Derbi GPR 125

Liittynyt:
6.11.2014 19:31
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut ilmari86 » 29.7.2015 15:55

make.98 kirjoitti:
Onko seosvoitelu vai tuorevoitelu? Jos seos nii moni prossaset seokset sulla on? 2-2.5% on toiminu mulla hyvi. Ja tuorevoitelu jos on nii kato öljypumppu, itellä meni rikki ja anto ihan liikaa öljyä. Onko alkanu yhtäkkii tota tekemään? Vois olla myös kytkimen puolen stefa. Mistä sitä öljyä tulee? Paisarin ja välipillin liitoksesta?


Tuorevoitelu ollu käytössä. Näyttäs siitä liitoskohdasta vuotavan, koska putki paisari ja väli pilli oli ihan öljyssä ja änkän päähäki vähä öljyy jääny lillumaan. Siitä en oo varma kauanko tehny tota, koska teki sitä jo kun ostin kyseisen pyörän. Kattelin yks päivä, että tuorevoitelun ne viivat oli kohallaan (eli pitäisi antaa oikean määrän öljyä). Elikkä öljypumppu on varmaan sitte rikki ku syöttää silti liikaa... :itku: Mikä olis järkevin tapa poistaa toi tuorevoitelu käytöstä kokeilu mielessä ? :) (sekottelu on ennestää tuttua)


Toi on yleistä tässä pyörässä että vuotaa paisarin ja välipillin liitoksesta. Kokeile laittaa syyläri letkua siihen päälle ja putken kiristimillä tiukaks. Tai asennustahnaki vois kestää. Jos sen jälkeen heittää öljyä putkesta, nii laita tuorevoitelu järjestelmä kiertämää ympyrää, tai tukit vaa tuorevoitelun letkun. Itelläki oli merkit oikein mutta anto vaa iha liikaa öljyä.
Pyörä:
Derbi GPR125
Liittynyt:
21.8.2014 18:44
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut harmaakarhu » 11.8.2015 16:22

Muhina kirjoitti:Moi. Osaisko joku kertoa että mikä vois olla tässä kyseessä? Eli kyseessä derbi gpr 125 -07 ja 23tkm
Ostin pyörän viikko sitten ja toiminu hyvin, mutta tänään öljyvalo syttyi, huomasin että oljytaso tippunu. Kävin laittamassa lisää ja valo sammu, mutta about 10min jälkeen alko taas syttyä.
Aina ku sammuttaa ja laittaa uusiks käymää ni valo lähtee mut tulee välil takas... Mikäs vois olla ongelmana?

Kiitos


Käynnissä ei pitäs sanoa öljystä mitään, ihan tavallista että öljyvalo palaa kun avaimet kääntää on tilaan.

ilmari86 kirjoitti:
pottuperuna kirjoitti:Kellää tietoa mitkä on niitten kahden sulakkeen vakio arvot, jotka on pyörän etupäässä ja toimii valojen jne. sulakkeina?


itellä on kumpiki 15A.

mitkä ois lyhyimmät välit jotka toho kehtais laittaa? ja mistä? entä millä jaolla ne ois?



Eturattaan kokoa kun tiputtaa 13 piikkiseen niin lähtee keulimaan kaasusta. Motonetistä, samalla jaolla kuin vakiot.
Liittynyt:
15.7.2015 15:17
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut TuplaR » 19.8.2015 22:19

Mikähän mahtais olla Geparissa vikana ku tossa pari päivää sit laitoin akun johdot vahingossa väärinpäin ja tajusin vasta virtoja laittaessa ku ei toiminu. Vaihoin kaapelit oikein päin eikä mitään tapahtunu. Katoin sulakkeet ja ostin uuden akunkin ja ei lähteny toimimaan.
Liittynyt:
6.11.2014 19:31
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut ilmari86 » 24.8.2015 16:39

TuplaR kirjoitti:Mikähän mahtais olla Geparissa vikana ku tossa pari päivää sit laitoin akun johdot vahingossa väärinpäin ja tajusin vasta virtoja laittaessa ku ei toiminu. Vaihoin kaapelit oikein päin eikä mitään tapahtunu. Katoin sulakkeet ja ostin uuden akunkin ja ei lähteny toimimaan.


Johdot on saattanu palaa. kato että sulakkeet on varmasti kunnossa ja sit lähet kattomaan että mihin asti tulee virtaa.

Kuinkas kannattava on 32mm kaasari? Paljonko on eroa vakio kaasariin? Dynopaperit ois kivat :D
Liittynyt:
29.10.2015 20:27
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Ktf » 29.10.2015 20:44

Mikä derbis kun lyhyt valo ei pala. Vaihdettu rele ja poltin. Pitkät toimii. Poltin on ehjä. Testattu.
Liittynyt:
6.11.2014 19:31
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut ilmari86 » 21.12.2015 15:32

Mistä tähän löytyy lämpötilasensori? Mistään ei löydy järkevällä hinnalla, kaksi löysin kumpikin yli 170e. Tai mitkä on sen mitat, tai käykö jonkun muun pyörän sensori tohon? Kiitos jos joku tietää! Auttaisi paljon...
Pyörä:
Aprilia sx 50
Paikkakunta:
Satakunta
Liittynyt:
9.2.2016 23:51
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut Joni2510 » 6.3.2016 23:15

Hei !

Olisi hakusessa tää derbi gpr 125 ja haluaisin tietää että mimmoset on noi vakuutus maksut ja ylläpito maksut tässä? Kiitos jo etukäteen :)
Pyörä:
Gilera SC 125 -07
Liittynyt:
23.4.2014 20:35
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut make.98 » 23.4.2016 20:58

Mistä löytyy solenoidi ja starttirele? Kuinka paljon pitää purkaa jos lähtee niitä vaihtamaan?
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut K_mrY » 23.4.2016 21:01

Tankki irti ja siinä akun vierestä kaikki löytyy

Lähetetty minun LG-H525n laitteesta Tapatalkilla
Pyörä:
Gilera SC 125 -07
Liittynyt:
23.4.2014 20:35
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut make.98 » 23.4.2016 21:03

K_mrY kirjoitti:Tankki irti ja siinä akun vierestä kaikki löytyy

Lähetetty minun LG-H525n laitteesta Tapatalkilla

Aa nii joo ne oli ne härpäkkeet jokka oli siinä kiinni ja niitä oli nii rutosti. Oli tuskallista irrottaa niitä ku purki :D
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut K_mrY » 28.4.2016 13:25

Kenelläkään mitään käsitystä miksi oikeanpuolen vilkut palaa koko ajan ja vasemmapuolen normaalisti ja parkkivalo palaa koko ajan paitsi kun laittaa vilkun oikealle päälle rupeaa vilkkumaan.
Liittynyt:
10.5.2016 19:08
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut jolpo » 17.5.2016 22:55

Nyt tarttis apua joltakin 2-tahtisen gpr:n omistajalta kiitos!
Tuli otettua kone irti ja tyhmänä en sitten tajunnut ottaa tietyistä irroitetuista letkuista kuvia. Kaikki siis muuten kasassa, paitsi että ilmanputsarista ja kaasuttimesta vaikuttaa puuttuvan jotain.

Ilmanputsarikopan pohjassa on paikka jollekkin letkulle, mutta en tiedä mille ja mihin sen pitäisi lähteä. Kuva: http://aijaa.com/2RIvft

Imukaulasta lähtee sellainen musta boksi/vekotin (ei mitään hajua mikä sen tarkoitus on) jossa on paikka jollekkin letkulle. En tiedä mitä ja minne siitä pitäisi lähteä.
Kuva: http://aijaa.com/SU5pO7

Kaasuttimessa on imukaulan puolella kaksi metallista letkun liitoskohtaa (en muista onko niissä koskaan ollutkaan mitään kiinni sillä pyörä seissyt kolmisen vuotta tallissa). Linkissä näkyy neljännessä kuvassa oikealla kaksi mustaa letkua, joiden paikalla itsellä ei ole siis mitään. Kuuluuko ollakkaan?
Linkki: http://www.motot.net/talli/osat/id59046/

Lisäksi mietin, kuuluuko jäähdytysnestesäiliön yläosasta lähtevää letkua liittää mihinkään vai onko se vain ylivuotoletku?

Pyörästä on irtonaisena vain musta ohut letkunpätkä, sekä jokin härpäke joka jotenkin liittynyt vakioputkeen. Aina ollut itsellä tehoputki kiinni joten se on kai turha.
Laitetaan nyt vielä kuva siitäkin: http://aijaa.com/d7LIul

Tuhannet kiitokset jos joku viitsii omastaan tarkistaa nuo! Ei oikein noista ohjekirjoista mitä netistä löytää ole apua ollut.
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut K_mrY » 17.5.2016 23:09

Se letkupaikka putsarikotelossa liittyy härpäkkeeseen mikä sulla on irti, imukaulasta lähtevä letku on alipaine muistaakseni, kaasarin nipat jotka sulla on tyhjänä on kaasarin vesikierron nipat ja paisuntakammion letku tais mennä kaasariin
Liittynyt:
10.5.2016 19:08
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut jolpo » 17.5.2016 23:32

K_mrY kirjoitti:Se letkupaikka putsarikotelossa liittyy härpäkkeeseen mikä sulla on irti, imukaulasta lähtevä letku on alipaine muistaakseni, kaasarin nipat jotka sulla on tyhjänä on kaasarin vesikierron nipat ja paisuntakammion letku tais mennä kaasariin

Ok, mulla menee tankin alipaineletku kyllä siihen imukaulan lähelle ja sitä en muistaakseni ottanut ees irti, mutta siinä vieressä on toinenkin paikka joka tossa mun aikasemmin linkkaamassa kuvassa näkyy. Pystytkö tarkistamaan mihin kohtaan se paisuntakammion letku menee ja mitä sulla on tossa imukaulan paikassa kiinni mikä näkyy siinä kuvassa minkä linkkasin. Kuuluuko niihin vesikierron nippoihin laittaa mitään?

Tohon sun aikasempaan kysymykseen jos et oo vastausta saanu nii sulla taitaa olla oikean vilkun ja parkkivalon kytkennät sekaisin.
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Derbi GPR 125

ViestiKirjoittanut K_mrY » 17.5.2016 23:39

Joo kstoin ton kuvan väärin jossa on imukaula nii iha selvästi tuorevoitelun letku ja se paisuntakammion letku tais mennä kaasarin toiseen niistä isoista nipoista ja toisesta nipasta saatto lähtä kannelle letku mutta tuosta ei varmuutta.