Cagiva Mito

Liittynyt:
23.10.2015 14:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Aretski » 23.10.2015 15:01

Ostin tossa pari kuukautta sitte -06 miton. Myynti puheessa kehuttiin maasta taivaaseen tätä "ranteita venyttävää jollymoton piikkiä" yms... noh, ostaessa kun ei ollut korttia niin en kehdannut testata pyörää. Kotona kun lähdin kokeilemaan niin sehän röpötti aika pahasti mutta neulan säädöllä saatiin melkein kokonaan pois. Mutta semmoinen ongelma on nyt että ei jaksa kulkea kuin ehkä noin 120km/h 5 vaihteella ja 6 on turha edes laittaa koska ei jaksa mennä kuin ala mäessä sillä, ja ala väännötkin vähän kateissa. Mitossa siis jollymoton putki, 28mm kaasari, suutinta en nyt muista mutta ideoita missä vika? :P
Pyörä:
RS125 '06
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
6.2.2013 22:01
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Jerski » 26.10.2015 23:23

Toimiiko pakoaukonsäädin?
Liittynyt:
23.10.2015 14:00
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Aretski » 26.10.2015 23:56

Kyllä se tuntus toimivan. Mutta jos se ei toimi niin miten sen sitte sais pelittämään?
Pyörä:
RS125 '06
Paikkakunta:
Kankaanpää
Liittynyt:
6.2.2013 22:01
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Jerski » 29.10.2015 23:40

Riippuu vähän, en ole tuosta miton säätimestä perillä kun en ole ikinä sellaisen kanssa joutunut tekemisiin mutta kannattaa katsoa että laippa liikkuu vapaasti eikä ole jumissa ylä- tai ala-asennossa ja että kaikki säätimen osat on kunnossa. Jos se pelittää niin kaasarin säätöjä lähtisin itse tutkimaan seuraavaksi.
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 30.10.2015 14:17

Mitoissa "kanava", jossa pa-säätimen laippa liikkuu, karstoittuu herkästi, jolloin laippa juuttuu. Omien kokemusten perusteella yleensä laippa juuttuu yläasentoon. Laippa ja kanava karstoittuu herkimmin heikkolaatuisempia öljyjä käytettäessä, joten jos kyseisessä pelissä on käytetty esim. vesijäähdytteisissä, viileämpänä käyvissä huonosti palavaa Teboilin öljyä, lähtisin epäilemään juuttunutta laippaa. Tekeekö pa-säädin tarkistuksen normaalisti, kun virrat kääntää päälle?
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Liittynyt:
15.9.2015 13:04
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Leevi Sjölund » 27.11.2015 13:39

Voiskos joku Mitoja rakennellu neuvoa että minkälaisen siromman perän sais värkättyä mitoo pienellä työllä? :D Meneekö esim uudemman räsän perä helposti tai gprrän? Oon kuullu et sp525 perä menis helposti mut niitä en oo löytänny, joten jos jollain ois myyä halvalla ni ehotelkaa ni sais olaa evooo nätimmäks! :)
Liittynyt:
7.8.2011 22:23
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut m mainio » 5.12.2015 12:14

Morjesta. Mistä ja mitkä sähköjohdot tulee puolalle? Ja minkälaiset sähköt täytyy olla, jos haluaa pelkän kipinän? :nolo:
Liittynyt:
19.7.2009 21:49
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut vältzi » 13.4.2016 14:53

ei kellään sattuis oleen tietoa mistä löytyys mittarinpyörittäjää tai jos jollain sellanen pyöris nurkis niin laita yvtä :) maahantuojalle jo soitettu ja ei kuulemma enää saa kyseistä osaa uutena? :eek: 05vm mitosta kyse
Liittynyt:
25.6.2012 1:39
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut thaitus » 8.8.2016 19:42

Mistä kiven alta löytää 07 mitoon vauhtipyörän, ducaton sähköt taitaa olla tossa.
240e suolaiseen hintaan löytyy staattori+vauhtis jostain ulkomaalaiselta sivulta mutta ei huvittaisi ostaa staattoriaki ku se on ehjä..Toinen vaihtoehto lyödä purkuun koko romu ku koneremppaan menee ainaki 500e jos toi kallis vauhtissysteemi pitää ostaa, ja 1000e pyörään ei mitään järkeä noin kallis remppa..kiitos vastauksista etukäteen
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Karaikun » 19.8.2016 12:47

Morjes, mikä voisi olla vikana mitossa kun kulkee ihan ok, mutta ei ole mitään varsinaista "tehopiikkiä" 1-3 vaihteilla(kulkee ~100km/h @ 11k rpm), mutta kun vaihtaa 4 vaihteelle niin ei jaksa ollenkaan ja kulkee max 80 km/h ja muille vaihteille ihan turha edes vaihtaa... :roll:
Liittynyt:
25.6.2012 1:39
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut thaitus » 4.9.2016 15:34

http://www.motot.net/talli/osat/id74754/
Siitä -07 mitosta osia kaikille tarvitseville!
Liittynyt:
6.11.2016 13:02
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut ex.faitteri » 6.2.2017 22:34

Olikos Cagiva Supercityssä sama moottori kuin Mitossa? Bongasin netistä Miton workshop manualin ja sen ohjeilla varmaankin saa Supercitynkin moottorin avattua ja huollettua?
Pyörä:
Beta RR4T 450, Tunturi Maxi -78
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
13.1.2008 18:50
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut Zande » 7.2.2017 13:08

Kyllä siinä taitaa olla, eipä olisi kovin järkevää alkaa valmistajan montaa 125cc konetta samaan aikaan valmistamaan.
Ex Cagiva Mito ORO #6 -07
Ex Husqvarnan SMS -07
Ex Derbi DRD Racing sm -05
Ex BSE 125cc
Liittynyt:
6.11.2016 13:02
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut ex.faitteri » 7.2.2017 17:36

Niin ajattelinkin. Ainakin Aprilia käyttää samaa Rotaxin konetta hyvin pienin variaatioin saman ikäluokan vehkeissä, siis noissa 90-luvun alun pyörissä.
Pyörä:
Aprilia MX 125 2007, Gilera runner SP50, Aprilia RS 257, Cagiva Mito 1991
Liittynyt:
25.11.2012 23:35
Re: Cagiva Mito

ViestiKirjoittanut MX_125 » 8.2.2017 5:22

Supercityssä on sama kone kun EVO1 ja MK1 mitoissa eli 7-speed alakerta ja muut vastaavat hilppeet. 122 ja 123 koneet käyttävät myös paljon samoja osia mutta eroavat myös todella paljon toisistaan. Cagivan moottori on taas pysynyt lähes samana koko tuotannon ajan eli 80-luvun lopulta 2010 asti jolloin tuotanto päättyi. Voisin väittää että -87 vuotisen C9 freccian moottorista kävisi lähes jokainen osa päikseen SP525. Verrataan vaikka aprilioihin, -88 AF1 project 108:in koneesta ei käy oikeastaan mikään osa päikseen 122 tai 123 koneiden kanssa. Eikä 122 ja 123 jaa keskenään oikeastaan kuin muovirattaat, laakerit, männät ja öljyproput.