Sivu 35, 35:sta

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 14.3.2017 0:23
Kirjoittanut Indiana
Juu :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 14.3.2017 9:49
Kirjoittanut ma$$i
http://www.motot.net/wiki/Aprilia_SX/RX_125

Sieltä lukemaan kansista jos sellanen kiinnostaa. Suosittelisin VHM Race Domea.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 15.3.2017 1:31
Kirjoittanut MX_125
Indiana kirjoitti:Onks v forcet wörtti ostos? Huomaako eron? :D


Eipä ne yhtään lisää tehoa tuo jos siitä lähetään. Läppärunkojen vaihtelu tehon toivossa on modernissa 2T moottorissa aivan turhaa jonneilua. Etenkin rotaxin tapauksessa jossa samaa läppärunkoa käytetään myös isommissa moottoreissa. Jos oikeasti haluaa tehoa niin sitten sylinterin porttausta ja läppärungon korvaus luistiohjauksella. Tai sitten hommaa rotaxin GP tason moottorin, siinä on nuo edellämainitut asiat suoraan tehtaalta.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 21.3.2017 12:49
Kirjoittanut Indiana
Pitäs toi tuorevoitelu ohittaa vastuksella nii tietäskö joku et saako niitä iha kivijalkakaupoista stadi alueelta. Netistä ei viittis noi halpaa juttuu ostaa :lol:
Edit: vaikuttaako kireemmän kannen esim race dome laittaminen pyörän huoltäväleihin, luotettavuutee yms. :lol:

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 21.3.2017 13:36
Kirjoittanut Miehistä_Miehin
Yleisestikkin kaikissa härpäkkeissä mitä korkeaviritteisempi sitä tiheämmät huoltovälit ja en nyt ihan tappiin viritettyä menopeliäkään hirveän luotettavaksi luokittelisi.... (jokaisella mielipiteensä)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 21.3.2017 13:59
Kirjoittanut ma$$i
Indiana kirjoitti:Pitäs toi tuorevoitelu ohittaa vastuksella nii tietäskö joku et saako niitä iha kivijalkakaupoista stadi alueelta. Netistä ei viittis noi halpaa juttuu ostaa :lol:
Edit: vaikuttaako kireemmän kannen esim race dome laittaminen pyörän huoltäväleihin, luotettavuutee yms. :lol:

Hemmin tuorevoitelusta ei tietoa.

Rotaxin vakiokannella Squish ja puristussuhde on aika löysät, joten lähes huoletta voi istuttaa kireämmän kannen. Palotapahtuma ja hyötysuhde jne paraneee, jonka huomaat lisääntyneenä vääntönä ja tehona (VHM kannet parantavat myös jäähdytystä vrt vakiokansi). Bensankulutuskin voi laskea. Kunhan squish ei laske katukäytössä alle 0.7 niin ei huolta. Race Domella se menee alle 1.0, joten kannattaa vaikka varmuudeksi sitä vaihtaessa mitata squish tinalangalla. Tarkkaa arvoa mahdoton sanoa mittaamatta, sillä se riippuu siitä minkä alapahvin ovat tehtaalla lätkäseet/ joku omistaja rempatessa.

Männänvaihtoväli TT:nä ~8 tkm niin pysyy vedotkin tallessa.

Kireämpi kansi on oiva lisä hyvän putken, 34VHSB kaasarin ja Raven kaveriksi.

Jos jonkun kanssa pitää olla tarkkana tai murehtia, niin säädöt. Pistäkää ne ihmeessä kuntoon.. Vakio 28vhst lortolla voi heittää vesilintua ja 34vhsb tilalle ja se säätöihin.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 22.3.2017 0:08
Kirjoittanut Indiana
Kiitos! On kyllä huikeeta kun tääl topikeissa pyörii tämmösiä rotax tietäjiä :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 22.3.2017 17:43
Kirjoittanut ma$$i
Todellista tietoutta löytyy vasta MX_125:ltä. Laita sille viestiä jos haluut Rotax122 wappiryhmään.

Tuossa vielä joku opetusvideo squish mittauksesta. Männän ja kannen välii tinalanka, pyöräytys ja ja sit mittaa langan. Toi 1.4-1.5 on vakio josta voi turvallisesti pudottaa siihen ~0.8-1.0. Kadulle varmasti turvallinen valinta on 1.0 tai karvan alle


Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 28.3.2017 16:22
Kirjoittanut Indiana
Jossain tuolla aiemmissa keskusteluissa puhutaan ecu boksin porauksesta että saa "racing" tilaan ja näin säädettyä onko tuorevoitelu päällä vai pois. Onko pelkkää huuhaata vai toimiiko. Onko joku kokeillu? Mistä kohtaa pitäs poraa?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 29.3.2017 17:13
Kirjoittanut MX_125
Eipä noissa Hemmeissä taida mitään tuollasta porausta vaatia kyllä. Tuorevoitelu varmaan hajoaa näissä itsekseenkin ilman porausta ;). Pumppu vaan pois sieltä missä välissä se sielä onkaan, kuva olis kiva missä se sijaitsee. Tietty jos haluu paremman ja luotettavamman tuorevoitelun, niin se rotaxin oma mikunin pumppu ja muovikuori kii ei maksa paljon mitään käytettynä.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 30.3.2017 14:15
Kirjoittanut Indiana
Sehän on se ongelma kun tuorevoitelun nykäsee irti niin pyörä sammuu :lol: ja tietysti ilman tuorevoitelua. Ei vaan tahdo löytyy luottoa kun voi vaan repussa kantaa pullloa, Varsinkaan tähän sähköseen tuorevoiteluun :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 7.5.2017 17:32
Kirjoittanut Indiana
Osaako joku sanoa mikä on ku 1-3 vaihteilla kiihtyy normaalist ja menee piikiille mutta siitä eteenpäin piikillä alkaa pätkimään, paukkumaan ja booaamaan. Rave on tarkasettu/puhdistettu, tulppa vaihettu. Voiko olla liian iso/pieni suutin?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 30.11.2018 9:39
Kirjoittanut Jesbox
Hei! Vieläkö tuo HM wa ryhmä on aktiivinen mistä täällänkauan sitten puhuttiin?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 30.11.2018 22:05
Kirjoittanut MX_125
Kyllä tuo rotax ryhmä elää ja voi hyvin, laita YV:llä mulle numeroa niin voin lisätä.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 25.7.2019 18:30
Kirjoittanut VerttiLaht
Moro! Oon hemmiä kartellu ja aattelin että mistä ihmeestä noihin saa varaosia (CDI boksia jne) kun en nettiä selaillessani löytänyt. Kuulin myös että hemmin (ilmeisesti dellorton) sähköt ovat paskat. Onko porukka samaa mieltä?