Honda Shadow

mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 15.5.2015 13:36

Joup. Ei ollutkaan ihan niin helppoa noiden tankkitarrojen teettäminen - ovat sen verran laadukkaita (kun mitäs minä osaan arvioida ;) ) että sama taso vaatii raskaampaa kalustoa. Täytyy kuitenki jatkaa ja katsoa saisko ropleemaan jotain ratkaisua, koska candypunaisissa 99:eissä on tuo haalistumis- ja sinertymisongelma.
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut peevee55 » 17.5.2015 1:44

Mitähän jos maaalaisi tämän arjen harmaan hondan mustaksi? Vois tuoda vähän tyylikkyyttä lisää.
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 17.5.2015 9:35

mustavi kirjoitti:Joup. Koska candypunaisissa 99:eissä on tuo haalistumis- ja sinertymisongelma.


Oletko koittanut "elvyttää" maalipintaa värivahalla? Yllättävän tehokasta, mutta sottaista touhua varsinkin punaisella vahalla:'(


peevee55 kirjoitti:Mitähän jos maaalaisi tämän arjen harmaan hondan mustaksi? Vois tuoda vähän tyylikkyyttä lisää.


Älä maalaa mustaksi, mielummin punaiseksi(tämä siis minun mielipide!)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut peevee55 » 17.5.2015 17:09

peevee55 kirjoitti:Mitähän jos maaalaisi tämän arjen harmaan hondan mustaksi? Vois tuoda vähän tyylikkyyttä lisää.


Älä maalaa mustaksi, mielummin punaiseksi(tämä siis minun mielipide!)[/quote]
Hmm pistetään harkintaan.
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 17.5.2015 21:07

Eipä tuo R101CU taida olla pelastettavissa värivahalla. Nahkainen tankkipanta irti otettaessa näkyy selvä sävyero pannan alla suojassa olleen tumman, ja säälle alttiina olleen haaleamman osan välillä. Pahempi on etulokarin kärki (ikävän näkyvä paikka siis), mikä on mun kotipihan vakiopaikalla ollu eteläiseen suuntaan eli auringon paahteelle alttiina, ja paitsi selvästi sini-violetin sävyinen myös sekin haalistunut vielä paljon tankkia pahemmin. Samanlaisia tapauksia on näkyny muuallakin, mm. linkitetty 176.000km ajettu 1999 Varjo Ranskassa (mikä viime tiedon mukaan on nyt 196.000:ssa...dziissus!), tai joskus aikoinaan NM:ssa myynnissä ollu melkein haamumaisen harmaaks haalistunu vastaava. Ei auta... maalaamokeikka on kyl ennen pitkää edessä.

Asiantunteva tarrantekijä tosiaan katsoi orggista viime perjantaina ja kehui sitä huiman laadukkaaks - piti CMSNL:n hintaa jopa halpana vastineeseen nähden. Halvimmaks tulis varmaan yrittää katsoa olisko vielä toinen kappale saatavilla Hollannissa, tai vaan härkäpäisesti jatkan projektia (jokin seripainojuttu tai mitä nyt vaatiikaan, jotta laatu vastais orggista). Ajatus olis kuitenkin edelleen, että valmistuttaisin samalla vaivalla muutaman ekstrakappaleen, jos onnistuisin saamaan mitä haluan (ne kromatut tankkimerkit on toki varalla, kiitos vaan VTEC:ille).

Värisävyt on makuasia. Ite en koe itteeni niinkään kustomhenkiseks (jos siis tarkoitetaan mustissa nahkakamppeissa liikkuvia nahkatukkasetiä ;) ), eli olin ihan onnellinen aikoinaan kun löysin enemmän normipyörän oloisen punaisen Shadown. Sen candy-värihän saa jännää "syvyyttä" auringon paistaessa, aika hieno vaikutelma - harmittaa kun se ei kestä. Musta on paitsi ylen tavallinen kustomeissa, myös arjessa tosi inhottava väri koska pikku pölyharsokin näkyy heti maalipinnasta - pitäis alvariinsa olla pesemässä pyörää, jotta vaikutelma olis näyttävä. Vanhan tummemman harmaan sijaan uudemmissa Varjoissa oli Varren kaltainen vaalea "spangle silver" mikä on ihan kiva ja pölykerroksille vähemmän arka. Kun nyt kuitenkin on pakko ylimaalata oon edelleen funtsimassa VTEC:n kaksvärisen suuntaa - tai kenties jotain klassista kuten Helsingissä joskus nähty beige-mintunvihreä VT125C (1930-luvun autoissa ja prätkissä paljon käytetty väriyhdistelmä). Tai sitten jotain Ranskassa harrastettujen varmaan aika tyyriiden erikoismaalauksien tapasta... heh, on siinä pähkäilemistä :D
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut peevee55 » 17.5.2015 23:47

Joo tuo musta taitaa olla aika standardi. Teimpäs tässä eksoottisia värikokeiluja paintnet:llä
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 18.5.2015 16:04

Joo noista värityskuvista näkee kyl hyvin miten musta pienentää esimerkiks Shadown muhkeiden lokasuojien optista vaikutusta - yks jos toinenhan on tosiaan leikannu osan niistä pois (missä kuitenki olis hyvä huomioida, että esimerkiks noi lokasuojat alkaa olla veret seisauttavan kalliita NOS-osina, ja niitä näkyy aika vähän enää käytettyinäkään osina - etenki jos Varjon perusväri lukeutuu harvinaisempiin kuten "elegant beige":en). Melkein kandeis ottaa alkuperäisistä muotit ja kuiduttaa niihin omantyylisensä? Lokarit on alunperinki aika ohutta lerpsulevaa muovia - nehän ei varsinaisesti kanna muuta taakkaa ku takana lyhdyn ja rekkarin, koska takana on runko alla ja edessä joustimia yhdistävä metallisilta/vakain - eli kait muutamalla lasikuitumaton kerroksella sais riittävän kestävät aikaseks?!

Ite hankin aikoinaan noi kromiraudat lokareihin koska pyörä seisoo umpikorttelin suht ahtaassa pihassa, eli raudat on oikeesti suojannu arkoja lokasuojia pahemmilta naarmuilta. Niihin on kans saanu sidottua ton halvan mp-peitteen, ja pahimpia myrskypäiviä lukuun ottamatta se jopa pysyy paikallaan suht hyvin. No jos peitettä hankitte niin ei tollasta parinkympin SWEEP-hallihuppua vaan ihan oikee ulkokäyttöön tehty missä on kiinnityslenksukat ja kuminartsat. Sitomatta jätettynä SWEEP-peitettä sai myrskyjen jälkeen haeskella jostain pihan nurkista niinku mitäki karannutta lemmikkieläintä, eikä "tseh tseh, coooome to papa" oikein auta etsiskellessä :D Noei, huumori sikseen SWEEP-peite suojaa kyl aggressiivisilta puluilta (pese ja puunaa pyörä kiilteleväks = oitis se joutuu hurjan guano-pommituksen kohteeks, aina sama juttu), mutta ei toi halpatuote oikein tyydytä...
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut peevee55 » 18.5.2015 18:41

Joo tuo lokarihan on ikävä kyllä katkaistu, mutta en sitä ostovaiheessa vielä miettinyt. Tollaset laukkuraudat ja peitteen vois hankkia jos lähden tässä kesällä käymään Norjassa. Muutenhan tuo saa olla lämpimässä tallissa. On vaan melkosen kalliita nuo kaikki kromin palaset.
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 18.5.2015 20:05

Mulla on aika sopivaan hintaan kromi osia myynnissä tosin käytettyjä mutta ei paljoa uudelle häpeä...

Pakoputken alkuperäinen lämpösuoja(se pitkä etummaiseen putkeen) 2002vuotinen joten pientä kulumaa on
-jarruneste purkin kansi kromattu.
-ilmanpuhdistimen koppa Live to ride logolla.
-sivukopat kromatut(ollut kesän kiinni)
-takavalon ritilä.
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut peevee55 » 18.5.2015 21:17

V_T_E_C kirjoitti:Mulla on aika sopivaan hintaan kromi osia myynnissä tosin käytettyjä mutta ei paljoa uudelle häpeä...

Pakoputken alkuperäinen lämpösuoja(se pitkä etummaiseen putkeen) 2002vuotinen joten pientä kulumaa on
-jarruneste purkin kansi kromattu.
-ilmanpuhdistimen koppa Live to ride logolla.
-sivukopat kromatut(ollut kesän kiinni)
-takavalon ritilä.

Minkämoinen se ritilä on?
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 19.5.2015 22:06

Se on sellainen kromattu "ritilä" mikä tulee siihen lampun pään päälle. Se tulee samoilla ruuvella kiinni kuin lamppu joten ne täytyy vaihtaa hieman pidempiin, ettei lamppu tipu tielle.
En löytänyt googlella kuvaa sellaisesta, laitan huomenna kuvan siitä.
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut peevee55 » 19.5.2015 22:27

Paljonko pyydät ritilästä ja sivuposkista? Tai koko läjästä?
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 20.5.2015 16:26

tuolta löytyy kuvia osista ja pyörästä mikä on valitettavasti myyty
http://www.motot.net/galleria/albumi27540/

Molemmat sivukopat löytyy vaikka kuvissa on vain yksi.

tarjoa osista jotain niin ruvetaaan siitä sitten vääntämään hintaa sopivaksi ;)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut mustavi » 22.5.2015 18:34

peevee55 kirjoitti:lähden tässä kesällä käymään Norjassa


No siihen pikku-Varjo on mun omasta kokemuksestani just loistava täsmäase - korkeintaan piikki-Varre on yhtä kova sana... mut sehän onki Varjon pikkuvelj :)

Jos ny mun reissaamishavainnoista, ni halpisketjut on yks suurimmista riesoista jatkuvan kiristelyn (mis työasento fakiirimainen) ja kestävyyspelon takia. Ajat yhen retken ja sen jälkeen varmaan yhdyt mun mielipiteeseen. Keskituki on kallis (oliko lähemmäs 200€ R.M.Heinolla nykyään - Heino myy myös SW Motechin 12V/USB-ulosottoja prätkään kelpaavan laatusina), mutta yliveto huoltamisessa, hoitamisessa, pakkaillessa, pysäköitäessä (sivutuelta kaatumisvaara) ja vaik lauttamatkoilla. Harva näyttää hankkineen sellasen, mutta kokeiltuaan miten se helpottaa asioita varmaan hankkisivat. Laukkujen kanssa en hötkyilis koska halvat pienet on rahan haaskausta - etsi kunnon laatutuotteet mitkä voi irrottaa yötauoilla, lukita jotta kamat (paremmin) turvassa, mihin mahtuu tavaraa kunnolla, ja mistä ei ompeleet prakaa tai kahvat jää käteen niinku Kauko-Idän halvasta shaissesta. Honda-laukut on kestäny hyvin mutta kalliit ja hölmöt - tosin eipä niitä taida enää juuri löytääkään (Ebay, ehkä?). Honda-laukkuraudat olis hyvä tukea takatappien kiinnikkeeseen jos hommaat isot painavat laukut - raudat fleksaa muuten yläkiinnikkeestä (jossa vain 2 pulttia/sivu ja peltipalat taipumiselle alttiina - mulla ei ole vielä ollu hankaluuksia mut "kello käy").

Sulla näytti olevan Hondan sissy/tarakan alaraudat vielä kiinni, vai tunnistinko väärin? Jos puuttuvat osat olis tallessa on luontevaa pakata raskaat tavararöykkiöt takapenkille - mis selkänoja auttaa kiinnittelyssä. Siellä ne pysyy hyvin mukana, ei naarmuta maalipintoja, painopiste vähä fiksumpi ja selkääkin voi nojailla kasaan. Jos osia ei enää ole niin sissy tais olla yleisempi osa (samanmallinen ku vanhassa VT750:ssä?), tarakka ehkä haasteellisempi (osien varaosanumerot on listattu Wikissä). Plexi olis Pohjoisessa ja myös E-Suomen yöajeluilla ihan kiva sun kasvojen ja ötökän välissä - vaikka se vähä hölmön näkönen voi joidenki mielestä ollakin. Hölmöltähän näyttäis toisaalta, jos sun hymyillessäs näkyis kärpäsenraatoja hammasväleissä ;) Plexi on vaan inhottava putsata reissun varrella koska se naarmuuntuu jo vihasesta katseesta (ainaki Hondan plexi), et ainakin ite oon ajellu ajeluni ja sitten kotipuolessa liuotuksella + painepesulla putsaillu hyönteisten hautuumaan pois.

E: Iso kiitos kanssamotoristien avusta! Daelim VL125 Daystarista saatu kuva Wikiin (vähän myydyt), ja 1-2 muustakin on mahdollisesti kuvia + käyttölupa tulossa. Ei viiti rosvota ihmisten kuvia ilman lupaa (itelle tehtiin niin ja vielä käytiin mussuttaan kun puutuin asiaan, iduttaa tollanen). Daelimin eri malleilla on ranskalaisissa omistaja-arvioissa (Maxitest - tuntuu fiksulta, ja on hyvin moderoitu eli annetuista arvioista liiaksi poikkeavat kehuvat tai haukkuvat arviot jätetään huomioimatta) hyvät tai erinomaiset tulokset, siis ei vain kustomeissa vaan myös Roadwinit on sijoittunu hyvin - eli selvästi merkki mitä ei kannattais hyljeksiä ostettavaa pyörää etsiessä. Tietysti ihan hölmöä mun raivota tollei Wikissä, mut "somebody`s got to do it" ja ainakin mulla on Wikin toivoma neutraali näkökulma... no kas, kun nyt itellä ei satu olemaan ko. pyöriä :)
peevee55
Pyörä:
Suzuki pv, Honda Shadow vt125c
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
30.7.2009 21:37
Re: Honda Shadow

ViestiKirjoittanut peevee55 » 25.5.2015 1:14

V_T_E_C kirjoitti:tuolta löytyy kuvia osista ja pyörästä mikä on valitettavasti myyty
http://www.motot.net/galleria/albumi27540/

Molemmat sivukopat löytyy vaikka kuvissa on vain yksi.

tarjoa osista jotain niin ruvetaaan siitä sitten vääntämään hintaa sopivaksi ;)

Sori, tuli yks rahareikä taas niin kattotaan joskus toiste, jos vielä löytyy

mustavi kirjoitti:

Uskallatko suositella mitään tiettyä ketjua? Kiinni tässä on jotkut o-rengas ketjut mutta en tiedä paljonko noilla uskaltaa vielä ajaa. Tuo 12v ulosotto on kyllä pakkohankinta kun pystyn lykätä isän Mp navigaattorin suoraa siihen kiinni.
Tarakka, sissy, jonkinmoiset laukut ja plexi tuli pyörän mukana, mutta ei rautoja (hmm?) ja edellinen omistaja oli näköjään tehnyt sen virheen että hionut plexiä paperilla. Uus pitäsi vissiin hankkia. Ne laukkuraudat voisi periaatteessa tehdä itse, koska meiltä löytyy jonkin verran sopivankokoista kromiputkea :lol: Pari testilenkkiä pitää varmaan tehdä ennenkuin tietä uskaltaako lähteä vieraille vesille.