Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

Liittynyt:
13.5.2009 7:20
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut karves » 3.4.2014 7:16

Viimeksi muokannut karves päivämäärä 5.3.2020 11:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut Jarez » 4.4.2014 23:10

Zapsky kirjoitti:Eikös se kulje vakiona 90? Eikö välityksissä ole yhtään varaa muuttaa niitä raskaammiksi?


Vakiona 15/29 välit, jaksaa 17/29 välit vetää helposti loppuun jos ei tyhjillä renkailla painele ja ketjut ruosteessa ;)

Oma intinjälkeinen kesäpeli meni 17/29 väleillä, putkella, suuttimien päivittämisellä ja paremmalla putsarilla mittariin sen 120, eli oikeeta sen 100 varmaankin? Vakio renkailla noi nopeudet on kyllä _hyvin_ kyseenalaisia :D

Kuva

Btw mistä porukat on tilannu tota # 22,5 tyhjäkäyntisuutinta? Pitäisi nykyseen Apeen tuo #15 päivittää ehdottomasti isommaksi, kierrosten palautuminen hyvin hidasta ja seosruuvin pyörittelykään ei näytä tohon laihuuteen auttavan..

Btw laite myynnissä jos käytettyjen manojen hinnat hirvittää

http://www.nettimoto.com/skyteam/ape/1656862

Talvenajan remppakuvat :

http://www.bikepics.com/members/jarez/12ape125/
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
Pyörä:
skyteam
Liittynyt:
28.7.2013 22:52
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut fantic » 7.4.2014 23:07

Moro! Kipinä hävis mankista tässä pari päivää sitten :itku: oon kattonu että puolan johoille tulee virtaa mutta puolasta ei mene eteenpäin, eli puola rikki? Ja sitä viel ihmettelin että onko väliä minkä puolan ostaa, mankissa outer rotor kitti ja jonkun sortin performance cdi poksi?
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 6.8.2014 17:39

Minkälaiset vakuutus maksut on Skyteam ST 125?
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 6.8.2014 20:54

Itellä taitaa olla OP-pohjolassa täyskasko 450e, jos oikein muistan.
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut MB93 » 15.8.2014 12:34

Hommasin itelleni taas kanssa isokilpisen, yllättäen vakuutusmaksut noin 80€ kalliimmat kuin aikaisemmassa laitteessa. Kuitenkin sama pyörä, sama vakuutusyhtiö ja sama vakuutus. Eka pyörä oli tosin 2011 ja 5,8kW otteessa, nykyinen on 2007 ja 6kW otteessa, en vaan jaksa uskoa että on noin paljon väliä pyörän iällä ja 0,2kW:lla...
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 15.8.2014 13:32

If:in eka tarjous oli 1400 vuodessa
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 15.8.2014 15:59

Ei kannata IF ottaa, ei edes halua vakuuttaa moottoripyöriä siellä, kun on noin kovat hinnat.
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
Pyörä:
Aprilia RS 06
Liittynyt:
2.7.2013 20:00
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut Wiljamiii » 15.8.2014 17:07

Joo siis hinta tippuu kyllä jo yli puolen parilla vihaisella viestillä mutta tällä hetkellä vain liikenne
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut MB93 » 25.8.2014 21:30

Ihme, kohta mittarissa jo tuhannen kilometriä ja yksi öljynvaihto vasta tehtynä, eikä ole vieläkään kolmosvaihde losahtanut. Voisin melkein veikata että tuo 10w-40 on liian laihaa kamaa näihin kuumalla koneella, varsinkin ilman lauharia. Superbiket eli 15w-50 laitoin tonne sisälle.

Kyssäriä teille joilla on isompaa mosaa (160cc ja ylöspäin), millaisia ne on katuajossa? Joku isompi mosa olis tulevaisuudessa hakusessa kunhan finanssitilanne antaa sen verran periksi että voipi uuden koneen ostaa. Talven aikana tosin saattaa tuohon alakertaan vaihtua tuo 141cc-yläkerta juuri sen takia että ensi kesänä olisi edes vähän enemmän potkua, eikä tuo pytty-kansi-settikään juuri yli satkua maksa.
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut AapoV » 26.8.2014 0:07

Kun kerran pääsin viimeistelemään sen sun edellisen kemmumankin konees, niin suosittelen suoraan hommaamaan uuden ;)

Eli siinä halkes sitten mäntä (juurikin tuon 140cc setin), ja sylkässäkin oli naarmuja. Sylkkäsetti oli sulla muistaakseni ajettu n. 1500km vaiko 2500km ja mulla suunnilleen 1000km. Kansi oli vielä kunnossa. Oli öljyäkin ruvennut tihkuttamaan kampiakselin stefasta. Ja tosiaan kun pohjalla oli vielä se vaihdevika, niin aika pitkälle romurautaa siitä koneesta sitten tulikin..

Toisaalta jossei vielä ole vaihdetta hajottanut, niin saattaahan se yksilö jopa ehjänä pysyäkin :nörtti: Itse melkein pistäisin koneen hyllylle oottamaan tai myyntiin ettei vaan hajoa :D

Tilalle ostin Lifanin 150cc:n käytettynä. Ei nyt ihan 160cc koneille (ainakaan ooracingin) tehoissa pärjää, olisiko mulla ollut joku 9-10kW. Outer rotor kitillä kierrosherkempi ja muutenkin äkäisempi kuin edellinen 140cc, ja kyllä ripulinilkoilta jäi koulun pihassa manki käynnistämättä. Vaihdoin kuitenkin perinteisen magneeton sähköongelmien takia kiinni, ja ainoat erot olivat 140cc verrattuna lähinnä pieni lisäjerkku ja kymmenisen kilsaa kovemmat huiput.
Pyörä:
Honda FT500
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.1.2010 20:10
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut MB93 » 26.8.2014 3:19

Eihän siinä sylkkäputken alaosassa mikä menee lohkoihin ollu mitään ihmeempää? Sehän tuli kotitekoisesti veistettyä sopimaan, olisin kuvitellu että siitä menee eka paskaks. Kun kaasarikin on jo hommattu niin eipä se yläkertasetti vararikkoon vie, ja jos/kun hajoaa ni sit hajoaa, pääsee sinne minne kuuluu eli romulavalle tuokin mosa.

Mites oli Outer Rotorin kanssa, näkykö kevyempi vauhtipyörä mitenkään ajossa? Lähinnä sitä että oliko sit alaväännöillä ihan hengetön, koska ei jaksa huudattaa laitteita kokoaikaa jos pienemmälläkin pääsee.

Lähinnä mielessä oli aluks joku 160cc YX perus virinokalla ja muilla hilppeillä, jos rupeaa teho loppumaan ni sit jotain borekittiä seuraavaks.
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 26.8.2014 10:42

Mulla on ollu oikeestaan koko tän vuoden tossa mankissa toi OORacingin 160cc YX kiinni, ja oikeen mukava ollu katuajossa. Ei tolle kiihdytyksessä oikeen pärjää Yamaha Wr:ät sun muut. Nyt kun sai kaasarinkin säätöihin niin ei ole oikeestaan mitään ongelmia ole ollut, suosittelen tollasta isompaa konetta kyllä vaikka semi ärhäkkä onkin :lol:
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
Pyörä:
Honda Monkey -94
Paikkakunta:
Savitaipale
Liittynyt:
27.3.2008 14:43
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut AapoV » 26.8.2014 11:10

Ei osunut sylkässä silmään mikään kummoisempi ongelma. En löytänyt sylkästä kunnon kuvaa, mutta mäntä näytti siis tältä:

Kuva

Oli muuten ihan ajokuntoinen tuohon avaushetkeen asti :D Ajaessa kone alkoi välillä muistuttaa olemassaolostaan ulvahtamalla/rääkäsemällä, ja tässä vaiheessa lähtikin suosiolla uusi kone ostoslistalle.

Mulla oli outer rotor kitti tosiaan aika lyhyen aikaa, koska en saanut valoja kunnolla toimimaan niillä sähköillä. Vaihdoin perinteisen magneeton tilalle. Outer oli kyllä kierrosherkempi, ja kaiken järjen mukaan vääntöjen olisi pitänyt laskea niin kevyellä vauhtiksella. Ei se tainnut yhtä hyvin alakierroksilta vetää, mutta tästä on niin kauan aikaa ja kilometrit outerilla jäi niin vähiin, että hankala sanoa mitään varmaa. Tiedä sitten miten käyttäytyisi tehokkaamman koneen kanssa. Ison vauhtiksen kanssa manki oli kaikin puolin letkeämpi ajella, kun vääntöalue on laajempi. Eli jos ei kiinnosta jatkuva tuppi nurin vinguttelu niin suosittelen perinteistä vauhtista.
Moderaattori
Pyörä:
piikkimanki
Liittynyt:
25.3.2008 23:16
Re: Skyteam Monkey / Gorilla / Dax 125cc

ViestiKirjoittanut blockhead » 14.10.2014 14:39

Morjesta vaan kaikille tasapuolisesti. Tuli ostettua tollanen projektiluontoinen piikkimanki, jonka laatikossa oli jotain vikaa. Ykkösvaihde ja vapaa toimivat normaalisti mutta kun kakkosvaihteen laittoi sisälle niin laatikko meni täysin jumiin. Kytkin toimi silti normaalisti.

Levitin tuon moottorin tänään mutta kaikki vaihderattaat ovat ehjiä ja siirtäjän haarukat liikkuu normaalisti.

Taitaa tuossa olla vika
Kuva