HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

otskubro
Liittynyt:
5.10.2014 0:00
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut otskubro » 5.11.2014 20:35

Käykö honda crf tarrasarja suoraan 09 vm hm katteisiin?
:s
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Japezkin » 5.11.2014 21:54

Etukatteisiin ja takalippaan menee 09 CRF:n tarrat. Takakatteisiin ei mene, koska ainakin ilmanputsari kotelo on aivan erinlainen CRF pyörissä. Pumpun suojista ei ole tietoa. Tietenkin leikelemällä tarrasarjan saattaa saada sopimaan.

Itse tekisin sillälaila, että tilaisin esim. Racestylesiltä tarrat, koska sieltä voi tilata erikseen tarroja samasta tarrasarjasta, joten voisit valita sitten taakse CR:n tarrat ja eteen CRF:n tarrat.

Yksi vaihto ehto on tietenkin tilata vain eteen ja takalippaan tarrat ja sitten taakse läimäyttää numerot.

Myös maahantuojalta saa jotakin erilaista tarrasarjaa verrattuna vakioon. Itsellä ei ole tietoa millainen se olisi.

Universaalit tarrasarjathan olisivat myös yksivaihtoehto. Esim. SFT myy niitä.

Sitten pari Italialasta firmaa tekevät tarrasarjoja Hemmeihin. Yhden nimi on ainakin WOBSCENE-designs. Löytyy Facebookista. Omaan silmään heidän tarransa on aika kaameita ilmestyksiä, mutta tietenkin, jos itse suunitelet ja he toteuttavat niin se saattaisi toimia.
otskubro
Liittynyt:
5.10.2014 0:00
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut otskubro » 5.11.2014 22:29

Itse ainakin löysin nätit tarrat hemmiin mutta en oikein päässyt perille miten ne voisi tilata? Siis tuolta wobscenestä
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Japezkin » 6.11.2014 0:32

Kokeileppa Facebookin kautta yksityisviestilläviestillä. Facebook sivuilla sanovatkin italiaksi, että yhteydenotot Facebookin tai sähköpostin kautta. Itse aikoinaan lähetin sähköpostia eivätkä ole vastanneet siihen, joten Facebookin kautta vain! Itsellä tällöin kiinostus lopahti....

Ilmotteleppa tänne miten homma etenee! Itsekkin saattaisin tilata enkaudelle uutta teippiä tosin vain täysin itse suuniteltuna. Kuten sanoin minulle valmiit grafikat ei omaan silmään sovi. Talvi ajetaan kuitenkin vakioilla. 8) Aikooko täällä kukaan muu ajaa talvea Hemmillä?
joonw900
Liittynyt:
1.4.2013 18:40
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut joonw900 » 17.11.2014 21:48

Miten tuo 2009 vuoden malli eroaa uudemmista malleista? Kuvia vertaillessa näyttäs, että penkki on ainakin hieman erilainen ja takarataskin. Myöskin tankki ja etukatteet näyttää erilaisilta? Meneekö noihin silti samat katteet? Meneekö noihin jonkun muun mallin takaratattaat? Sitten vielä, että miten porukka on laittanu näihin kaatumatappeja? Ootteko porannu noi akseleiden päädyt vaan auki?
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Japezkin » 18.11.2014 4:36

2009 vuosimallissa eroja, mitä näin äkkipikaa tulee mieleen: valomaski, hallintalaiteet, jarrut, takaratas, mittaristo, pakoputki, tarrat, käsisuojat. Loput osat ovatkin sitten samoja (muutama eroavaisuus saattaa puutua). Molemmissa on kuitenkin samat penkkit, tankit ja katteet.

Ratasasioista kannattaa lukea vähän ylempää keskustelusta. Itsellä ei tietoa, mikä ratas menisi 2009 malliin, mutta aavistus löytyy.

Ainakin uudemmissa malleissa löytyy taka-akselille valmiit reijät kierteineen eli niihin voi lyyä kaatumatapit suoraan. Etuakselissa ei valmiina reikiä ole ja siinä on toisessa päässä kuusiokolo etuakselin irttoitamista varten, joten en tiedä onnistuuko reikien poraaminen.
Lohikala
Liittynyt:
21.11.2014 17:15
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Lohikala » 21.11.2014 17:28

Moi!
Tietääkö kukaan onko HM 2013 vuosimallin mopoissa ja näissä CRM F 125 kevareissa suunninpirtein samanlaiset katteet? Olisin noita tarrasarjoja ostelemassa ja mietin kun tuolla aiemmin sanottiin, että honda crf 450 etukatteen ja takalipan tarrat sopisi CRM F 125, niin sopisikohan myös HM mopoihin?

Anteeks kun tuli nyt mopoon liittyvä kommentti, mutta aattelin että kun täällä oli aiemmin tarroista ja niiden sopivuudesta puhuttu, niin jos joku sattuis tietämään. :)
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Japezkin » 22.11.2014 2:41

Eikös mopo hemmille ole oma keskustelu alue?

Samat katteet pitäisi olla molemmissa. Itse olen ainakin käsittänyt, että piikiseen menee etukatteiksi Hondan CRF 250cc vm. 06-08 katteet ja takakatteiksi Hondan cr 125 vm. 07 katteet ja sitten tietenkin näistä tarrat myös. Ei tosin ole oma kohtaista käsitystä, mutta näitä muut ovat ainakin laittaneet.

Muistaakseni Hemmin katteiden toisella puolella lukee, joku hondan malli, mistä Hondasta kate on poissa. Ei vain nyt muistu mieleen, mitä siellä luki.
Lohikala
Liittynyt:
21.11.2014 17:15
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Lohikala » 22.11.2014 17:09

Joo kyllä on, mutta ajattelin että kukaan siellä tuskin tietää onko samanlaiset ja kun täällä oli keskustelua tarroista niin kysäisin! :) Mutta kiitos vastauksesta!
SamppuFin
Liittynyt:
1.4.2013 18:54
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut SamppuFin » 2.12.2014 14:30

Ei kukaan olis kiinnostunut vaihtamaan suurinpiirtein saman hintasta -09 Hemmiänsä tämmöseen 2t Husseen?
otskubro
Liittynyt:
5.10.2014 0:00
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut otskubro » 18.1.2015 18:03

En nyt tiiä että oonko se vaan minä jonka mielestä 09mallin penkki on liian matala? Mutta siis sitä vaan pohdiskelin että meniskö jonkun rossi Hondan penkki suoraan kiinni vai pitäiskö ostaa penkin aihio josta sitten tekisi mieleisen ja päällystäisi jossain?
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Japezkin » 19.1.2015 18:27

Eli ongelmasihan on liian matala/huono ajoasento?

Itse en lähtisi penkkiä vaihtamaan, sillä se on aika kallis ratkaisu. Jos kuitenkin halauat; muistaakseni penkissä taitaa lukee pohjassa mistä pyörästä se on poissa. Veikaisin, että kyseessä on Honda CRF:n penkki ja vuosimalli on varmaan lähellä sitä 09. Tosin kiinnikeraudat taitaa olla erit, kun takahäkkikin on HM itse tekemä. Saat ne irti vanhasta penkistä, sillä jos muistan oikein ne ovat pultilla kiinni. Ei muutakun pyöräliikeeseen oma penkki mukana ja vertailemaan. Ainakin itse toimisin näin, jos kerta penkki pitäisi vaihtaa. Täytyy vain muistaa, ettei osta vakio penkiä, koska se on todennäköisesti saman korkunen, kuin vakiopenkki eli korotettuja penkejä katselemaan, kun vain varmistut mallista. Ei penkin muokaaminen ja päälystäminen kova homma ole, jos vain viittii.

Halvemmalla pääset, kun muokaat ajoasentoa muulla tavalla ellet itse aijo penkiä muokata. Polvikulmaa saa matalemmaksi helposti vaihtamalla matalemmat jalkatapit ja käsien asentoa laitamalla kororaiserit sekä leveämmän tankon tarvittaessa.

Alustallakin voi pelata jonkin verran;
-Nostamalla keulapumppuja (ainakin uudemmissa keula on tehtaalta tullessaan noin sentin alempana kuin se voisi olla.)
-Hommaamalla koropalan linkustoon. Tämä jakaa kyllä paljon mielipiteitä, mutta itselle se oli loistava ostos sillä olen 186cm pitkä. Jotkut sanovat,että koropalat huonontavat alustan toimivuutta, mutta omasta mielestä sain sen itselle toimimaan paremmin, kun polvet ei laahaa maata. :lol: En myöskään ole ajamassa kisoja, joten korkeammalla painopisteellä ei ole väliä. Pyörän painopiste ei myöskään muuttunut pituussuunassa, sillä nostin keulapumpuja samassa suhteessa. Koropaloja myy Blingfactory. http://www.blingfactory.fi/epages/vilka ... s/BFMP0002
-Takajousta voi säätää kireämmälle

Asiasta toiseen: Olisko joku kiinostunut uuempiin malleihin (2011 --->) tulevasta adapterista, millä saa Yamaha YZ 125 vm. 1986 rattaan paikoilleen ja täten saa vaihdettua ketjujaon 520 omaaviin rattaisiin, jotka kestävät ikuisuuden näissä 11kw pyörissä hyvien o-rengas ketjujen kanssa oikein huollettuna. Ei myöskään tarvitse maksaa 100 euroa siitä vakio rattaasta maahantuojalle... Mahdollisesti keväällä (5. jakso koulussa) voisin parit adapterit pyöräyttää pientä maksua vastaan tai sitten postittaa piirustukset esim. Blingfactorylle, jolloin niitä pystyisi netistä ostamaan koropalan tyyliin, jos en itse niitä kerkiä tekemään.

EDIT: Elikkäs voin tehdä adaptereja tammikuun loppuun asti, jos siis kerkiän. Yksi olisi valmiina tosin kiireessä tein siihen kuuden pultin tasajaon. Poraan siihen viereen reijät, että menee paikoilleen. Mahdollisesti voin tehdä hutimenneistä reijistä kevennys reikiä, jos siitä tulee kestävä. Kyseinen adapteri on porattu JT Sprocketsin yamaha yz 125 1986 suunattuun 47-hampaiseen rattaan kevennys reijät. Onko kiinostuneita?
otskubro
Liittynyt:
5.10.2014 0:00
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut otskubro » 1.2.2015 16:01

Juu itellekki tullu koropala mieleen mutta on aika kallis. Ja eikös tuolla takaiskarin alla ole toinen kiinnitys kohta että saa takapään ylemmäs? Ainakin jollain videolla näin... :s
otskubro
Liittynyt:
5.10.2014 0:00
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut otskubro » 1.2.2015 16:04

Ja itse kun en oikein ole ehtinyt omaa hemmiä tutkia nii meneekö 09 malliin muut kuin alkuperäiset rattaat? Ja saako 520 jaollisille ketjuille sopivat rattaat huippuja kuinkapaljon lisää? :D
Japezkin
Pyörä:
Honda XR 650R
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
7.4.2013 19:04
Re: HM-Moto CRM F 125 X/CRE F 125 X

ViestiKirjoittanut Japezkin » 1.2.2015 20:45

Eteen mahtuu vain 12 hampainen ratas pyörimään 520 jaolle. Takarattaan voit mielen mukaan valita. Huiput voit laskea Rissalaskurilla. Täytyy vain muistaa 125 nelarikoneesta loppuu veto aika lyhkäseen ja eikä huippuja saa nostettua kovinkaan paljon. Laskuri on vain suuntaa antava. Matkaajoa varten taakse voi laittaa taakse vähän pienemmän rattaan, mutta itse suosittelisin pitämään vakio välitykset. Ne ovat kaikista toimivimmat. Ratassuhde on sama ketjujaosta riipumatta. Vakiona rattaat ovat 14-54 eli 12-47 ovat kutakuinkin samat.

Joku oli pistänyt Twentyn takarattaan 09 vuosimallin hemmiin. Eli jonkun Hondan crossin ratas käy 100% varmasti. Jos jaksat voit selvittää ottamalla rattaan irti ja mittaamalla pultien kiinityskehän ja vertaamalla sitä, vaikka stormin verkkokaupasta löytyviin kuviin. Tämä saattaa olla oikea.

Itse en ainakaan nähnyt mitään toista kiinityspaikkaa takaiskarille omassa 2011 vm Hemmissä. Omasta mielestä tuollaiseksi mittatilaus työnnä CNC-koneistetuksi alumiinikappaleeksi 50€ ei ole kovin kallis.