Yamaha RD 125

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.6.2014 0:04

Menköön nyt tänne kun ei täällä muutoinkaan juuri ole enää juttuakaan..
Eli katselin tuossa että muistuttaa hyvin pitkälle vanhaa DTLC mallia http://youtu.be/SaldvkjGW_k
Jotenkin nuo muodot tuo enempi mieleen juurikin LC kuin R mallit. Takahaarukkakin näyttää kuin olisi napattu suoraan DTLC1 mallista ja etukate lamppuineen tuo myös mieleen LC mallin. Samaten tankin muodoissa on jotain perin tuttua..
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 11.7.2014 15:02

Joo-o.. Hiljaista on. Viimekesänä ei tullut ajettua vissiin yhtään rd:llä eikä ole tullut ajettua tänä kesänäkään. Taidan laittaa yammun myyntiin kun pitäisi uusi mopokin kerran ostaa alle. Alkaa nykyinen olemaan jo sen verran ehtoopuolella.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.8.2014 2:38

Kuollutta on täällä ollut koko kesän.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 17.8.2014 12:41

Totta. Omaan RD:hin olisi 2kpl mäntiäkin hyllyssä odottamassa että saisi jotain aijalliseksi. Meni vain tuo jalka rikki heinäkuun alussa niin ei paljoa ole pyörän ääreen kyykistelty. Ajatus olisi syyskuun mittaan nostaa kone pois rungosta ja putsata kampikammio männän mujuista ja iskeä se taas nippuun. Vähän kyllä miettinyt sen myymistäkin muttakun ei noista mitään saa niin enpä taida vaivautua alkaa kauppaamaan. Samat pyörät olleet nettimotossakin koko kesän. Aika ei ole vielä kypsä noille.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.8.2014 13:21

Ei näistä sellasia tulekaan. Näille käy lopulta samallatavalla kuin kolmepuolikkaille. Hinnat nousee pilviin eikä juuri kukaan maksa sellasia summia vanhasta. Eihän kukaan maksa piikisien nykyisiä pieniäkään hintoja. Kolmepuolikkaat kiinnostaa vähän varttuneempaakin sakkia, mutta niin ne vain on samat pelit myynnissä niissäkin. Toisaalta paremminhan nämä ja nuo kolmepuolikkaatkin säilyy jos nuoret ei osta niitä pilattavaksi :)

Vaihtokaupan yhteydessä jos antaa pois se on piikkisestä RD:stä liki ainut tapa päästä eroon.
Ihan ot... Onkos mäkistsattori tietoinen tästä (vuosimalli tietty vaan hiukan eri kuin sulla) - http://davestestsandarticles.weebly.com ... gosman.pdf
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 17.8.2014 22:18

Niinhän tuo taitaa olla. Briteissähän näillä olisi kysyntää, varsinkin YPVS malleilla.
Ja joo, kyllä multa löytyy ihan 250/490K ja L mallien manuska koneelta. :)
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.8.2014 23:12

Joo, suomi on kyllä siinä mielessä takapajula, että 125cc luokkaa pidetään täysin nuorison menopelinä. Huvittavaa että nykymopot on paljolti aikuistenkin suosiossa ja eteenkin skootterit, mutta kevareihin suhtaudutaan edelleen nuorison värkkinä ja kevarilla ajoa aikuisena pidetään jollaintavalla alentavana.

Naapuri tien toiselta puolelta jaksaa aina ihastella tuota RD:tä kun näkee ja sanoo että on se kyllä siisti noin vanhaksi ja ostaisi sen multa heti pois jos se olisi isompi.. Siis koneeltaan.

Sellanen se suomalaisen ajattelumaailma tahtoo vaan olla. Mä en sitä oikein ymmärrä. Tuossa suorituskyky riittää aivan täysin suomen tieliikenteeseen ja suurinosa nykyautoistakin jää jopa kiihtyvyydessä kakkoseksi, ohitukset sujuu maantienopeuksissa aivan kevyeen jne, vaikka siinä nyt ei olekaan sitä 1200cc moottoria ja hankintahinta ei tarkoita vuosien velkataakkaa ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.11.2014 13:58

Blääh.. Mä olen ihan poikki ja väsynyt. Tein nimittäin koko viimeyön jotain, mitä mun on pitänyt tehdä jo useampi vuosi mutta on tullut vaan lykättyä sitäkin. Noh, kumminkin; Nyt on sitten DTLC/RDLC Haynes korjauskäsikirja scannattu. Vielä pitää koostaa lopullinen pdf-tiedosto, mutta kirja on siis jo kuvina kovalevyllä. Vielä tämän viikonlopun aikana pitäisi ilmestyä faktaosioon. Ajattelin ensin että jos tekisin tästä joululahjan, mutta tuli mieleen että jos jollain sattuu olemaan kipeästi tarvetta, niin pistetään sittenkin mahdollisimman pian jakoon.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut mustavi » 21.11.2014 18:57

*like*

Oman RD:ni pistäminen ajokuntoon jäi odottamaan 2015:ttä ja museorekisteröintiä, kun oli nähtävissä ettei sillä kuitenkaan ehtis ajaa edes sisäänajoa loppuun. Jotain letkuja varmaan pitää varmuuden vuoks vaihtaa ja hankkia uudet tossut kivettyneiden tilalle, niitänäitä pieniä, mutta mäntä oli vaihdettu ja alakerta rihdattu ennen säilytykseen laittoa. Samanlaista digitointiprojektia ajattelin CA125 Rebelin Honda-korjausoppaasta koska 1/2015 siinä tulee 20v kasaan eli ymmärtääkseni tekijänoikeus raukeaa. Ranskalaisen ETAI:n Shadow-oppaan jo skannasinkin, mutta se ei ollut kuin hieman yli 60s eikä sitä voi vielä laittaa minnekään esille. Kunnioitusta Sulle, sillä Haynes taitaa olla sivumäärältään melkoisen tuhti teos. :)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 21.11.2014 22:00

Noita korjausoppaita on jaossa aika paljon ja monikohan niistä on laillinen.. Itse suhtaudun tuohon tekiänoikeusasiaan siten, että realistisesti ajateltuna tollasen RD korjausoppaan kaupallinen arvo tänäpäivänä alkaa olla olematon. Globaalistikin laskettuna taitaa olla melko pienet markkinat tänäpäivänä uusilla kirjoilla ja sekin vähä mitä RD-kirjat vaihtaa rahalla omistajaa, taitaa koskea suuremmalta osin jo käytettyjä kirjoja. Eiköhän haynes ole RD-opuksellaan jo sen tienannut, mitä sillä tienata voi. ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.11.2014 1:36

Paikallisessa kirjastossakin näin tuon RD/DT manuskan kun siellä jokuaika sitten kiertelin.

Oma RD oli syksyn aikana lähes vuorokauden ajokunnossa. Testeissä vain sitten 320km ajettu Prox kiertokanki antautui ja taas laulu lakkasi. Kai se on uskottava että se ei oikein tykkää pyöriä +12000rpm kiekoilla. Josko ensikesänä laittaisi koneen vakiopadalla kasaan.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.11.2014 13:42

Dodiin.. Valmista olisi.
Toisin kuin Tiittasen opuksen kohdalla (joka sekin oli melkoinen urakka), tällä kertaa jaksoin hiukan jo nimetä kirjainmerkkejäkin jotta kirjaa olisi helpompi selata. Jokainen luku on nimetty, mutta lukuun sisältyviä yksittäisiä sivuja en alkanut enää erikseen nimeämään.

Ne on kuitenkin nimetty tiedoston mukaan siten, että esim sivu nimeltään 105.jpg on myöskin kirjan sivu numero 105. Noh näette sitten itse. Eiköhän tuolta silti se tarvittava tieto löydy ilman koko kirjan jokaista sivua läpikäymällä. Mutta pidemmittä puheitta siinä se nyt sitten on, olkaatten hyvät : http://www.mediafire.com/download/bi0pw ... manual.pdf

Edit: Ja edelleen muutes; mikäli omaatte RD-materiaalia jota ei faktaosiosta vielä löydy, niin asiasta saa laittaa tulemaan infoa. Lehtien testejä otan vastaan myös paperimuodossa. Mitään hirmu summia en ala makselemaan, mutta pikkusen voin maksaa jos teillä on artikkeleita joita faktaosiossa ei vielä ole. TM/tuulilasi/bike/MP1 -lehtirintamalta ei varmaankaan enää löydy, mutta vauhdin maailma -lehdistä voi vielä hyvinkin löytyä. Eli jos nurkissanne lojuu 80 luvun vauhdin maalilma lehtiä, niin tarkistakaapa sisältö. Pelkkä informaatiokin kiinnostaa mistä numerosta ja minä vuonna on juttua RD:stä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.11.2014 23:38

Nähdäkseni YZF125R vanteet ja takahaarukka http://i1147.photobucket.com/albums/o55 ... 62c105.jpg
E: http://i1147.photobucket.com/albums/o55 ... 4f0a74.jpg
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 23.11.2014 0:52

Tuohan vaikuttaa jännältä.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yamaha RD 125

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.11.2014 1:30

En tiennyt, että reed valve spacereita on tehty RD:llekin ihan tehdastekoisenakin. Valmistajaa en tälle tosin löytänyt. http://aijaa.com/sf60ds
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein