Aprilia af1

vezcu
Pyörä:
Honda CB 125 T
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.9.2006 17:58

ViestiKirjoittanut vezcu » 25.2.2008 23:42

Terve taas pitkästä aikaa. Saattaa olla, että palaan takaisin Aprilia kuskiksi kesällä ja pyöräksi saattaisi tulla Europa malli. Oliko tämä täysin samanlainen kuin AF1? Onkohan tämä kannattava ostos? Ei enää ole hirveästi muistikuvia vanhasta AF1:stä kun ei tullut ajettua sillä kuin pari tuhatta kilometriä. Pyörällä on mittarissa 33tkm ja koneremppa tehty 500 km sitten. RAVE:a ei ole tai se on rikki. Pyörästä on myöskin kytkinkoppa risa (iso reikä kyljessä). Pyörään on myös vaihdettu kaikki sytytyslaitteet. Kannattaako?
MYYDÄÄN HONDA CB 125 T, ota yhteyttä YV:llä !!
sMt
Paikkakunta:
joensuu
Liittynyt:
10.5.2007 18:46

ViestiKirjoittanut sMt » 26.2.2008 16:06

Sehän riippuu aina hinnasta.
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 26.2.2008 19:41

hinnastahan se riippuu nii. kytkinkopan saa purkaamolta 40 eurolla. sytytysosathan sitte onki nii perkeleen kalliita. esim. vauhtipyörä suomesta 400 euron pintaa, käämeille toi hinta tuskin riittääkää.
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 28.2.2008 23:45

jöllikkä kirjoitti:missähän vika kun pyörä ei saa ollenkaan virtaa ja akku on täydessä latingissa? ja vaikka ei anna virtaa yhtään niin voiko työntämällä saada kipinän aikaan?


olisko jännitteentasaajasta jokin piuha irti tai ei saa maita? päärele rikki tai piuha irti..? vois olla myös virtalukossa jotain hämminkiä?
>jon1<
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.1.2006 15:14

ViestiKirjoittanut >jon1< » 5.3.2008 21:20

Oisko kellään tietoo missä asennossa pitää kampiakselin olla ku kohdistetaan kampiakselin ja tasapainoakselin merkit?
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 7.3.2008 18:45

kampiakseli yläkuolokohtaan ja tasapainoakseli alaspäin(paino alas) merkeistä viis.
mkajee
Liittynyt:
15.2.2004 20:40
kuvat

ViestiKirjoittanut mkajee » 11.3.2008 20:03

mistäköhän sais sähkökaavion tohon af1 vuos malli on -93..
MYYDÄÄN Terbeihin ja gileroihin 70cc pytty ja 21mm lortto +kurkku
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 12.3.2008 21:35

voin laittaa "käyttöohjekirjasta" kuvan vaikka sähköpostiin..?
Maikson
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.6.2007 16:41

ViestiKirjoittanut Maikson » 18.3.2008 23:05

Nyt on aikas lailla vakava ongelma johon toivoisin apua joltakulta tietäväiseltä.

Eli tulppa ei anna kipinää startatessa!

Viime syksynä jäi ajelut kesken, kun pyörä ei enään startannut. Vika huomattu tässä pari päivää sitten.

Mitä asialle on jo tehty:
Puola uusittiin aikasemmin viime syksyna ja ajeltiin vielä sen jälkeen. (Koko sytytyspuoli uusittu). Vika ei siis ole puolassa, eikä tulpassa. Mitä muita mahdollisia vikapaikkoja voisi olla?

(Testattiin vielä varmuuden vuoksi toisella uudella puolalla, eikä mitään tapahtunut.)
vezcu
Pyörä:
Honda CB 125 T
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
7.9.2006 17:58

ViestiKirjoittanut vezcu » 18.3.2008 23:09

Tarkistappa tappokatkaisijan kunto. Mulla oli se joskus rikki ja sen kanssa saikin vähän säätää.
MYYDÄÄN HONDA CB 125 T, ota yhteyttä YV:llä !!
p.a._tuning
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
2.8.2006 18:02

ViestiKirjoittanut p.a._tuning » 19.3.2008 20:06

kokeile napata se punakeltainen johto puolasta kokonaan irti. eli johto joka tulee virtalukolta ja tapolta.

jos toimii sen jälkee ni sit vaa tutkimaa virtalukkoo ja tappokatkasint.
JGGA
Liittynyt:
22.10.2007 0:20

ViestiKirjoittanut JGGA » 19.3.2008 21:30

vois olla myös staattorin käämeissä tai piuhoissa jotain vikaa (ohmi mittarilla selviää)
Maikson
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.6.2007 16:41

ViestiKirjoittanut Maikson » 20.3.2008 12:04

Joo kiitos neuvoista ja ei kun kokeilemaan...
Faija sano jo aikasemmin, että käy ostaa tollasen mittarin. Toivotaan, että on jommassa kummassa vika :)
Maikson
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
12.6.2007 16:41

ViestiKirjoittanut Maikson » 20.3.2008 19:08

p.a._tuning
kokeile napata se punakeltainen johto puolasta kokonaan irti. eli johto joka tulee virtalukolta ja tapolta.

jos toimii sen jälkee ni sit vaa tutkimaa virtalukkoo ja tappokatkasint.



Elikkäs, irroitimme johdon (punavalkoisen) [punakeltainen oli kiinni vain starttinapissa], joka tulee sekä tapolta, että lukosta. Mutta mitään ei tapahtunut.

Eli teimmekö jotain väärin vai onko vika todennäköisemmin muualla?

Kiitokset jo tässä vaiheessa avustamis yrityksistä.
soup
Pyörä:
Aprilia AF1 & YZ 125
Paikkakunta:
Laukaa
Liittynyt:
2.12.2005 20:31

ViestiKirjoittanut soup » 21.3.2008 17:27

Mulla tuossa sport pro:ssa näyttäisi olevan mitakan sylinteri viime talven huollossa laitettu. Että onko minkälainen verrattuna vakiosylnteriin tehoiltaan/kestvyydeltään?