Yamaha RD 125

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.4.2014 21:13

Huhu kertoo että jossain nimeltä mainitsemattomassa mutta varsin tunnetussa verkkohuutokaupassa olisi myynnissä kolmella kympillä micronin tehoputki RD malliin. Kyseessä on pitkällä vaimentimella oleva malli eli ei siis se kaikkein vanhin jossa on lyhyt ja äänekäs vaimennin. Ei ollut umpiruosteinen ja kuvan perusteella uudella lämpömaalilla tulisi ihan käyttökeölpoinen.

Korostan että tämä on siis vain pelkkä kuulopuheinen huhu, ei missään nimessä mainos suuntaan eikä toiseen. Tämä siitä syystä kun täällä ei näemmä enää onnistu samanlainen vihjetoiminta kokoajan harvinaisemmiksi käyvistä RD:n osista mitä ennen. Joudutte siis itse etsimään kohteen sijainnin mikäli tehoputkelle on tarvetta.

Ja varmistetaan samalla että tämä postaus sisältää myös ylläpidon vaatimaa asiasisältöäkin, niin kerrotaan että RD:ssä kiertokangen alapään sivuttaisvälystoleranssi on haynesin korjauskäsikirjan mukaan 0,2-0,7mm.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 13.5.2014 21:57

Huuto.netissä uusi YPVS boksi tarjolla:
http://www.huuto.net/kohteet/yamaha-rd- ... /312951038
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 13.5.2014 22:19

Oho, vastaavia näkee harvoin edes maailmalla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.5.2014 6:46

Joutessani (hammassärkyä potevana) puuhastelin Wikiin tynkäjuttua YA/YAS/AS/RD125:sta. Jotain vanhaa aineistoa tarttis kaivaa esiin ja skannailla (oliskohan jokin Google-docs paras noille manuskoille?) mut paljon mua tietävämpiä RD-omistajia varmaan on. En tiedä viittiskö Zone raottaa ääretöntä tietoaan Wikissä?

Oman RD:ni tilanteesta sen verran, etten viittiny viime kesänä ottaa wanhusta ajoon vaikka moni vähän painostikin, enkä tee niin vielä tänäkään kesänä (toivottavasti 3-4 vkoa Englanninreissulla), mutta 2015 oliskin sitten jo MR-vuodet täynnä eli täytyis herätellä se taas henkiin. Ennen lepoa vaihtu mäntä + alakerta kuntoon ja jotain 3-400km sisäänajoo ehdin tehdä, mut 10v se on ny huilannu eli niitänäitä töitä olis edessä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.5.2014 10:55

Ihan hyvän stoorin olit hammassäryistä huolimatta jaksanut kirjoitella.
Tietoni ei suinkaan ole rajaton ja muistivarastoni henkilökohtaisessa harmaassa keräkaalisolukossani on myös niin hutera että muistan usein asioita väärinkin, mutta tietääkseni toistaiseksi oman nimeni sentään olen vielä selvinpäinkin arvannut oikein :)

Itse olen tykästynyt omissa arkistoissani tohon mediafireen, jossa tuo oma faktaosio on ollut jo vuosia. Siellä on nykyään jokaiselle käyttäjälle varattua tilaakin roimasti tarjolla. Google docs:sta ei ole kokemuksia ja itseäni hiukan tökkii tuo googlen nykypolitiikka, enkä oikein pidä siitäkään että google on niin syvästi naimisissa youtuben kanssa. Google muutti yhtäkkisesti google mapsiaankin ja sen seurauksena lukemattomissa (kaupallisissakin) navigaattoreille suunnatuissa POI-ohjelmissa on nykyään google maps-tuki joka ei toimi.

Pyynnöistä huolimatta google ei muita ohjelmistovalmistajia noteerannut. Tietty google on oikeutettu tekemään mapsillaan mitä tykkää, mutta koska sitä hyödyntää moni muukin on homma vähän omituista ja ymmärrettävää että ohjelmistovalmistajia kismittää myydä käyttäjille softaa jossa jokin ominaisuus ei enää toimi. Tästä syystä mä en oikein nykygooglesta pidä, enkä kyllä pitäisi kovinkaan suurena ihmeenä jos jonain päivänä youtubetilin käyttöön vaadittaisiin se chromekin.

Mutta, jaarittelujen jälkeen asiaan. Paahan vain scannaillen niitä juttuja mikäli suinkin jaksat. Itsellä on ajoittain ollut mielessä haynesin korjauskäsikirjan scannaaminen, mutta on vaan jäänyt homma aloittamatta. Laiskuus suurimpana syynä, mutta kyllä jotenkin tiittasen scannauksen jälkeen puolittain myös vannoin itselleni että moista urakkaa ei enää koskaan.. :)

Olit pistänyt listaasi 10W suomiversion käyttöohjekirjan scannauksekin. Onko se sama kuin mulla tuolla faktaosiossa on vai mahdollisesti erilainen? -http://www.mediafire.com/?ihl21427cinnf
Ja haussa on itsellänikin YPVS mallin käyttöohjekirjan suomennos, mutta ei ole moista löytynyt.
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 15.5.2014 11:21, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.5.2014 16:26

Joo pahuksen ongelmahammas. Aika paljon virheitä/epätarkkuutta jäi korjailtavaks Wikiin. Ikävä kyllä menetin aika paljo vanhoja kuvia mm. RD:stä, joita olis ollu hauska laittaa juttuun, kun ACER:in (never again) kovalevy hajosi... ja varmistukset olivat tietysti jääneet tekemättä :(

En viitsiny vielä rekisteröityä Mediafireen eli en nähny tiedostoasi, mutta sama suomenkielinen 10W:n käsikirja eli pyörän mukana tullu A5-vihkonen, lie kyseessä. Englanninkieliset paksut vihkot pitäis olla kumpaankin malliin (kaikki varastoituina tällä hetkellä), mutta YPVS:n suomenkielinen käsikirja oli ehtiny kadota omistajanvaihdoksissa ennenkuin pyörä päätyi minulle. Skannailuprojektia on aikaavievä joo, sadeiltojen puuhaa. Surettaa erityisesti noi paksut pienikokoiset Yammun omistajan käsikirjat mitkä ovat säilyneet aika iskemättömän näköisinä, mutta joista varmaan ratkeaa selän liimaukset kun niitä käyttää tasoskannerissa. Täytyy yrittää olla varovainen. Aamulla kirjoittelun lopetettua selailin vielä lehtijuttukansiota, eli joitain RD-Yammun TM-testejä on mustavalkosina kopioina tallessa (eka Canonin CLC-10 värikopsukonehan tuli vasta oliko 1993, ja kopsut niin kalliita ettei lehtijuttuja iljenny sillä alkaa kopioimaan). Näytti vaan, että kiireellä aikoinaan mapittaessa sivuja on joutunu epäjärjestykseen, eli saakohan niistä muuta kuin viitteitä missä lehdissä juttuja on ollu. En ole asioinu Teknarin arkiston kanssa et miten hyvin vanhaa materiaalia olis heillä vielä tilattavissa, kenties värillisenä?

Korjausoppaista HAYNES:in kanssa rinnakkain ETAI olis aika mielenkiintoinen, koska ranskalaiset lisensoivat teoksiinsa yleensä valmistajien leikkaus- ja räjäytyskuvia (plus tietysti valokuvia ja omia piirroksiaan) - Haynesissa sellaisia ei ole? Hämärästi muistelin, että Sulla on ETAI:sta jo olemassa vanhempi skannaus tietopankissasi? Varmaankin olisi hyvä jos päätyisin myös Mediafireen, koska saisit siirrettyä mahdollisesti kiinnostavat tiedot sitten omaan tietopankkiisi. Parashan olisi keskittää aineisto yhteen jotta tarvitsevat löytäis sitä?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.5.2014 17:56

Sorry. Olikin virheellinen linkki. Tässä uusi: http://www.mediafire.com/?ihl21427cinnf

mustavi kirjoitti:eli joitain RD-Yammun TM-testejä on mustavalkosina kopioina tallessa

Nuokin kiinnostaa muakin, mikäli sulla on jotain juttuja joita tuolla mun faktaosiossa ei vielä ole.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut mustavi » 14.5.2014 20:50

Joo, 10W:n suomenkielinen käsikirja oli tutun näköinen, ja ETAI-opaskin sulla jo on.

Lehtijuttuja en kaikkia vielä ehtiny selata läpi, otsikot kuulosti aika tutuilta. Täytyy vertailla, ja katsoa mitä kummallisuuksia mulla mahtais olla mapittamatta (lue: lehti- ja matskupinkka, johon ihmiskäsi ei ole vuoskymmeneen koskenukaan ;) ) ja saanko mapista koottua hajanaiset lehtijutut esitettävään kuntoon. Ens viikon hammaslääkäriaikaa odotellessa ja kärvistellessä saatan joutaa tekemään jotain asialle. Linkki sun hienoon kokoelmaan olis tietysti hyvä jatke Wikiin, mutta en tiedä pidätkö ajatuksesta.

Mulla näyttääkin olevan 11Y (whatever that means) tarkalleen ottaen. Pyörä kuului Arwidsonin 1984 Saksasta tuottamaan pieneen erään 1982 valmistettuja, joissa (ainakin osassa) oli melkoisen ruma saksalainen täyskate. Juuri tuollainen (hieman muutetulla katteen plexilasilla) näkyi muuten olevan tarjolla Nettimotossa, kun toissailtana siellä selailin.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 14.5.2014 21:19

Pistä wikiin vaan jatkoksi. Jakoon ne olen muutoinkin tarkoittanut. Hyvä se vain jos niistä on apua jollekin ollut. Lehtien testeistä ei ehkä nyt niinkään apua, mutta onpahan niitäkin mukava lueskella.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.5.2014 23:43

Tässä kun tänään scannailin arkistojani digi muotoon niin pistin samalla DTLCMK1 mallin testin samalla. Mitään uuttahan tästä ei RD väelle varmaankaan tule, mutta mikäli nyt kiinnostaa niin juttu on tuossa: http://www.mediafire.com/view/807baue9p ... 5LCMK1.pdf
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.5.2014 13:38

Mikäli joskus satutte tarvitsemaan RD ypvs mallin räjäytyskuvia eikä juuri silloin mediafire jostain syystä aukea, niin räjäytyskuvat löytyy myös http://www.yamahascooterspares.co.uk/sp ... 8724&uid=0
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.5.2014 13:44

Ja ne muistaakseni löytyy sieltä Yamahan virallisesta nettikataloogi YPEC:stäkin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.5.2014 0:19

http://youtu.be/efB8tlTUAG0
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.6.2014 16:54

Hieno - http://youtu.be/2FFPDnq-nOA
Erikoinen valinta DTR-maski.. http://youtu.be/2FFPDnq-nOA
Harvinaisempi DT 125 LC Tenere http://youtu.be/IPIMeDjcdZI
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 3.6.2014 18:06

Tuo DTLC Tenere on kyllä hieno keksintö. Kelpaisi kyllä itsellekin.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...