Yamaha RD 125

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.1.2015 18:32

Katohan, specialistikin. Morjes pitkästä aikaa.
Juu hieno peli on tuokin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
specialisti
Pyörä:
Yamaha XJ 600 '87, Yamaha RD 125 ypvs '87, Jawa 350/640 '01, Solifer-Suzuki S '88
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
9.2.2005 20:57
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut specialisti » 8.1.2015 23:08

Morjesta vaan! Onhan tätäkin ketjua tullut epäsäännöllisen säännöllisesti seurattua. RD kuume nousee ajoittain pintaan ja jo valmiina hyllyssä odottava iso pahvilootallinen LC/Ypvs osia luo hyvät edellytykset RD harrasteen uudelleen aloittamiselle. ;) Kunhan sopiva yksilö sopivaan hintaan löytyy, niin saattaa RD ilmestyä talliin. GT 125:sta kävin männä kesällä katsomassa, mutta sen yleiskunto ei miellyttänyt. Eniten kiinnostaisi LC malli, koska sen ikäisen saisi jo museorekkariin. Sen verran monta pyörää seisoo tyhjän panttina nytkin tallissa, kun vakuutuksia ei viitsi maksaa, kun korkeintaan kahdesta pyörästä, eikä noitakaan saa moneen vuoteen museorekkariin. Laskisivat museoiän takaisin siihen 25 vuoteen. Tämä nykymeininki sorsii 80-luvun vehkeitä(juure ne natsaa omaan makuun parhaiten :P ). Jos tuota soopaa on uskominen niin museoikä ei ainakaan laske: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1418735493541.html
Cheap bike is a way better than no bike! Galleriaa päivitetty 24.8.2015
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.1.2015 1:03

Läpi mennessään tuo käytännössä tappaisi suomesta koko entisöimisen. Eteenkin jos ikäraja nostettaisiin 40 vuoteen. Niin vanhaa kalustoa entisöidään käytännössä meillä muutoinkin jo todella vähän.

Tuosta jutusta tulee täysin virheellinen kuvakin nykytilanteesta. Tuon mukaan entisöityjä pelejä putkahtelee kuin sieniä sateella. Väitän että vuosittain museoajoneuvoja tulee lisää todella vähän ja niillä ajetut kilometrit on vähäisiä halvoista käyttökuluista huolimatta. Kukaan joka laittaa ajopelinsä (osa vuosiakin) tehtaalta lähtöisin olevaan kuntoon ei ajele niillä loskakeleillä ja maantiesuolassa, moottoripyöräkansa nyt autoharrastajia vieläkin vähemmän.

Timo Kaunonen voisi ottaa edes hitusen realistisen otteen ja selvää mitä tänäpäivänä keskimäärin kustantaa 30v ja yli olevan ajoneuvon entisöinti suht hyvänkin yksilön kyseessä ollessa, oli sen merkki mikä tahansa. Ei puhuta aivan pikkusummasta. Kukaan hommaan ryhtyvistä ei tee sitä halvat käyttökustannukset kiiltäen silmissä.

Ei. Kyllä se syy on säilyttäminen, ei se mitä taloudellista etua siihen käytetyllä rahalla ja niillä sadoilla palkattomilla entisöintiin kuluneilla työtunneilla lopulta saavutetaan. Sekin kun tulee vasta sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, jos tulee. Kaikki entisöintiprojektit ei edes koskaan valmistu. Osa toppaa juurikin taloudelliseen esteeseen, osa muuhun.

Pahiten tuollaisesta älyttömyydestä kärsisi 80 luvun ja sitä uudemmat laitteet kun ei olisi enää mitään järkeä säilyttääkään tallissa museointia silmällä pitäen, olisi osoite romuttamo ja niiden vielä pelastettavissa olevien kohtalo olisi tulla loppuun ajetuksi, jonka jälkeen niidenkin osoite olisi se sama.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
vaisto
Liittynyt:
13.8.2008 19:35
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut vaisto » 10.1.2015 15:38

Moro, mulla on osista kasattu RD/DT:n kone pappatunturin runkoon sovitettuna ja ilmeisesti siinä on vähä osia sekasi molemmista. 1GU pytty siinä on ja mäntä ilmeisesti tälle kanssa, mutta sähköt on RD Ypvs mallista ja pakoputki modattu 125cc Honda CR:stä.. Ei oikein kierrä kunnolla ja röpöttää vaan jossain 6000-7000 kierroksen kohdilla. Mietin vain, että noi ennakot on niin erilaiset että korjautuisi todennäköisesti vastaavalla DT:n CDI:llä tai ainakin vois kokeilla. Ihan kaikkia tehoja ei ole välttämätöntä saada kun tuollainen hupilaite on kyseessä ;) mutta kuitenki hauska olisi saada kone kiertämään enemmän että saisivat naapurit kattella että mikä siellä menee :) YPVS ei tule käyttöön, se on toteutettu mekaanisella kahvalla :) kävisikö tähän myös 10w DT:n CDI? ja jos jollain on ylimääräisenä kyseisiä CDI-yksiköitä niin saa tarjota :) Kiitos.

Kuva
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.3.2015 22:44

Malossia tarjolla:
http://www.ebay.de/itm/Yamaha-DT-125-LC ... 43d9808a36
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.4.2015 19:52

Myin RD:n. Lauantaina lähtee yammu uuteen kotiin.
Faktaosion pidän toistaiseksi vielä tuolla mediafiressä, mutta jossain vaiheessa teen sinne lisää tilaa itselleni joten jos faktaosioo ei ole tullut ladattua omalle koneelle, niin pitäkääpä kiirettä.

Faktaosion suhteen vielä, että mikäli joku haluaa jatkaa sen jakamista niin toivoisin että latailua ei rajoitettaisi minkään rekisteröitymisen yms. taakse. Ja luonnollisesti ilmaisjaossa pitää kaikki jatkossakin olla. Kaikkien saatavilla ne on tähänkin saakka olleet joten miksi muuttaa käytäntöä.

Jatkossa en varmaankaan tule enää kovinkaan aktiivisesti täällä käymään. Meikä kiittää RD kansaa kuluneista vuosista.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 9.4.2015 22:17

Kiitokset sinulle näistä vuosista. RD taipaleen alkupuolella sain täältä kyllä hyvin apua pärrän kanssa kohtaamiini ongelmiin. Ainavain se tuolla tallissa odottaa motivaatiota, ehkä joskus sitten...
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut mustavi » 10.4.2015 15:02

Kiitokset minunkin puolelta!
Sy-linteri
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
21.3.2006 14:00
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Sy-linteri » 12.4.2015 0:35

Nyt kaivattaisiin apuja.

Sain tosiaan joskus aikanaan työpalkaksi RD125 Twin DX pyörän. Valitettavasti valmistenumeron perusteella ei löytynyt tietoa (Trafi ja Kansallisarkisto), onko kyseinen pärrä ollut koskaan Suomessa edes rekisterissä. Sen verran vaivalloiseksi alkaa menemään rekisteröiminen, että uuden rungon hommaaminen on helpompaa.

Jos jollain löytyy nurkista ylimääräinen runko, eikä pidä sillä nyt ihan järjetöntä hintaa, niin ostan pois. Pakko päästä rakentelemaan kesäksi pyörää...
kaukoo
Liittynyt:
1.5.2015 17:46
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut kaukoo » 1.5.2015 18:23

Terve

Tyypillinen cdi-vika vaivaa 86-vuoden dt mk3 yamahaa.

Mistä pyörästä korvaava cdi ? rikkinäisiä jo 2 kpl hyllyssä :lol:

Muilla varmasti kokemuksia aiheesta. Neuvokaa osaamatonta.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 1.5.2015 22:07

Mulla oli HonMaha sekasikiössä YPVS koneen kaverina TZR125:n 2RH tunnisteella oleva CDI. Hyvin pelasi, liittimet vain oli joku edellinen omistaja ottanut siihen ilmeisesti rikkoutuneesta RD:n boksista.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
nakk3z
Pyörä:
benelli bx, yamaha rd
Liittynyt:
26.8.2007 14:11
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut nakk3z » 23.7.2015 8:26

morjesta, mistäköhän mahtais käydä sopiva kuula tonne kytkimen tappien väliin? hukkaan menny ja tarttis uus saada, mahtaako laakeri firmoistakin ihan saada? ja ei kellään sattus kytkimen tappeja olla myynnissä?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.7.2015 12:03

Vedät jonkun vanhan laakerin ulkokehän 2 kohtaa rälläkällä poikki. Sieltä niitä kuulia saisi. Kuulan koolla ei ole muuta merkitystä kuin että se mahtuu sisälle. Myös fillarin vanteista löydät pyöränlaakereista irtokuulia.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
nakk3z
Pyörä:
benelli bx, yamaha rd
Liittynyt:
26.8.2007 14:11
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut nakk3z » 23.7.2015 12:06

juu näin aattelin et vois jostain muusta sopia kuula, mulla o tommonen benelli bx 125cc 89vm pyörä, ni ostin yamaha rd koneen varaosa koneeksi, mutta koneet on identtiset ulkoa päin mutta esim kytkimen akselissa erillainen booritus, minkähän merkkinen kone mahtanu olla alunperin benellissä? sama vehje ku guzzi bx, nimiä monia,
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.7.2015 12:18

Joo se kopiokone on samanlainen vain ulkoapäin. Se benelli bx 125cc on muutoinkin hyvin pitkälle kopioitu yamaha dt lc mallista. Tollasestakin guzzi customista se kopiokone löytyy http://www2.moto.it/static/annunci/2012 ... 773931.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein