Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 24.5.2015 16:18

Yleesnä vakioputket ja vaimentimet kuristaa, kun ovat liian ahtaita mm. päästöjen takia, teharit ja vaparit sitten antavat sopivamman vastapaineen.
Hikkee et paskoo.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 24.5.2015 17:27

Kunhan muistat säätää kaasarin samalla. Muuten häviää tehot varmasti.. ;)
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 25.5.2015 19:26

Mites kaasarin säätö, monta prosenttia isompi suutin pitää olla jos hommaa vapaavirtasuodattimen änkän lisäksi ihan E95 ja E98 polttoaineella.
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 27.5.2015 11:58

Mitäpä muuten lottootte voiko tyhjennetty vakiovaimennin syödä tehoja? Jos sieltä menee virtaukset vituiks? Kun oma derbi ei millän taho mennä yli 100 mittariin :D Ja mittari kusettaa sen 15..

E: ja jostain kuulin juttua että yamahan koneellisen vakiokaasarissa on seosruuvi pohjassa, pitääkö paikkansa?
Hikkee et paskoo.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 27.5.2015 17:14

Ylempään; Tarvittavien suuttimien kokoa on vaikea sanoa, koska on pyöräkohtaisia. Toinen voi toimia samalla setupilla paljon pienemmällä kuin toinen. Ostat sarjan suuttimia ja rupeat testailemaan. Aluksi heität isoimman kiinni ja tarvittaessa vaihdat pienempää suutinta kunnes toimii niin kuin pitää.


Ja alempaan; Onko kaasari varmasti säädetty kyseiselle vaimentimelle (siis oikean kokoiset suuttimet)? Liian avara putki/vaimennin kyllä voi syödä tehoja.. Onko miten tyhjennetty?? Ihan kokonaan, vai meneekö siellä sentään edes suora reikäputki alusta loppuun?

Ostitko pyörän tollasena vai kulkiko se ennen paremmin sinun omistuksen aikana?


Ja juu, seosruuvi on kaasarin pohjassa aika pirullisessa paikassa.. :D
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 27.5.2015 23:51

Jonez98 kirjoitti:Mitäpä muuten lottootte voiko tyhjennetty vakiovaimennin syödä tehoja? Jos sieltä menee virtaukset vituiks? Kun oma derbi ei millän taho mennä yli 100 mittariin :D Ja mittari kusettaa sen 15..

E: ja jostain kuulin juttua että yamahan koneellisen vakiokaasarissa on seosruuvi pohjassa, pitääkö paikkansa?

Mitkäs välitykset sulla on? Itellä täysin vakio kiina koneella 14-48 väleillä ja menee mittariin sen 110-115 ja KTM mittari sanoo 105 ja GPS 102. Jos ajat nii kovaa mitä lähtee niin onko kierrokset lähelläkään punarajaa?

Enkä kyllä kauheesti usko että tehot menee ellet sitten 5-6cm reikää poraa siihen, en tosin tiedä mimmonen se änkkä on sisältä että onko vaan katalysaattori mikä lie pahvikenno vedetty pois ja jotain villoja jos on.
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 28.5.2015 1:18

Entinen omistaja tyhjännyt änkän ilmeisesti kokonaan, eisiellä sisällä näytä mittään olevan, pitää pikkusen koittaa säätää sitä, 14-49 välit kulkee ykspäälä mittarii 105-110, eli ei edes satasta, tiedä häntä onko sitten jo kerennyt väljistyä ku 43tkm ajettu. Jatosissaa ekat kolme vaihetta menee ainakin suht helposti punarajalle.
Hikkee et paskoo.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 28.5.2015 11:14

Eikös tussa Yamahan koneessa männänvaihtoväli ollut jtn. n. 50tkm ajotavasta riippuen. Voihan se olla, ettei sielä enään kaikki tehot ole tallessa tuossa vaiheessa jollei ole rempattu. Wisecoltahan sitten saa laadukasta takomäntää kun sama kone mitä Yamaha TTR:ssä.


Hitto kun tekis mieli myydä detsi, hommata joku Derbi mistä kone kilahtanut ja rakentaa siitä vaikkapa joku valkokilpinen 250cc nelarienska/krossi. Saattaa olla vaikeeta saada kone mahtumaan Derbin runkoon, mutta eiköhän se hitsin ja rälläkän kanssa onnistuisi.. Valot on sitten toinen juttu jos niille ei sähköjä ole.

Tiedä sitten olisiko parempi vaihtoehto ostaa Derbin kilvellinen runko ja lyödä runkonumero toisen pyörän runkoon? Ei se varmaan sen laittomampaa ole.. :D
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 30.5.2015 13:47

Mistäpäin ootte wisecoa tai wössneriä tms tilaillu? En itse onnistunut löytämään kuin näiden kahden viralliset sivut ja jotain jenkkisivuja, ilmeisesti ttr yammu suosittu rapakon takana :D
Hikkee et paskoo.
riksu26
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
10.7.2012 21:56
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut riksu26 » 30.5.2015 17:05

Se taitaa olla kun löytyy vaikka mitä viriosaakin :D

Ebayn kautta ainakin saa hyvin osia tuohon.
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 30.5.2015 19:23

Ei ainakaan takomäntiä näytä usan ulkopuolelta kauheesti löytyvän, sen sijaan briteistä löytyy kiinalainen 150cc sylinteriputki ja mäntä 60puntaa :D
http://www.ebay.co.uk/itm/Big-bore-150-cc-Barrel-and-piston-kit-suitable-for-Yamaha-XT-125-X-2005-2011-/251939579867?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3aa8c4e7db
Hikkee et paskoo.
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 31.5.2015 15:25

Jonez98 kirjoitti:Ei ainakaan takomäntiä näytä usan ulkopuolelta kauheesti löytyvän, sen sijaan briteistä löytyy kiinalainen 150cc sylinteriputki ja mäntä 60puntaa :D
http://www.ebay.co.uk/itm/Big-bore-150-cc-Barrel-and-piston-kit-suitable-for-Yamaha-XT-125-X-2005-2011-/251939579867?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3aa8c4e7db

Käykö toi 2011 vuosimallin Bajaan? Vai onko 2011 bajassa kiina kiinakone eikä täydellinen kopio Yamahan koneesta mutta kiinassa tehtynä? Tommonnen vois kyllä olla asiallinen kun hintaakaan oo paljoon, täytyy kyllä vaan ajaa rauhassa se sisäänajo ettei leikkaa :D
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 31.5.2015 16:10

Baja mallissahan on hondan lisenssillä tehty zongshen(?) kone, eli siihen ei yammuosat käy.
Hikkee et paskoo.
Laamapalmu
Liittynyt:
19.11.2014 19:50
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Laamapalmu » 31.5.2015 16:11

Jonez98 kirjoitti:Baja mallissahan on hondan lisenssillä tehty zongshen(?) kone, eli siihen ei yammuosat käy.

No hitto, saako siihen sitten mitään viriosia?

E: Löysin tämmösen nopeella vilkaisulla, näyttää ulospäin täysin identtiseltä kuin oma kiinakone mutta eihän se vielä paljoa kerro. Onko Hondan lisenssoiduilla koneilla mitään eroa?
http://www.ebay.com/itm/Big-Bore-Cylind ... ee&vxp=mtr

Sitten löyty tämmönen jossa sanotaan " equip with Honda CB150cc or Chinese made clone" Mahtaako tuommonen mennä ja onko toi sylinterin seinämä saman kokoinen ettei se ole isompi kuin normaalisti koska muuten pitäis koneistaa tuo moottori että saa isomman reiän sinne kampiakselin koppaan että se mahtuu sinne.
http://www.ebay.com/itm/Honda-CB145-150 ... 11&vxp=mtr
[x]Harkat [x]A1[x]Kaatunut [x]Leiponut
Jonez98
Pyörä:
Ex Derbi Senda X-Race -07, Ex Honda CBR125 -07, Derbi Senda 125SM -05
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
12.10.2013 17:58
Re: Derbi Senda R/SM 125cc 4-stroke

ViestiKirjoittanut Jonez98 » 1.6.2015 2:00

Öäääää eikös hondankoneellisessa ole sama kone kuin clr cityflyssä, johon muistaakseni sai jostakin 170cc kittiä, nuitten sopivuudesta en osaa ollenkaan sanoa.
Hikkee et paskoo.