Sivu 33, 35:sta

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 23.11.2016 23:28
Kirjoittanut notreal911
Mulla on käynyt mielessä tuo vauhtipyörän kevennys, mutta pitäisi saada tietoa paljonko ja mistä kohtaa voi ottaa. Eikös siellä sisällä ole jotain magneetteja, niihin asti ei kait saisi "osua"? Tai jos löytäin kuvia jostain...

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 25.11.2016 14:52
Kirjoittanut Indiana
Mitkä ois hyvii kauppoi mist saa osii?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 25.11.2016 14:58
Kirjoittanut notreal911
Riippuu mistä osista kyse? Storm motorista olen hankkinut mm etupään stefoja, ketjurattaita ja jarrupaloja...

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 25.11.2016 15:31
Kirjoittanut Indiana
No kaikkea muuta paitsi konee osii. No nyt on tarve keula stefoille ja linkun laakereille. Minkä kokoset stefat menee näihi hemmeihi etee? En tiennykkää et stormist saa noi hyvi :D

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 25.11.2016 22:36
Kirjoittanut notreal911
Etupään stefat on Stom motorilla koodilla: MCI-FSM-041 / FSM-041 Fork seal kit
ja koko on 41x53x10
Jos hankit etujarrupaloja, huomioi seuraava. Sopivat palat on Hondan merkillä ja valikoimista löytyy myös palat jossa jarrusatula on oikealla puolen. Tällöin keskenään erilaiset palat ovat peilikuvat eivätkä sovikkaan. Oikeat ovat koodilla: FA465TT / EBC rakes.

Laitetaan tähän nyt varuiksi myös takapalojen koodi: FA131R / EBS Brakes
Linkun laakerit saa helpoiten mallin kanssa tai mittaamalla, tosin niitä varmaan saa mistä vaan laakereita myyvästä liikkeestä.
;)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 26.11.2016 23:06
Kirjoittanut Indiana
Juu kiitti! Oks näit rotax/hm kauppoi muit ku pjme, np...

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 27.11.2016 0:12
Kirjoittanut ma$$i
Yleisosat saat vaikka mistä. Nakkilasta ei varsinaisesti kannata mitään tilata. PJME nopeuttanut ainakin tutuilla joilla vielä on rotaxit niin toimitusaikojaan hyvin paljon :) , ihan max parissa viikossa tullut.

http://www.kfm-motorraeder.de täältä saa aivan kaiken mutta toimituksissa voi kestää kun tilaavat suoraan rotaxilta.

http://www.motoracingshop.com koneenosia jne

Kyllähän noita paikkoja löytyy iha hyvin. Stormiltaki saa ns perusosat ihan hakemalla hyllystä

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 14.12.2016 4:40
Kirjoittanut MX_125
notreal911 kirjoitti:Mulla on käynyt mielessä tuo vauhtipyörän kevennys, mutta pitäisi saada tietoa paljonko ja mistä kohtaa voi ottaa. Eikös siellä sisällä ole jotain magneetteja, niihin asti ei kait saisi "osua"? Tai jos löytäin kuvia jostain...


Mulla on mäxässä reilusti kevennetty vakiovauhtis, pinnasta voi ottaa hyvin reilusti tavaraa pois mutta hemmin vakiovauhtiksella siitä ei oo kovin paljon iloa johtuen starttihampaista(+100g painavampi kun MX/SX/RX vauhtis) Käytännön vaikutus on loppujenlopuksi aika olematon, jos tykkää moottorijarrutella(niinkuin minä) niin kevennetty vauhtis on hyvä idea koska moottorijarrun eliminointi on aika mukava lisä. Suurin vaikutus on ehkä enemmänkin moottorin käytökseen liittyen joka muuttuu aika mukavasti. (PS löytyisi täydellinen kiksisetti hemmiin edulliseen hintaan, jos siis haluat keventää vauhtista ja poistaa sähköstartin.)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 14.12.2016 18:50
Kirjoittanut notreal911
Meillä ei ole tarkoitusta luopua sähköstartista kun ei ole mikään kisapyörä kyseessä.
Mutta, osaatko antaa jotain mm mittoja paljonko on reilusti? tai esim. painoja, paljonko on kevennetty grammoissa...
Paras vaihtoehto olisi jos lyötyisi toinen vakiovauhtipyörä mitä voisi surutta sorvailla ja testailla sekä olisi alkuperäinen "varalla" jos ei tykkääkkään.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 19.12.2016 22:51
Kirjoittanut MX_125
Jos ei oo tarkoitus sähköstartista luopua niin ei siinä ole oikeen tilaa ottaa tarpeeks siivua pois että olis jotain hyötyä/vaikutusta. Korkeintaan saa about MX/RX/SX vakiovauhtiksen painoseks, joka taas ei vaikuta juuri ollenkaan. Jos jotain huomattavaa vaikutusta haluaa niin kiksiswappi+starttihampaaton vauhtis jota voi hyvin keventää. Tai sittten perinteinen innerrotor kit.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 22.12.2016 18:23
Kirjoittanut Indiana
Paljos tonne "perus" version keulaan oikeen menee öljyä per pumppu ku ei mistään tunnu löytyvän? Pitääkö jälleenmyyjältä urkkia tietoa?

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 26.12.2016 16:08
Kirjoittanut Indiana
Maahantuojaa meinaan :lol:
Indiana kirjoitti:Paljos tonne "perus" version keulaan oikeen menee öljyä per pumppu ku ei mistään tunnu löytyvän? Pitääkö jälleenmyyjältä urkkia tietoa?



.

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 29.12.2016 1:37
Kirjoittanut Indiana
Jos jollekki tulee samallaine ongelma vastaan niin keulaan menee öljyä 3dl per pumppu :)

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 5.2.2017 16:09
Kirjoittanut carlll
Osaks ketää neuvoo et mist vois lähtee liikkel ku hemmi ei haluu käynnistyy. Kipinä saa startti pyörii kone pyörii bensa saa sulakkeet vaihdettu akku vaihdettu ja silti ei haluu käynnistyy :s

Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiLähetetty: 5.2.2017 17:42
Kirjoittanut ma$$i
Miten kokeiltu että antaa kipinän? Tulppa pois ja sylinteriä vasten koettaa näkyykö kipinää kun starttaa. Vaikka näkyisi, silti tulppa vaihtoon. Ei välttämättä anna paineen alla kipinää. Uusi tulppa uusiin testeihin.

Miten bensan saanti varmistettu? Onko tulppa ollut märkä yrityksien jälkeen vai ei? Kaasari irti ja putsaus.

Ilmanputsarin kunto?

Sähköliitoksien käynti läpi erityisesti virtakukon takaata ja puolan/ tulpanjohdon ympäristöstä.

Jos kipinää ja bensaa tulee niin 2t pitäisi jo käydä :roll: :). Eli jommalla kummalla puolella fibaa.