Sivu 19, 46:sta

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 3.12.2011 0:11
Kirjoittanut -Zone-
suskags1100efe kirjoitti:mistäs löytäis sitten noiden vähän uudempien yamahoiden(vm81-95) vastaavia tietoja

Et kertonut tarkemmin mitä mallia tarkoitat. Tuolla laittamassani linkissä on jo aika hyvin eri malleja ja täällä on lisää: http://www.ytcn.nl/archief/index.php?di Eritoten kohta Yamaha Parts Manuals ALL 1950-1996 kannattaa huomioida.

Jos taas RD 125 mallista on kyse niin mun faktaosio auttaa pitkälle. (Kts. tämän topikin ensimmäinen viesti)

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 3.12.2011 11:16
Kirjoittanut suskags1100efe
jep unohtu laittaa tarkemmin et tarvis dt vm-82 lc mallin tietoja ja dt vm-90 r mallin tietoja

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 3.12.2011 11:40
Kirjoittanut -Zone-
suskags1100efe kirjoitti:jep unohtu laittaa tarkemmin et tarvis dt vm-82 lc mallin tietoja ja dt vm-90 r mallin tietoja

Faktaosion Fakta - Korjauskäsikirja 125RDLC-DTLC.pdf ja Fakta - Korjauskäsikirja 125RDLC-DTLC.pdf löytyy tekniset tiedot DTLC malliin. Fakta - Parts catalogue - RD125LC.pdf pätee siihen moottorin osalta myös kuten moni muukin rd juttu. Kytkentäkaavion saat: http://www.mediafire.com/?5l1gh7155ck7wkf

DTR korjauskäsikirja löytyy monestakin paikkaa. Linkki on dtr topicissa ollut useaan otteeseen.

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 3.12.2011 11:55
Kirjoittanut suskags1100efe
dtr :n tiedot löysinkin jo , mut tuo antamasi linkki ei toiminut mulla ,,tarvis just noita sähkökaavioita

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 3.12.2011 20:54
Kirjoittanut -Zone-
Itsellä toimii ihan ongelmitta mutta koita nyt tätäkin: http://myfreefilehosting.com/f/fc56d32428_4.08MB

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 3.12.2011 21:20
Kirjoittanut suskags1100efe
ei toiminut tuokaan ,,pitää varmaan päivittää tuo selain

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 19.12.2011 3:43
Kirjoittanut -Zone-

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 19.12.2011 21:54
Kirjoittanut suskags1100efe
vähän of menee mut nyt pystyy selaileen kun linuksin asensin koneelle ja toisen selaimen..nyt dt:hen väsätty tzr:n sähköt ,,kun ne sattui ehjät olemaan ,,nyt kipinäkin tulee ja valot ja vilkut ym toimii ,,pitää vielä ruveta testaileen pyörää kun kerkeäis jossain välissä tankata ja nesteet laittaa jäähdytys-järjestelmään ja ruveta ilmaileen sitä..sit vois ;) hakea säätöjä kohilleen..

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 27.12.2011 18:55
Kirjoittanut -Zone-
Näkyy olevan jokaosa päivittänyt hinnastonsa.

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 18.1.2012 14:25
Kirjoittanut -Zone-
Tuossa ylempänä kun postasin muutavia kuvia, niin tältä pyörä näyttää tällähetkellä : http://i200.photobucket.com/albums/aa30 ... 0361-1.jpg

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=u-TfpfqWiwg :)

Edit2: Ai ai kun on namia baanaa, aurinkoa, rd.. http://youtu.be/l117BZBe_k4

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 12.2.2012 21:12
Kirjoittanut Mäkistation
Morjesta vaan tännekkin puolelle.
Tuli sitten lievästi hetken mielijohteesta haettua Nivalasta tuollainen -86 YPVS ärdee, eli vissiinkin sitten se MKIII? Päikseen vaihdoin Tunturi Tigerillä ja sain mukaan vielä melkoisen kasan osaakin, mm. runko, katteita, tankki, YPVS servoja 3kpl, kansia ja kaikkea muuta pientä. Pyörällä on rullattu n.85tkm, kone on jossain välissä laitettu uusiin puihin. Maalattukin ryökäle on törkeän violetiksi. Ainakin akun ja virtalukon tarvitsisi kunnolla toimiakseen, ilmeisesti siihen on umpattu vanhemman mallin pakoputkikin. Jos jollain olisi myydä oikeanlainen vakioputki tai tehari, niin voi laittaa YV:tä. Tarkoitus tämä olisi laittaa lähemmäs alkuperäiseen asuun kesäksi. Pitää huomenna soitella Motomasterille, josko sieltä saisi vaihdettua noilla ylimääräisillä osilla täyden kierroksen orkkis katteita. Loppuun vielä muutama kuva kapineesta:
http://www.motot.net/galleria/albumi15962/
Päivittelen tuonne kalleriaan kuvia projektin edistymisestä ja kai sitä tännekki voi kertoilla pyörän elvytyksestä?

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 16.2.2012 20:45
Kirjoittanut -Zone-

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 17.2.2012 16:32
Kirjoittanut specialisti
-Zone- kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=uo-pf2m8Kn8


Nätti! :P Tuo pyöreä ajovalo on mielestäni orkkis suorakaidetta nätimpi. Muutenkin upeasti viimeistelty pyörä.

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 17.2.2012 20:02
Kirjoittanut -Zone-
specialisti kirjoitti:Muutenkin upeasti viimeistelty pyörä.

Jeps ja kun ottaa huomioon, että vielä joulukuussa pyörä näytti tuolta kuten tuossa hivenen aiemmassa viestissä laitoin. (alkaa - Englannista..)

Jos joku muutes ihmetteli vanhan pyörän mittareiden pleksien uutuuden kiiltoa, niin ne on kuulemma tehty cd-kotelon kannesta. Kaikkeahan pitää hyödyntää ja soveltaa. ;)
Katteet on rakentaja maalannut. Ei hullumpaa jälkeä sekään. http://i200.photobucket.com/albums/aa30 ... 0012-1.jpg -> http://i200.photobucket.com/albums/aa30 ... G_0369.jpg - > http://i200.photobucket.com/albums/aa30 ... G_0401.jpg

Re: Yamaha RD 125

ViestiLähetetty: 18.2.2012 12:39
Kirjoittanut specialisti
[quote="-Zone-"]Jeps ja kun ottaa huomioon, että vielä joulukuussa pyörä näytti tuolta kuten tuossa hivenen aiemmassa viestissä laitoin. (alkaa - Englannista..)

Hienoa nähdä tuollaista paneutumista 125cc pyörän rakenteluun! Suomessa vastaavan tasoista työtä harjoittavat lähinnä vain wahnojen brittien ja isojen japsien harrastajat(tosin joitain poikkeuksiakin löytyy). Lisäksi Suomen museoajoneuvolainsäädäntö ei suosi pyörän rakentelua edes hieman oman maun mukaan. Jopa vääränlaisista pultinkannoista voidaan katsastus hylätä. :eek: Ikäräjää nostettiin taannoin 30 vuoteen, joten sekin kurittaa 80-luvun pyöriä vielä pitkään(kuten omaa CB400n vm.84 joka on jo selkeesti klassikko :( ).

Tähän voisi tuoda muutosta lisäämällä mahdollisuuden esim. "klassikkoajoneuvo rekisteröintiin". Vakuutusmaksu voisi olla hieman museoajoneuvoa korkeampi ja ajopäivät jollain tapaa rajoitettu, mutta pyörän ei tarvitsisi olla 100% alkuperäinen. Ikärajakin voisi olla hieman matalampi, esim. 25v kuten vanha museoajoneuvoikäraja. Tähän tuskin on muutosta tulossa etenkin, kun aktiivi museoharrastajissa ei noita 80-luvun pyöriä(liian uusia) saati pyörän kustomointia sulateta.

Ja vaikka nämä nykyiset suht edulliset ympärivuotiset vakuutukset ovatkin käyttöpyörälle käteviä, niin useamman pyörän omistaminen on tuskallisen kallista. Ei se kilven jatkuva irti ruuvailu ja uuden hakeminen kovin järkevältä tunnu. Yritäppä vielä sitten myydä sitä kilvetöntä pyörää. :eek: Kyllä meillä ajonauvoharrastajia kuritetaan.... (anteeksi tämä hieman offtopiciksi lipsahtanut vuodatus :nolo: )