Rieju MRX 125 4T

full_diesel
Liittynyt:
7.12.2004 22:20
Rieju MRX 125 4T

ViestiKirjoittanut full_diesel » 26.12.2004 23:07

En löytänyt aiheesta topiccia, joten päätin tehdä sellaisen. Saa lukottaa, jos löytyy jo.

Kuva ja tietoa kyseisestä pyörästä olisi tuossa:
http://www.bikez.com/motorcycles/Rieju_125_MRX_4T_2005.php

Mielestäni ihan näpsäkän näköinen ja kone näyttäisi olevan Yamahan valmistama, joten luulisi olevan kestäväkin. Tuodaankohan tuota mallia suomeen? Olen vaan nähnyt sitä vanhempaa keltaista ja rumaa Riejun endurokevaria, mutta tuo olis hieno ja harkitsemisen arvoinen vaihtoehto.
Jaaggorr
Paikkakunta:
Pirkkala
Liittynyt:
29.5.2003 19:01

ViestiKirjoittanut Jaaggorr » 26.12.2004 23:17

Kaasari näyttäs olevan 20mm. Tuon vaihdolla sais potkua lisää. Onkohan tuossa mitään kuristuksia?
tuplaturpo
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
5.2.2004 18:40

ViestiKirjoittanut tuplaturpo » 27.12.2004 0:38

ai jammun kone..? taitaa olla... eiks niis riejun enska mopois oo minarellin kone....? no parempi et jammu ku et minarelli....
-nikke-
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.10.2003 20:57

ViestiKirjoittanut -nikke- » 27.12.2004 0:44

On varmaan ihan pätevä laite. Ainakin jos hinta on <-4000€
Laastine
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
1.9.2003 18:55

ViestiKirjoittanut Laastine » 27.12.2004 20:10

Ei se kaasarin vaihdollakaan kulje merkittävästi paremmin, koska on rakennut noihin 10,6kw tehoihin. On tuo 2005 mallin väritys kuitenkin ihan nätti. Hinta näyttäs olevan biken mukaan 4750€
Tieto lisää tuskaa...
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53

ViestiKirjoittanut Höspö » 28.12.2004 13:44

Miettikää tota vaikka Honda Monkey:n virittämisenä, mikään ei tuo paljoa tehoa paitsi kannen avarrus tai tiukempi ajoitteinen nokka-akseli. Muut sitten on vain niiden kanssa toimivampia, esim kaasaria isommaksi kun on parempi nokka jne... Kyllä se kaasari vähän tuo ja putken parantelu+ilmanputsarin modaus ja suuttimet..
vesQ
Paikkakunta:
Susiraja
Liittynyt:
22.3.2003 23:53

ViestiKirjoittanut vesQ » 28.12.2004 14:10

Laastine kirjoitti:Ei se kaasarin vaihdollakaan kulje merkittävästi paremmin, koska on rakennut noihin 10,6kw tehoihin. On tuo 2005 mallin väritys kuitenkin ihan nätti. Hinta näyttäs olevan biken mukaan 4750€


Onhan se monkeykin rakennettu siihen 1.5kw hujakoilla, mutta helposti on revittävissä pari hevosta lisää, ihan kantta/kaasaria/ilmanputsaria säätelemällä.

Ja kyllä tollasii riejuihinkin myydään varmaan isompaa kiuasta, vielä jos yammun koneella on, niin varmasti löytyy.
<3 DT <3
Laastine
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
1.9.2003 18:55

ViestiKirjoittanut Laastine » 28.12.2004 20:21

vesQ kirjoitti:
Laastine kirjoitti:Ei se kaasarin vaihdollakaan kulje merkittävästi paremmin, koska on rakennut noihin 10,6kw tehoihin. On tuo 2005 mallin väritys kuitenkin ihan nätti. Hinta näyttäs olevan biken mukaan 4750€


Onhan se monkeykin rakennettu siihen 1.5kw hujakoilla, mutta helposti on revittävissä pari hevosta lisää, ihan kantta/kaasaria/ilmanputsaria säätelemällä.

Ja kyllä tollasii riejuihinkin myydään varmaan isompaa kiuasta, vielä jos yammun koneella on, niin varmasti löytyy.


Olenko väittänyt, ettei saisi kulkemaan millään? Kannen muotoilut, nokkaakseleiden vaihtaminen, isommat pannut on jo aika rankkaa viritystä ja maksaa(hinnat vähän eri luokkaa kuin mankia viritettäessä). Halvemmalla pääsee kun ostaa 2-tahti räpättimen.
Tuollainen paljon viritetty 4-tahti kuluttaa bensaa ja hajoaa samalla tavalla kuin 2-tahti pyöräkin...
Tieto lisää tuskaa...
Erska
Liittynyt:
21.12.2002 15:25

ViestiKirjoittanut Erska » 28.12.2004 20:59

Tohon saa 160cc bigbore kittei ym Yamaha Tt-r 125 pyörää koskien(sama kone)

Mutta ei siitä silti saa edes 20heppaa irti.Nelarit on nelareja ja vaativat kunnon pohjan sekä puolet enemmän kuutioita saavuttaakseen korkeaviritteisen 2-tahtimoottorin tehot.
juha86
Paikkakunta:
Kalvola
Liittynyt:
19.2.2003 0:54

ViestiKirjoittanut juha86 » 30.12.2004 16:13

veikkaisin että odotettavissa tuon pyörän kanssa oli seuraavat seikat:

Jonkin sortin sähkövikoja (polttimoita palaa liian tiuhaan) tyypillistä näille nykyisille "halppis" merkeille...

Etuvalo-umpio näyttää just niin onnettomalta että hyväkun eteensä näkee... pimeellä..

Moottorin etukiinnitys systeemi pettää.. siis tuo starttimoottorin edessä oleva "apu-runko"... ainakin omassa pyörässä samanlainen systeemi ja ongelmia on ollut sen suhteen...

Etupumppujen stefat alkaa vuotaa alta aikayksikön koska noita liukuputkia ei oo suojattu mitenkään ( tosin riippuu paljon missä ajaa, jos pelkästään asfaltilla niin ongelmia ei varmaan tule stefojen suhteen)

..tommosia tuli mieleen, tosin ilman mitään kokemuksia tuosta pyörästä...
Myydään PIAGGIO NRG eXtreme 01 pois pölyttymästä! pistäkää YV:tä..
Naamavelli
Liittynyt:
1.1.2005 21:40

ViestiKirjoittanut Naamavelli » 18.2.2005 17:16

Nyttenhän tuosta ois tietoa Riejun sivuilla. Näyttäs olevan jopa 14,5hv ja nättikin on.
Motoboy
Liittynyt:
28.12.2003 2:33

ViestiKirjoittanut Motoboy » 18.2.2005 20:01

http://www.bikez.com/motorcycles/Rieju_ ... T_2005.php

Ja etupumpuista löytyy joustoa enemmän ku laki sallii! :eek:
Kotard
Liittynyt:
3.5.2004 19:35

ViestiKirjoittanut Kotard » 18.2.2005 20:23

Motoboy kirjoitti:http://www.bikez.com/motorcycles/Rieju_125_MRX_4T_2005.php

Ja etupumpuista löytyy joustoa enemmän ku laki sallii! :eek:


eiiiiii "#¤#%¤#&"¤&%&¤&% LOL hahah PaaVossakin paremmt joustot
Motoboy
Liittynyt:
28.12.2003 2:33

ViestiKirjoittanut Motoboy » 18.2.2005 23:53

Ainii ja tän pyörän virallisessa esitteessä lukee viimesenä lauseena näin: "P.S. Tämän pyörän kyytiin on tulijoita" !!! :::looool::: Räjähtelin joku 5 vuotta...
almi
Paikkakunta:
Kangasala city
Liittynyt:
18.2.2005 22:54

ViestiKirjoittanut almi » 19.2.2005 19:19

Kyllähän tuo on paljon hienomman näkönen kun se vanha. Se vanhempi versio oli muuten joskus biken testissä ja siellä huomasivat että vehje kulki 95 km/h, että putki on varmaan tukittu jostain aika rankasti. Jammun koneen uskoisin kestävän hyvin.