Honda Varadero

veskumusku
Liittynyt:
9.10.2012 20:37
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut veskumusku » 9.10.2012 20:40

Olisiko kellään myynnissä varreen minkäänlaista tehopakoputkistoa?
samasama
Pyörä:
rieju rr50 + honda xl 125 varadero -03 + jincheng monkey
Paikkakunta:
pirkanmaa
Liittynyt:
26.3.2011 22:47
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut samasama » 13.2.2013 17:13

ajokausi lähestyy, pyörää käytelly ja lisävarusteita suunnitellu, ajamaan ei vielä uskaltanu mennä :lol:

mutta kuinkas ootte laittanu käsisuojia varaderoon? vakio tangon kanssa taitaa mahtua, mutta mikä tarvike tanko kannattaisi ostaa, että siihen käsisuojat mahtuisi?

entäs onko kukaan tehny pohjapanssaria ja muita rautoja katteiden ympärille?
Pers'aukiset virittelee poppakonsteilla ja rahamiehet maksaa turhasta
TeMe112
Liittynyt:
1.1.2012 15:19
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut TeMe112 » 19.4.2013 18:11

Hei ihmiset voisitteko kertoa mistä saisi -03 varreen tumman/mustan etupleksin??
-eelias-
Liittynyt:
10.11.2009 13:42
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut -eelias- » 25.5.2013 14:18

http://www.nettimoto.com/honda/xl/1512240


Nyt myydään!
Booom
Pyörä:
Honda Varadero -03
Liittynyt:
5.6.2011 21:52
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut Booom » 12.6.2013 12:26

-eelias- Mistä ihmeestä hommasit tuon takajarrusatulan....? Itse olen kuumeisesti yrittänyt etsiä uutta etujarrusatulaa, mutten ole vielä löytänyt...
Juulmuri
Pyörä:
KTM EXC 250 -06 | Ex: Husqvarna Sm 125 -06, Yamaha Dt 125x -06, Beta RR 50 -11
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.3.2012 17:15
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut Juulmuri » 12.9.2013 13:20

Selittäkääs joku mulle tosta piikkisestä varaderosta, eli kun se on 125 kuutioinen nii onks molemmat pytyt 62.5 kuutioisia vai mitä helvettiä? En siis ole ostamassa pyörää mut ihan mielenkiinnosta haluisin tietää :s
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut kersti91 » 12.9.2013 21:13

Näin on näppylät!
Tarkista kampiakselin stefa.
Keskiyo
Liittynyt:
1.4.2014 13:49
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut Keskiyo » 21.4.2014 14:33

Kuinkahan tähän saisi helpoimmalla / halvimmalla 12v outletin (tupakansytytin-reiän) tai USBn sarvien tietämille että voisi ladata navigaattoria / puhelinta?
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 21.4.2014 16:19

Noh, R.M.Heino myy laadukkaita saksalaisen SW Motech:in roiskesuojattuja 12V-ulosottoja. Tyyriitä, mut kunnolla asennettuina et hommaa itelles reissuille ylimääräistä häiriökohdetta. Ite menin lyömään käteni ny alkajaisiks BILTEMAn 5,95€ pistokkeeseen lyhyillä piuhoilla, jonka ajattelin saada mahtumaan sivuposken taa kohtuullisesti suojaan. Joudun ehkä katumaan, ja hommaamaan kunnollisen. Noita tupakansytytin-USB adaptereita varmaankin myydään vaikka ja missä.

Itelläni navipulman ratkaisu edessä ny keväällä. Noksuun ladattu runsaasti karttoja, muttei vielä ratkaisua miten sen kiinnittäis järkevästi (noi one-size-fits-none patentit ei vaikuta niin houkuttelevilta, ja Noksun oma fillariteline oli järkyttävä romisko). Tompan halvan XXL:n imukuppikiinnitys ei toimi (tietenkään) plexissä et luultavasti pistäisin sen 1/2-kokoisen tankkilaukun läpinäkyvään taskuun. Täytyis varmaan testailla tuo+ulosoton toimivuus joillain kevään reissuilla, Shadowta en Pääsiäisenä vielä ottanu ulos. En tosin ole viime vuoden kokemusten valossa erityisen ihastunu halpa-Tomppaan: hirvee virtasyöppö, kontrasti prätkäkäytössä kehno vaikka värejä vaihtelis tai näyttöä säätelis (mahdollisesti jokin Vietnamis lapsityövoimalla kasattu 2€ paneelikin: kunnollinen Rider taas maksais kultarahaa), eikä Mäkkiin taida edelleenkään saada reittisuunnitteluun ohjelmaa (Windows-versio on, mut ei tietoa sen toimivuudesta kun en takuulla enää halua mennä takaisin "pimeälle puolelle" ;) ).
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut sampul1 » 28.4.2014 21:09

Liityin sitten varristien iloiseen joukkoon -05 39tkm ajetullani. :D Mitään erityistä muistettavaa Cebarista siirtyneelle?
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 29.4.2014 13:00

Muistettavaa?

No oikeastaan tärkein on, et arkiajossa on syytä ajaa 98E:llä koska kone tykkää kerätä karstaa, ja se taas laskee nakutuskynnystä. Olin iteki yllättyny viime kesän Norja-rykäsyn jälkeen kun öljyt näytti menneen mustaks... niin paljo liukeni vanhoja karstoja, vaikkei kone edes kovin nuhaiselta minust vaikuttanu (vaihdoin sitten öljyt, mut ei vanhat niin pahoiks ollukaan menny... tikusta katsottuna vaikutti vaan siltä). Tämä siis jos haluat varmistaa ettei mitään nakutusvahinkoa voi käydä: valtaosa V2-Hondist pärjäis kai 95:lläkin - et vaan voi koskaan tietää saitko tankatessa huonoa bensaa (Nesteellä oli 0,3 AKI:n laatuheitto standardin ja minimilaatuisen bensan välillä... yks osatekijä varmaan koneissa mist mäntä halkes). Shadow-Wikissä on jutun selostus. Ite ajan lähes pelkästään V-Powerilla: se ei kuitenkaan ajokaudelle tee ku muutaman kympin lisäkulun, ja ainaki persdyno sanois et kone olis hiukan vahvempi kun se saa karkkibensaa. Jokainen kW-kymppä kotiin, heh.

Vesijäähykoneen lämmittelyajosta oliki jo puhe. Ei tarvi hysterisoida, sellasta normaalia tarkkuutta vaa millä Sun kone menee hyvinki vielä toiset 39tkm. Itelläni ny hiukka vajaa 56tkm ja kone edelleen tiivis ku pullo, ainoastaan venttiilikoneistossa hiukan alkavaa kulumista (ohjaimet, luulisin) mikä selittyy tosin matkakäytöstä eli tuntikausien huudattelusta, eli oli odotettavissakin. Veikkaisin, et 20tkm ainakin tuo menee vielä ennenku tarvii toimenpiteitä. Tai ehkä hankin jossain välissä varakoneen johon 170-pytyt, nokka-akselit jne., swapattavaks alle kunhan alkuperäiselle tarvii alkaa tehdä jotain :D
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut sampul1 » 29.4.2014 13:05

Normaalia että kone ei ota kierroksia ilmna ryyppyä ilman n. 5-7 min lämmityskäyttöä? Sillä ei sitte vaa lähetäkään pikasesti kiskalle :P
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 29.4.2014 16:16

Eio normaalia. Tavallisesti ryypytys nostaa kylmäkäynnistyksen jälkeen kierroksia hetken, kunnes kone alkaa tukehtua. Kesäaikaan tuskin 60 sekuntia, nollakelissä vähä pitempään (2-3 minsaa max) eli se kertoo kuskille selkeesti et "nyt vois jo vähä ajaaki" ;)

Vois veikkailla, että kaasareissa olis talven jäljiltä (tyhjäkäyntipiirien ahtaat kanavat) vielä jotain töhnää eli voit ajaa ja katsoa parantuisko käynti itekseen jonku ajan päästä, tai kokeilla jotain STP:n (tmv.) lisäainetta mikä edistäis liukenemista. Seuraile tilannetta.

Mulla on kaasari-Varren(kin) ranskankielinen ETAI-korjausopas tai englanninkielinen HAYNES (VT/XLV) kirjahyllyssä, en vielä ole jaksanu alkaa skannata niitä, mut jos tarttis alkaa purkaa kaasaripatteria ni voin nakata kopsut sähköpostitse (E: siis relevanteista sivuista). ETAI on mun mielest parempi koska siinä on Hondan räjäytyskuvat mukana (Haynes eio lisensoinu niitä). En tiä mitä oon tehny väärin/oikein mut Shadow ei ole koko 9 kesän aikana kränäilly kaasaripuolel koskaan (okay, aikoinaan vesibensan takia, mut sehän oli Masinolilla hoidettu) eikä kyl muutenkaan.
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut sampul1 » 29.4.2014 22:16

<Pistin tankkiin CRC:n fuel system cleaner additivea, ja sekoitin. Huomenan täytän puhdasta E5 tankki loppuun, (140km nyt ajettu tankilla.), ja toivon että paranee toi kylmäkäynnistyvyys, on meinaast aika operaatio. Jos ei muuten niin kävelen huoltoon ja pulitan kiltisti putsauksesta, säädöstä ja synkasta. Toi kaasaritsydeemi näyttää senvarta monimutkaselta etten lähe availemaan. Lämmettyä kone toimii kuin unelma.
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Varadero

ViestiKirjoittanut mustavi » 5.5.2014 14:45

Saksan Ebay:ssa näkyis olevan V1:n (2001-) englanninkielinen Honda-korjausopas tarjolla jos kuka haluu satsata. Hinta 64,95€ + postitus. Myös ruisku-Varren eli V7:n (2007-) Honda-korjausopasta tarjolla, tosin saksankielisenä versiona, vähä halvemmalla. Näistä ei ole löytyny oikeaa varaosanumeroa vielä. Voi olla, että nuo menevät pian.

http://www.ebay.de/itm/HONDA-Varadero-X ... 1173611073

http://www.ebay.de/itm/HONDA-XL-125-V-a ... 1417306734