Beta RR 125 4T LC

Kalle2001
Liittynyt:
12.12.2016 18:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Kalle2001 » 15.3.2017 22:29

Millaisia änkät sopii beta 125:lle?
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 16.3.2017 7:27

Kysymys.

Mikä vika on vakiovaimentimessa? Se on täysin vastaava absorptiovaimennin kun erimerkiski Akrat tms vapaasti virtaavat vaimentimet. Vaimentimen vaihdolla et saa muuta etua kun ulkonäön. Vakiovaimennin on ihan hyvä kun poistaa killerin vaimentimen päästä ja joissain malleissa on ollut alkupäässä peltinen kuristin joka lähtee nyppäämällä pois, Uudet villat vaimentimeen niin tulee hyvät äänet eikä kuulosta pakoputkiviritteiseltä mankilta.

Laita mielummin ne rahat pyörän huoltoihin ja kunnossapitoon.
MarkusK
Liittynyt:
30.3.2017 8:57
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MarkusK » 30.3.2017 14:23

Onko kukaan tilannu Betan osia täältä?? http://www.bosioffroad.it/en/products/m ... rd-my4-001
Onko tullu perille jos on onko kestäny miten kauan???? :)
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 3.4.2017 14:55

Moro! Semmosta kyssärii olis et mitkä mitat on keulan stefoissa. Alkuperäisiä saisi vasta 6vk päästä ja Betan räjäytyskuvissa ei kerrota mittoja.

Senverran kivoja kelejä tulossa tälläviikkoo ettei tekis mieli purkaa keulaa et sais mitat selville.

Koitin tihrustaa pölysuojienkin alta mittoja mut lukitusrenkaat siinä tiellä.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 3.4.2017 17:37

Vahva oletus on että mitat löytyy tästä viestiketjusta.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 3.4.2017 17:39

Oon lukenut tän läpi joskus ja koitin hakea, mutta ei ainakaan silmään osunut
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 3.4.2017 20:12

Siinä tapauksessa stefa käteen ja kauppaan, ihan yleiset stefat siinä on. Mittoja en enään muista ulkoa.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 3.4.2017 21:47

Selailin tossa pyörän vanhoja määräaikaishuoltokuitteja tylsyyteni niin sieltäpä sattu löytymään mitat.

Ja ne on tosiaan 41x53x8/10.5
Boi
Liittynyt:
19.4.2017 21:35
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Boi » 19.4.2017 21:49

Nyt on niinkin tyhmä kysymys että mites ihmeessä tuo etuakseli lähtee irti :| ..Itsellä on 2015 mallin beta ja oon avannu sen puristus ruuvin siitä pyörän oikealta puolelta joka pitää akselin kiinni siinä keulassa ja sitte koittanut vääntää auki sitä itse akselin mutteria mutta ei liikahdakkaan (voiman puutteesta ei ole kiinni). Ja olen koittanut lyödä sitä jos se akseli tulisi suoraan läpi vain kun puristus ruuvin on löysyttänyt mutta ei mitään. Sunnitteilla olisi "kaatumatapit" siihen etuakselin päihin, pitänee varmaan jokin patentti tehdä siihe että saa ne pysymään.
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 19.4.2017 22:07

Eihän sielä ole edes mutteria päässä. Aukee keulan oikealta puolelta kuusiokolo avaimella akselin päästä
Boi
Liittynyt:
19.4.2017 21:35
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Boi » 19.4.2017 22:15

Niiniin sekotin nyt mutterin ja sen kuusiokolon. Eli siitä kuusiokolosta pitäisi ilmeisesti vain aueta mutta sitä nyt on väännetty sillä lailla että kuusiokolo on nyt "pyöreähkökolo"....astetta sketsimpi homma:)))))
MURTSIZ
Pyörä:
Derbi X-Treme 2004
Liittynyt:
5.4.2014 17:09
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut MURTSIZ » 19.4.2017 22:21

Reippaasti ruosteenirroittajaa tai muuta vastaavaa kierteisiin (keulan vasen puoli) ja annat vaikuttaa hetken aikaa jonka jälkeen hakkaat sopivan torxin kuusarin tilalle ja väännät varmasti auki päin eli vastapäivään
Boi
Liittynyt:
19.4.2017 21:35
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Boi » 19.4.2017 22:33

No kiitti vinkistä kokeilen huomenna säätää jotakin.
Murska
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut Murska » 20.4.2017 7:08

Jos akseli on tehtaan jäljiltä niin se on luvattoman kireällä. Pojan Betassa sai ottaa metrisen jatkovarren käyttöön että sai akselin ruuvattua auki, ei riittänyt 95kg ojankaivajalla voimat räikän varren kanssa.

Jatkossa akselille riittää kevyt kiristys, sen verran mitä kuusiokolo avaimella saa kiristettyä ilman irvistystä. Akseliin kannattaa laittaa vesivaseliinia ettei jymähdä ajan kanssa kiinni.
deephero
Liittynyt:
24.4.2017 22:50
Re: Beta RR 125 4T LC

ViestiKirjoittanut deephero » 24.4.2017 22:54

Millasia koropaloja porukka väsänny tai jtn. Saisko mistään ostettua?