HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 13.10.2015 23:04

Mites on pelittäny säätelyn jälkeen notreal? :)
Kunhan mielenkiinnosta kyselen kun haluan tietää miten wössnerin takomäntä pärjää niinkin tiukalla välyksellä :lol: :D
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 13.10.2015 23:30

Hyvin vörkkii, tosin se edellinen oli takomäntä ( samoilla välyksillä minkä katkennut laippa sitten hajoitti ) tää nykyinen on valumäntä. Pitäis keretä mennä tuonne "pajalle" kun siellä olisi varmaan se raven titaanilaippa valmiina, mutta ollut vähän muita kiireitä. Koitan viim. perjantaina keretä ja laitan sitten kommentteja miltä vaikuttaa... :roll:
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 14.10.2015 9:00

Okei :) , multa meni sitten männät sekaisin kun muistelin :lol: .
Hyvä että pelittää ja raporttia toiminnasta odotellaan mielenkiinnolla :D tulee motottia kyylättyä liikaakin nyt kun oma pyörä solmussa ja ajot on ajettu :roll: :D
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 21.10.2015 22:38

Juu, mäntä pelittää hyvin mutta kampuran oik.puoleinen petilaakeri paukahti tänään. Tätä nyt ihmetellään ja funtsitaan että jokohan tuon tuoreöljyvoitelun poistaisi 8)
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 21.10.2015 23:19

Oho, eipä teilläkään mikään kovin hyvä tuuri ole ollut värkin kanssa :s .. Tuliko muuta vahinkoa ja joutuuko uusimaan mitä kaikkea ?

Ja olen edelleen kannassani että joutaa pois koko tuorevoitelu :D, niin paljon varmempaa heittää öljyt tankkiin ja jos öljypulloa ei halua raahata mukana repussa niin tuorevoitelun öljysäiliön poistamalla luulisi tulevan kivasti tilaa penkin alle. Sinne saisi vaikka pienehkön pullon öljyä täyteen :) . Riippuen tietysti kuinka suuri on hemmin öljysäiliö on.

Säxässä tuli älyttömästi tilaa penkin alle kun otti säiliön pois, sai pidettyä työkaluja ja öljypurkkia siellä 8)
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 22.10.2015 14:59

Kasailin tuossa konetta, näyttäisi siltä että mennään kampuran laakereilla ja stefoilla, viottunut oli vain kampyran yksi laakeri joka rupesi pitämään ääntä. Oli sieltä kuulien ympäriltä se metallikehys, joka pitää kuulat "paikallaan" mennyt poikki? Illalla ehkä käynnistetään niin katsotaan mikä on meteli :s
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 22.10.2015 17:01

Ostin keväällä kokonaisen koneen purkuun ja sille oli käynyt juuri samalla tavalla, petilaakerista oli mennyt se kuulia paikallaan pitävä osa paskaksi. En kuitenkaan usko, että syy olisi tuorevoitelussa, tai jos olisi niin luulisi että pytty menisi ensimmäisenä? Eli luultavasti vain tulleet selittämättömästä syystä tiensä päähän. Ellei nyt ole ihan hiljattain vaihdettu uusiin?

E: Massi, hemmissä on öljysäiliö ikäänkuin toisen syylärin tilalla. Siihen tilalle ei oikein järkevästi taida saada öljypulloa.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 22.10.2015 17:08

Asia selvä :D , luulin että olisi penkin alla kuten "tavallisesti". Aika erikoinen paikka hemmeissä :eek:
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 22.10.2015 17:20

On kyllä, eniten huvitusta herättää se että on vain yksi pieni syyläri, kun parhaimmissa mopohemmeissäkin on 2 samanlaista syyläriä.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 23.10.2015 7:01

Jep. vain yksi syyläri, mutta onneksi flekti. Meillä on kannen lämpötila-anturi muutettu antamaan mittarille lämpötilanäyttö sekä varoitusvalo, ja siksi muutimme flektin manuaaliseksi, erillisellä käyttökytkimellä toimivaksi. Tuosta laakerihommasta, itsekkin olen sitä mieltä että, öljypulasta ekana laakerina paukahtaa kiertokangen alapää, koska se on pienin, isoa liikettä tekevä laakeri. Syy tässä hajoamisessa oli joko viallinen laakeri tai viallinen asentaja. Veikkaan jälkimmäistä. Muistan että ne oli pirun tiukat irroittaa ja asentaa paikalleen. Laakerilla oli ajettu 4500km.
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 23.10.2015 23:10

Juu, no ainakin ollaan samaa mieltä siitä että ei ainakaan ensimmäisenä antaudu petilaakerit. Kuulostaa kyllä joltain vialta, joko asentajassa tai laakerissa, koska meni noin nopeasti.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!
JusHond
Pyörä:
Ex Derbi Drd Racing 50cc 2011 & Ex Hm CRM 125cc Competition 2011 & Honda Cr 250cc 2002 & Yamaha Mt 125cc 2015
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
1.3.2013 8:57
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut JusHond » 24.10.2015 11:58

Itsekkin pitkästä aikaa eksyin motottiin. :D En tiiä ootteko saanu ratkaisua tuohon jarruttamisessa kierosten hyytymiseen. Ite valutin verta hikeä ja kyyneliä aikoinaan tuon vian takia :D Purin sen perke*een kaasarin ainaki 25 kertaa pöydälleja ajattelin vaa mitä v*ttua nyt taas :lol: Joo vaan asiaan. Itellä pyötä sammu jos jarrutti hitusemman kovemmin. Ja sammui myös kallistaessa :eek: Joku herrasmies sano että bensapinnassa vika. Ja paskan marjat. Sitä minä sitten säätelin vaikka mihin suuntaan vaikka miten monta kertaa, ja sitten tais olla ma$$i joka tuli pelastaan hädästä :D Linkkas tuolta säxän topicista oli ollut samaa vikaa jollain niin vika oli tosiaan siinä ryyppyluistimessa. Olin vaihtanut sen 28mm kaasarin luistimen aivan tarkoituksella siihen, syynä se, ku tuli 34mm käytettynä niin ryyppynä oli joku ihme vaijeripatentti, niin otin siitä 28mm vähäparemman sitte :D En tietysti tienyt että siitä se jarrutamis ongelma syntii :D
Ja joku puhui tuorevoitelusta, niin ehdottomasti pois. Pitäs kieltää lailla kakstahti piikeissä tuorevoitelu. Varsinki hemmeissä kun sähkönen :D Ruuvaa pumppu irti ja heitä vesilintua
ma$$i
Pyörä:
Aprilia rx 50cc (ex), Aprilia sx 125cc (ex- lunariin), Husaberg TE 125 (ex)
Liittynyt:
24.4.2014 18:38
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut ma$$i » 24.10.2015 13:37

Mähän siitä sulle taisin vinkata juu :D

Notrealille ehdotin samaa mutta heillä on 28 vhst käytössä eikä oo laitettu 34 vhsb:tä tilalle, jollonka luulis kun alkuperäsenä pidetty että olis oikea ryyppyluisti, ellei se sitte jumita johonki / kusee jostai raosta
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 24.10.2015 23:15

Vaihdettiin tuohon 28 kaasariin juuri ryyppyluisti/kansi johon sai vaijerin ja vivuston ohjaustangon viereen, kun vipu tuolla kaasarissa oli niin hankala ja ahdas käyttää, varsinkin hanskat kädessä. Kunhan päästään testaamaan että oisko tuolla vaikutuksia siihen tyhjäkäynnin putoamiseen jarrutuksessa? Tutkin myös sen bensapinnan ja totesin ettei se vika ainakaan siitä aiheudu. Kahtellaan. Ai niin, näytin ja juttelin muutaman "kaverin" kanssa siitä hajonneestä laakerista ja heidän veikkaus oli valmistus virhe laakerissa. Sanoisin että melko huonoa tuuria kun sellainen sattuu kohalle.
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRM Rotax 2T RR & Competition

ViestiKirjoittanut notreal911 » 9.11.2015 18:35

Nyt kauan odotettu Rave2:sen titaanilaippa on kiinni. Muuta kokemusta sen toimivuudesta ei vielä ole, mutta tuntuu ainakin laippa liikkuvan tallissa kaasutellessa.
Myöskään kustannusta ei ole vielä tiedossa kun sen valmistamiseen menneet työtunnit ei ole tiedossa, mutta pelkkä sahaus ilmeisesti kesti n. 4h joten kaupallisiin tarkoituksiin tästä ei taida olla... :roll: