HM CRE 125 R / CRM 125 r

jokuheppu
Liittynyt:
24.8.2012 20:49
Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

ViestiKirjoittanut jokuheppu » 1.10.2014 18:16

eiköhän niissä samat tehot oo jos kone vaan kunnossa. Samassa sarjassahan niillä crossiaki ajetaan :D
Jorski
Liittynyt:
29.9.2014 22:52
Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

ViestiKirjoittanut Jorski » 1.10.2014 22:07

Jep :lol: Mutta vieläkään ei ole kukaan vastannut että onko Rotaxilla varustettu Hemmi lussumpi kuin Cr:llä :D ?
mikkets
Pyörä:
Ktm exc 300 -08, Suzuki RM 250 -97, Honda cr 250 -97
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
23.8.2009 12:50
Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

ViestiKirjoittanut mikkets » 2.10.2014 11:14

On se uudempi Rotaxi lussumpi, alunperin kyseiset koneet suunniteltu vähän eri käyttötarkoituksiin :roll:
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo18738/ Suzuki rm 250 rakentelua
Malez
Liittynyt:
23.7.2015 18:04
Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

ViestiKirjoittanut Malez » 23.7.2015 18:36

Kuinka kovaa teidän hemmit kulkee ja millä väleillä :) ?
notreal911
Liittynyt:
26.8.2014 21:29
Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

ViestiKirjoittanut notreal911 » 24.7.2015 22:06

Heips. Juniorin mopo aika lopuillaan ja tuli hommattua kevariksi tuollainen HM CRM -12
Nyt aletaan perehtyä kyseisen mallin sielun elämään ja ensiksi kysyisinkin että:
Olenko ymmärtänyt oikein, että siinä on ECU joka haistelee kaasun asentoa sekä ilmeisesti kahta lämpötila-anturia ja näiden perusteella "ohjaa" sähköistä öljypumppua ( 2-T ) ja sytytyskarttaa?
Ymmärtääkseni sillä ei ole tekemistä seoksien kanssa vaan ne on hoidettu tavanomaisesti suutin / neula periaatteella?
:eek:
Cr3ator
Pyörä:
ex:HM CRM 125 2011, ex:KTM Duke 125 2011
Paikkakunta:
Janakkala
Liittynyt:
10.11.2012 15:06
Re: HM CRE 125 R / CRM 125 r

ViestiKirjoittanut Cr3ator » 25.7.2015 19:45

Ensinnäkin keskustelu 2011-xxxx mallisista toiseen ketjuun: viewtopic.php?f=100&t=80672
Hiukan hämäävästi nimetty, tämä ketju on kaiketikin tarkoitettu 2007-2010 mallisille hiukan tehokkaammille vehkeille.

Sitten asiaan vaikka vähän väärän ketjuun meneekin:
Kaasarin päällä on TPS-anturi, joka haistelee kaasun asentoa. Tämä anturi ohjaa öljypumppua jotenkin ECU:n kautta (ei varmaa tietoa miten) ja pumppu pumppaa öljyä kaasun asennon (ja ehkä kierrosten) mukaan. Käsittääkseni lämpötila-anturit ovat vain ylikuumenemisen estämiseksi. Itse kyselin sytytyskartasta maahantuojalta eikä se heidän mukaansa muutu mitenkään. Seokset on hoidettu ihan tavallisesti suutin/neula periaattella.
Myydään purettuna 2kpl Rotax 122 moottoreita! Kysy lisää yksityisviestillä!