Sivu 2, 27:sta

ViestiLähetetty: 27.9.2009 16:58
Kirjoittanut SLK1
Tietääkö kukaan mistä löytyisi se vanha Monkey topicci?

ViestiLähetetty: 17.10.2009 11:12
Kirjoittanut Jarez
Itseänikin se kiinnostaisi hieman, mutta 2h päästä olisi tarkotus hakea ex manki takaisin jampalta jolle sen myin 8)

Tosin 160 yx:n tekniikalla ja 10 vanteiden ja +5 haarukan kera, kuvia laittelen tänne kun rojekti etenee.

ViestiLähetetty: 19.10.2009 16:52
Kirjoittanut Jarez
3päivää ostamisen jälkeen ja tässä mennään.

Kuva

Huomenna uusi kilpi tilaukseen ja omiin nimiin siirtämistä.

Maalarille lähtee myös runko,navat,orkkistakahaarukka ja myöhemmin tankki ja vielä tilaukseen menevä etulampun koppa.

10 tuumaset vanteet, 160cc yx:n kone, vakiovanteet, aluswingi ja jotain muuta vakiorompetta lähtee myyntiin. Katsokaa ilmotuspuolta jos kiinnostaa, saatan vielä oman topikin tälle "entisöintiurakalle tehdä".

Kuvassa näkyvä aluswingi (heikkokuntoinen) ja koroiskari (ok kunto) myynnissä myös.

ViestiLähetetty: 19.10.2009 18:07
Kirjoittanut Palexd
Miks et jätä kiinni tuota YX:ää?

BTW, jos joku haluaa vaihtaa mankinsa mun 125cc DT:seen niin laita YV:tä! DT sijaitsee Pohjois-Pohjanmaalla, lisätietoa saa kun kysyy. Kuvia näet täältä http://www.motot.net/galleria/g53029_dt Tulee mahdollisesti muuttumaan vielä parempaan suuntaan tuo, ainaki jos säät sallii..

ViestiLähetetty: 19.10.2009 18:46
Kirjoittanut Jarez
Vähän kyttämagneetti, vaikka onkin iso kilpi, niin tuo kone on aika silmäänpistävä ja mielummin uusi kone jonka huoltohistorian voin itse aloittaa ihan alusta asti ja tiedän tarkan kilometrilukeman tekniikalle, siten myös helpompi kartuttaa kulutusosien vaihtoa yms.

Tuota 150cc lifania oon katsellut.

Kuva

Vaihdettava öljyfilsu löytyy ja tuon saa helposti sutastua kuumankestolla kokomustaksi ja potkua pitäisi aluksi ihan sopivasti löytyä, talvella käytän kannen kansisilla kun kerran puljun pitäjän kanssa olen jo aikaisemmin keskustellut kasvotusten. Perusporttaus ja kanavien siistiminen ei pitäisi olla pahasta noille kinkkikansille. Siinä samassa kun hattu on irti niin ennen sitä mittaan puristuspaineet ja kartotan vähän puristuksien tilannetta, yli 10 en haluaisi mennä koska kone on tulossa ihan normaaliin ajoon. Ei superkireällä koneella ole mukavaa ajella, koska aina on mahdollisuus että lisäpuristukset rasittaa konetta hieman enemmän, tosin jokatalvinen huoltaminen ei rasita mieltä.

Nokan vaihtoa voi harkita, mutta käyn varmaan penkissä alkukeväästä ex työpaikalla vetämässä vedon ja katson lamdan kera missä seokset menee ja mitä tuloksia takarenkaalle saa pelkällä kanavien siistimisellä ja lonkalta heitetyllä säädöillä. Varmaan lamdalle teen paikan alkukäyrään ja jos oikein rupean hifistelemään, niin seosmittarin vielä hommaa.

Ehkä magneetosta siipasen myös muutaman gramman pois jos oikein rupean hifistelemään.

Tosin ensin pitää sopivat välit kokeilla ja aikavarmasti 17/29 väleihin päädyn, 27 en muista saako taakse. Mutta 24 takana on jo aikamoinen murha ykkösvaihteelle paikalleen lähdettäessä.

Mutta katsotaan miten tämä homma tästä edistyy. Pitäisi nyt ensiksi noiden vanteiden myymisellä hieman rahaa saada, että saa maalarille maksettua ja alusta + sähköpolitikka kuntoon.

Uus johtosarja tulee ihan yleisilmeen ja omatunnon takia, on tuo vakiosarja vähän vettä kerännyt itseensä ja cdi:hin tuleva liitin on aika puurona + koneelta sähköt tuun aikavarmasti vetämään kunnollisen kimppaliittimen kanssa, ei yksittäisiä johtoja ole mukava tuonne akkukotelon alle jemmata ja varmat kiinnitykset olisi myös iso +, vanhat koneen sähköliittimet tippuivat lattialle jo sähköteippirullien poiston aikana ja muutenkin kerralla kunnolla, niin ei tarvitse niidenkanssa enään sähköteippiä edes ajatella.

Jotenkin 8 tuumaset alut ja heidenaut olisi mielessä ja alustan palauttamienn normikorkeudelle, ei nykykondiksessä ole mukava ajaa kun painopiste on erittäin korkealla ja ketjulinja aivan päin helvettiä.

Toi aluswingi on melkein romiskunnossa kun ketjuohjuri oli repeytynyt irti ja ketjut hinkanneet oikein kunnolliset urat haarukkaan ja yhteen saumaan todella pahasti. Takarattaan pultitkin joskus näköjään irronneet, kun oikein mojovat urat haarukan sisäpuolelle tullut rattaan pinnapulttien takia.

Vakiokeulan huollatan, stefat ja hieman jäykemmät öljyt. Myös ehkä hieman korkeammat esijännitys holkit teen ja vähän tuoretta maalia tuon harmaasävyn poistamiseksi.

Tässä nyt pieni tarina, voisin ehkä siirtyä tonne projektipuolelle. :D

ViestiLähetetty: 19.10.2009 19:28
Kirjoittanut Palexd
Tee ihmeessä projektitopic, näitä sun projektejas on kiva seurata ku aikalailla samanlaisia suunnitelmia sulla näkyy olevan ku mitä mulla olis :) Perhana ku itsekkin sais joskus jonku piikin kilvissä olevan pikkumopon :) Dax olis kyllä siisti ku niitä saa nykyään Motorpowerilta, tiedä vaikka ens keväänä hankkiutuis DT:stä eroon ja laittais sellasen..

ViestiLähetetty: 20.10.2009 22:07
Kirjoittanut Jarez
Palexd kirjoitti:Tee ihmeessä projektitopic, näitä sun projektejas on kiva seurata ku aikalailla samanlaisia suunnitelmia sulla näkyy olevan ku mitä mulla olis :) Perhana ku itsekkin sais joskus jonku piikin kilvissä olevan pikkumopon :) Dax olis kyllä siisti ku niitä saa nykyään Motorpowerilta, tiedä vaikka ens keväänä hankkiutuis DT:stä eroon ja laittais sellasen..


Topikin varmaan jo näitkin viewtopic.php?f=93&t=77433&p=3311239#p3311239

Tuo dax olis kyllä hauska, kun 2paikkanen ja kyysäys olisi täysin laillista, muutenkin varmasti vankempi ajaa kovemmissa vauhdeissa. Siihen nelarin tuoksuu kyllä tykästyy helposti ;)

ViestiLähetetty: 26.10.2009 22:25
Kirjoittanut oppa
onko kellään mitään monkey 125cc videoita

ViestiLähetetty: 1.11.2009 16:19
Kirjoittanut NosSami
Tyhmä kysymys mutta menkööt!

Saako SkyTeam monkey 50cc rekisteröityä 125cc, eikös niissä ole sama runko? Jos saa niin mitä osia pitää vaihtaa, ainakin moottori jne?

ViestiLähetetty: 1.11.2009 16:52
Kirjoittanut Palexd
NosSami kirjoitti:Tyhmä kysymys mutta menkööt!

Saako SkyTeam monkey 50cc rekisteröityä 125cc, eikös niissä ole sama runko? Jos saa niin mitä osia pitää vaihtaa, ainakin moottori jne?

Ei ainakaan helposti, eli osta suosiolla 125cc. Tulee varmasti halvemmaksi ja helpommaksi.

ViestiLähetetty: 9.11.2009 23:00
Kirjoittanut -jocke-
Näitä taitaa olla aika vähän käytettynä myytävänä vai enkö vaan löyä? :s

ViestiLähetetty: 9.11.2009 23:23
Kirjoittanut Kuupanaama
http://www.motorpower.fi/moto/monkey125.htm
Eikö tosta saa enempää ku 6Kw irti? Paljo tällä pääsee? Jos vaihtaa ton 123cc johonki 150cc, saako tehoja ja nopeutta kui paljo lisää?
Sopivan halpa uutena ja ois kyl huomiota herättävä. :D Ihq ois kyl.

ViestiLähetetty: 9.11.2009 23:40
Kirjoittanut Palexd
Kuupanaama kirjoitti:http://www.motorpower.fi/moto/monkey125.htm
Eikö tosta saa enempää ku 6Kw irti? Paljo tällä pääsee? Jos vaihtaa ton 123cc johonki 150cc, saako tehoja ja nopeutta kui paljo lisää?
Sopivan halpa uutena ja ois kyl huomiota herättävä. :D Ihq ois kyl.

Saahan siitä irti vaikka kuinka paljon, jopa tuosta vakiomotista. Rahaa ja taitoa se tosin vaatii. Kannen koneistaminen ja kp-männän vaihto tekisivät varmasti jo ihmeitä. 150cc koneella tulee tehoa paljon lisää ja nopeutta myös mukavasti, mutta eikö sulle muka vakiokoneen tuoma nopeus riitä? Se noin 100km/h on tuon kokoisella laitteella melkein sama ku ajais isommalla pyörällä yli tuplasti kovempaa :)

ViestiLähetetty: 19.11.2009 11:43
Kirjoittanut Jarez
suzuki50 kirjoitti:Näitä taitaa olla aika vähän käytettynä myytävänä vai enkö vaan löyä? :s


Ihmiset eivät vain raaski myydä laitteitaan, siinä syy. ;)

Sentakia omani ostin takaisin :)

Voisi joku päivä ihan huvikseen selvitellä monta kappaletta näitä mankeja on suomessa kilvissä. Ihmettelen kyllä miten näitä saa vielä uutena kilpiin kiristyneiden eu:n päästörajojen takia. Kilvellisten minien myynti uutena loppui jo vuonna 2007.

ViestiLähetetty: 30.11.2009 13:12
Kirjoittanut NosSami
Alkoi kiinnostamaan tämä monkey, kertokaapa hyvät ja huonot puolet, että kannattaako ostaa Monkey uutena motorpowerilta 1390€(6+6kk takuu) vai hyosung comet GT125 käytettynä 1600-2500€?