Suzuki TS 125R

Liittynyt:
28.9.2014 20:20
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut peksuh » 28.9.2014 20:26

Kellää tietoo mitkä smoto vanteet kävis Tessuun? Halvalla mieluiten mut kai ne vähän kalliimatki käy...:D Nii että linkkiä tai jotain?:) Ja kans että mikä takalokari kävis noihi vakio takakatteisii sillee hyvin:P
Liittynyt:
23.7.2014 1:06
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut jesu12 » 29.9.2014 16:34

Ei mitkään vanteet suoraan mee, paitsi jos pinnoitat vakio navat uusile kehille. Hommaa vaikka piikki dt tai hussen smotot niin varmaan normi hommat eli laakerivaihdot, holkitukset ja jarruadapterit joudut tekemään. Multa saisit vakiovanteet josta voisit ottaa ne navat!

Meneekö tsr pa-säätimien sevomoottori suoraan rgf sylinteriin ? Entä jos hommais rgf servon niin pitäskö ostaa myös rgf cdi-boksi ??
Liittynyt:
9.11.2014 2:42
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut artturi98 » 9.11.2014 2:46

tarkkaa vastausta en löytäny käykö rgf pytty suoraan tessuun? :eek:
Liittynyt:
23.7.2014 1:06
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut jesu12 » 9.11.2014 17:48

käy pitää vaan vaihtaa laippa putkeen.
Liittynyt:
5.7.2014 0:03
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut ankkezzh » 1.12.2014 11:30

Paljonkos sellasesta suzuki rgf:n pytystä porukka pyytäis?
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.12.2014 18:07

Onks kellään mitään tietoa, minkä vuoden RM 125 tai 250cc moottori sopii lähes suoraan Tessun runkoon? Eli menee edes johonkin kiinnikkeeseen kiinni, jotta ei tarvii ketjulinjan kanssa pelleillä.
Mietin vaan, et jos hommaisin kokonaisen RM:n sijasta pelkän koneen näin alkuun.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut Lexi » 15.12.2014 21:49

Ei taida mikään sopia kunnolla, nimittäin vaikka koneen saa runkoon kiinni niin kaasutin ja putki luultavasti tulee huonosti. Sitten vielä alustaa pitäisi saada tehoja käsittelemään paremmin, lyömällä rm:än USD-keulan ja takahaarukan/iskarin voi käsiteltävyys huonontua radikaalisti alustageometrian muutosten takia. Eli itse suosittelisin sitä hieman laittomampaa ja kalliimpaa näkökulmaa eli runkonumeron siirto suoraan siihen rm:ään.

Tai sitten italiasta Valentin/vastaavan uitto, itse nähnyt RM125 supermotohilppeillä alta 3000€
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut .Juho » 15.12.2014 22:04

Jep, varmasti järkevämpi idea.. oman turvallisuuden kannalta jos ei muuten toi runkonumeron siirto.
Ei nimittäin välttämättä kauan kestä enskaa/crossia toi Tessun runko. :lol:

Periaatteessa ei edes ole pelkkä rungon vaihto laitonta.. selvitin tämän asian joskus katsastuskonttorilta ja onnistuu ihan laillisesti rungon vaihto.

Mut 250cc crossi Tessun runkonumerolla on kaukana laillisesti, mut niin on TS125R 250cc koneellakin.

Mut laitan tuohon nyt talveksi RM125/250 '06 tankin, takahäkin, penkin, ilmanputsariboxin ja katteet. Ei oo sitte niin ruoskan näköinen. 8)
Liittynyt:
17.12.2014 18:01
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut Suizake » 17.12.2014 18:07

Mikäköhän lie sellanen sylinteri tessussa kun amanda tunig 140cc? Löytyy nimittäin sellainen ja 125cc tk tunig. Mistä näitä on saatu ja minkä hintaisia nyt mahtaavat olla? :D
Pyörä:
Kawasaki KMX 125 1999
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
14.6.2014 1:51
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut emeteme » 23.2.2015 20:26

Onko kellään myydä tessuun etukatteita?
Liittynyt:
5.7.2014 0:03
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut ankkezzh » 9.3.2015 23:24

Mistä saisi tessuun 520 jaollisen eturataan?
Liittynyt:
18.7.2014 20:09
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut Temetin123 » 12.5.2015 18:41

Oottekos saanu ratkasua siihe ongelmaan että miten sais Tessun kulutusta pienemmäksi :D Alkaa oleen kulutus kohillaan ko bensaa menee sen ~15l/100km
Ja sitten se että ootteko vetäneet pakoaukonsäätimet ihan ylä asentoon vai johonkin tiettyyn kohtaan? Ja saako tessuun tehareita? ;)
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut .Juho » 13.5.2015 23:34

Eipä tuo mitenkään vaikeeta ole saada kulutusta pienemmäksi..
Ensimmäisenä pa-säädin toimintaan (tarkista kuitenkin sen kunto ensin).

Sitten:
- mittaa squishvälys
- palotilan tilavuus (mäntä @YKK ja lääkeruisku täyteen öljyä -> täytät tulpan reiästä palotilan öljyllä, kunnes alkaa näyttämään siltä, että on täynnä -> ota tulos ylös)
- kansi irti
- mittaa squishratio (paljealue)
- laita kuvaa siitä tänne

Tämän jälkeen voinen auttaa saamaan kulutuksen pienemmäksi suunnittelemalla palotilan uusiksi ja antamalla ohjeet sitä varten. Eli miten iso projekti se sitten on. ;)
Liittynyt:
1.4.2004 16:30
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut Miuge » 16.5.2015 19:23

Mahtaako enää löytyä Tessuja missä olis toimivat PA-säätimet.. :roll:
Jos siellä on pelkät lukitut säätimet, ne kannattaa laittaa n. 3/4 auki, joka parantaa ajettavuutta huomattavasti täysin aukinaisiin verrattuna ja tiputtanee kulutuksenkin puoleen.
Omista arkistoista löyty kuvat TSR, RGF ja RGV kansista. Vaikka RGF:n palotilakin on melkonen kattila, niin RGV:n pienemmällä, paremmin muotoillulla kannella ei kuitenkaan ollut huomattavaa eroa suorituskyvyssä.

TSR:
Kuva

RGF:
Kuva

RGV:
Kuva

Tehoputkeksi mitoitukseltaan sopiva on RGF:n Jollymoto tai Sugaya. Molemmista löytyisi mitat ja voin tigillä sulatella raaka-version ilman taivutuksia, jos moinen kiinnostaa ;)
Seuraa meitä Facebookissa tai Instagramissa:
http://www.facebook.com/magnusracingteam
https://instagram.com/miugemrt
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Suzuki TS 125R

ViestiKirjoittanut .Juho » 12.7.2015 13:09

Hei,

Onko vielä miten suosittuja nää Tessut?
Että riittääkö kysyntä varaosille?

Ideana olisi (taas) hommata halpa projekti-Tessu, josta hyödynnän pelkän kilvellisen rungon.
Eli ylimääräiseksi jäisi melko paljon osia.