostaessa kun ei ollut korttia niin en kehdannut testata pyörää. Kotona kun lähdin kokeilemaan niin sehän röpötti aika pahasti mutta neulan säädöllä saatiin melkein kokonaan pois. Mutta semmoinen ongelma on nyt että ei jaksa kulkea kuin ehkä noin 120km/h 5 vaihteella ja 6 on turha edes laittaa koska ei jaksa mennä kuin ala mäessä sillä, ja ala väännötkin vähän kateissa. Mitossa siis jollymoton putki, 28mm kaasari, suutinta en nyt muista mutta ideoita missä vika? :P

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 26.10.2015 23:23
Kirjoittanut Jerski
Toimiiko pakoaukonsäädin?

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 26.10.2015 23:56
Kirjoittanut Aretski
Kyllä se tuntus toimivan. Mutta jos se ei toimi niin miten sen sitte sais pelittämään?

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 29.10.2015 23:40
Kirjoittanut Jerski
Riippuu vähän, en ole tuosta miton säätimestä perillä kun en ole ikinä sellaisen kanssa joutunut tekemisiin mutta kannattaa katsoa että laippa liikkuu vapaasti eikä ole jumissa ylä- tai ala-asennossa ja että kaikki säätimen osat on kunnossa. Jos se pelittää niin kaasarin säätöjä lähtisin itse tutkimaan seuraavaksi.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 30.10.2015 14:17
Kirjoittanut Zande
Mitoissa "kanava", jossa pa-säätimen laippa liikkuu, karstoittuu herkästi, jolloin laippa juuttuu. Omien kokemusten perusteella yleensä laippa juuttuu yläasentoon. Laippa ja kanava karstoittuu herkimmin heikkolaatuisempia öljyjä käytettäessä, joten jos kyseisessä pelissä on käytetty esim. vesijäähdytteisissä, viileämpänä käyvissä huonosti palavaa Teboilin öljyä, lähtisin epäilemään juuttunutta laippaa. Tekeekö pa-säädin tarkistuksen normaalisti, kun virrat kääntää päälle?

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 27.11.2015 13:39
Kirjoittanut Leevi Sjölund
Voiskos joku Mitoja rakennellu neuvoa että minkälaisen siromman perän sais värkättyä mitoo pienellä työllä? :D Meneekö esim uudemman räsän perä helposti tai gprrän? Oon kuullu et sp525 perä menis helposti mut niitä en oo löytänny, joten jos jollain ois myyä halvalla ni ehotelkaa ni sais olaa evooo nätimmäks! :)

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 5.12.2015 12:14
Kirjoittanut m mainio
Morjesta. Mistä ja mitkä sähköjohdot tulee puolalle? Ja minkälaiset sähköt täytyy olla, jos haluaa pelkän kipinän? :nolo:

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 13.4.2016 14:53
Kirjoittanut vältzi
ei kellään sattuis oleen tietoa mistä löytyys mittarinpyörittäjää tai jos jollain sellanen pyöris nurkis niin laita yvtä :) maahantuojalle jo soitettu ja ei kuulemma enää saa kyseistä osaa uutena? :eek: 05vm mitosta kyse

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 8.8.2016 19:42
Kirjoittanut thaitus
Mistä kiven alta löytää 07 mitoon vauhtipyörän, ducaton sähköt taitaa olla tossa.
240e suolaiseen hintaan löytyy staattori+vauhtis jostain ulkomaalaiselta sivulta mutta ei huvittaisi ostaa staattoriaki ku se on ehjä..Toinen vaihtoehto lyödä purkuun koko romu ku koneremppaan menee ainaki 500e jos toi kallis vauhtissysteemi pitää ostaa, ja 1000e pyörään ei mitään järkeä noin kallis remppa..kiitos vastauksista etukäteen

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 19.8.2016 12:47
Kirjoittanut Karaikun
Morjes, mikä voisi olla vikana mitossa kun kulkee ihan ok, mutta ei ole mitään varsinaista "tehopiikkiä" 1-3 vaihteilla(kulkee ~100km/h @ 11k rpm), mutta kun vaihtaa 4 vaihteelle niin ei jaksa ollenkaan ja kulkee max 80 km/h ja muille vaihteille ihan turha edes vaihtaa... :roll:

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 4.9.2016 15:34
Kirjoittanut thaitus
http://www.motot.net/talli/osat/id74754/
Siitä -07 mitosta osia kaikille tarvitseville!

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 6.2.2017 22:34
Kirjoittanut ex.faitteri
Olikos Cagiva Supercityssä sama moottori kuin Mitossa? Bongasin netistä Miton workshop manualin ja sen ohjeilla varmaankin saa Supercitynkin moottorin avattua ja huollettua?

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 7.2.2017 13:08
Kirjoittanut Zande
Kyllä siinä taitaa olla, eipä olisi kovin järkevää alkaa valmistajan montaa 125cc konetta samaan aikaan valmistamaan.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 7.2.2017 17:36
Kirjoittanut ex.faitteri
Niin ajattelinkin. Ainakin Aprilia käyttää samaa Rotaxin konetta hyvin pienin variaatioin saman ikäluokan vehkeissä, siis noissa 90-luvun alun pyörissä.

Re: Cagiva Mito

ViestiLähetetty: 8.2.2017 5:22
Kirjoittanut MX_125
Supercityssä on sama kone kun EVO1 ja MK1 mitoissa eli 7-speed alakerta ja muut vastaavat hilppeet. 122 ja 123 koneet käyttävät myös paljon samoja osia mutta eroavat myös todella paljon toisistaan. Cagivan moottori on taas pysynyt lähes samana koko tuotannon ajan eli 80-luvun lopulta 2010 asti jolloin tuotanto päättyi. Voisin väittää että -87 vuotisen C9 freccian moottorista kävisi lähes jokainen osa päikseen SP525. Verrataan vaikka aprilioihin, -88 AF1 project 108:in koneesta ei käy oikeastaan mikään osa päikseen 122 tai 123 koneiden kanssa. Eikä 122 ja 123 jaa keskenään oikeastaan kuin muovirattaat, laakerit, männät ja öljyproput.