Sivu 1, 99:sta

Honda Shadow

ViestiLähetetty: 8.2.2008 20:26
Kirjoittanut _nikko
Jatketaan täällä, vanhat viestit löytyy täältä.

ViestiLähetetty: 8.2.2008 21:18
Kirjoittanut ASDMoro
-

ViestiLähetetty: 8.2.2008 22:01
Kirjoittanut Jo_Hu
Aika paljo Sanzo oot ajanu, kun 22500km 10kk, kun ottaa huomioon, että varmaan näin kylmemmillä ilmoilla et oo niin paljo ajanu, kun kesällä...? Ootko pidempiäkin lenkkejä näin "talvella" tehny? Onko kylmä ollu ajella? :D

ViestiLähetetty: 9.2.2008 19:18
Kirjoittanut zeiou
Avasin sen jäähdytinnesteen tyhjennysruuvin ja sieltä tuli jotain, mutta paisuntasäiliöstä ei tullut mitään, joten imin ne sieltä pois. Täytin paisuntasäiliön uudella jäähdytinnesteellä. Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä, koska eihän ne nesteet ole kuin siinä säiliössä, mutta ei letkuissa ja lohkoissa.

ViestiLähetetty: 9.2.2008 19:22
Kirjoittanut ASDMoro
-

ViestiLähetetty: 9.2.2008 20:39
Kirjoittanut zeiou
Rasenger kirjoitti:
zeiou kirjoitti:Avasin sen jäähdytinnesteen tyhjennysruuvin ja sieltä tuli jotain, mutta paisuntasäiliöstä ei tullut mitään, joten imin ne sieltä pois. Täytin paisuntasäiliön uudella jäähdytinnesteellä. Mitäs nyt sitten pitäisi tehdä, koska eihän ne nesteet ole kuin siinä säiliössä, mutta ei letkuissa ja lohkoissa.


Se olisi pitänyt täyttää sieltä syylärin täyttökorkista. Noh, sun ei auta kuin käyttää konetta pieni hetki (about minuutti), sitten alat täyttämään sieltä syylärin korkista niin kauan et tulee merkkiviivaan. Sitten käytät konetta vaikka viitisen minuuttia ja puristelet letkuja että lähtee ilmat pois (korkin voi jättää raolleen). Sitten katsot jälleen syyläristä tarviiko lisätä.


No ihmettelin sitä myös, kun ohjekirjassa lukee, että: "lisää nestettä aina paisuntanestesäiliöön"

Täytin jo sen paisuntasäiliön upper -merkkiin asti?

ViestiLähetetty: 9.2.2008 21:22
Kirjoittanut -IceBurn-
Rasenger kirjoitti:Tuo oli varmaan läppä, mutta sanotaan silti että netistä jos lukee esim. 30 positiivista kommenttia jostain renkaasta ja toisesta 30 negatiivista kommenttia niin tietää testaamattakin kumpi on parempi.

Minut tuntien tiedät, että olen täysi tosikko enkä vitsaile koskaan ;)

Noh, nythän sinulle on Metzeleriä ylistetty, mutta sinä kehotat välttämään merkkipalvontaa ;)

ViestiLähetetty: 10.2.2008 18:56
Kirjoittanut paperbox
zeiou kirjoitti:No ihmettelin sitä myös, kun ohjekirjassa lukee, että: "lisää nestettä aina paisuntanestesäiliöön"

Täytin jo sen paisuntasäiliön upper -merkkiin asti?
En tiedä missä vaiheessaa nyt meet, mutta homma menee näin: jostain random tyhjennysruuvista nesteet pois siitä jäähdytysjärjestelmästä, eli syylarista, pytyistä ym. Sitten erikseen esim. letkun irroittamalla paisuntasäiliö tyhjäksi, sitten syylarista se korkki auki ja syylari täyteen litkua, sit letkujen puristelua ja kallistelua ni ilmat liikkuu ja sen jälkeen lisää nestettä. Sitten täytät paisuntasäiliön niin, että aluksi ilmaat sen letkun, eli letku maahan suunnattuna täytät, kunnes sieltä alkaa tulla nestettä. Sitten tökkäät sen takas paikalleen ja paisuntasäiliö ylämerkkiin. Sit ilman syylarin korkkia kone käyntiin ja heiluttelet pyörää, jolloin ilmat lähtee veks. Aina kun pinta laskee ni lorauttelet lisää nestettä(voit sammuttaa koneen välillä tai olla sammuttamatta). Sitku pinta ei enää laske ni korkki kii ja ajelemaan. Sitte esim. seuraavana aamuna ennen ajoja katot että syylari ja paisuntasäiliö on täynnä.

ViestiLähetetty: 14.2.2008 10:41
Kirjoittanut mustavi
-

ViestiLähetetty: 14.2.2008 12:42
Kirjoittanut motoristi-x
missäs päin sijaitsee öljynsuodatin? onko kovakin homma vaihtaa? meinaan ku kohta pitäis nuo öljyt vaihtaa, niin vaihtaisin sen suodattimenkin siinä samalla...

tiedän, tosi naurettava kysymys, mutta kun en ole kerennyt perehtymään vielä varjon tekniikkaan sen kummemmin, kun pyörä ollut mulla vasta noin kuukauden.

kysynpä nyt siis viisaammiltani. onko öljynsuodattimen vaihto shadowiin siis semmonen varttitunnin homma, vai joutuuko purkamaan puol pyörää siinä suodattimen vaihdossa? tätä lähinnä haen.

niin ja tosiaan minkä viskositeetin öljyjä ootte käyttäneet, oletteko kokeneet paremmaksi ohuen 10w-40 öljyn, vai sitten hiukan paksumman esim. 15w-50 öljyn?

ViestiLähetetty: 14.2.2008 14:15
Kirjoittanut mustavi
-

ViestiLähetetty: 14.2.2008 16:47
Kirjoittanut paperbox
mustavi kirjoitti:4) Putsaa propun ja öljypohjan kierteet, uusi tiiviste jos tarpeen, ja kierrä proppu taas paikalleen. Momentti on 2,5Nm - proppua ei pidä jengata kiinni apinan raivolla koska alumiinisesta lohkosta menee helposti kierteet.
Ja otetaan se pilkku momentista pois, eli se on 25Nm, eli 2,5kgfm. Tuohon kiristykseen riittää hyvin tosiaan semmonen pikku nykäisy siitä, kun se proppu on "pohjassa".

ViestiLähetetty: 14.2.2008 18:07
Kirjoittanut zeiou
kevaristi-x kirjoitti:niin ja tosiaan minkä viskositeetin öljyjä ootte käyttäneet, oletteko kokeneet paremmaksi ohuen 10w-40 öljyn, vai sitten hiukan paksumman esim. 15w-50 öljyn?


Hondan omaa öljyä käytän, eli 10w-40.

ViestiLähetetty: 14.2.2008 18:22
Kirjoittanut mustavi
-

ViestiLähetetty: 14.2.2008 18:32
Kirjoittanut ASDMoro
-