Honda CB125:set

123aaa
Liittynyt:
13.6.2004 1:32

ViestiKirjoittanut 123aaa » 6.9.2005 15:15

Enpä ole banaania saanut, enkä motot.nettiäkään kokonaan jättänyt. On vaan niin perkeleesti tota kaikkee hommaa ettei oikeen kerkee mihinkään keskittymään. Juu. Elikkäs niistä kansista siistin valujäljet ja porttasin. Imupuolellla varsinkin ainakin minun yksilössäni oli melkoisen suuret erot imukaulojen ja kanavien halkaisijoissa. Sen kummemmin en niitä kanavaia avartanut, mitä ne nyt siinä väkisellä isonee, kun niitä valuröspeitä poistaa.

Vedin muuten toissa keskiviikkona aika komeet lipat yhdessä rampissa, vauhtia n. 65km/h. Itelle pientä damagee ja pyörään pieniä kolhuja. Rikki ei pyörästä oikeestaan mennyt muuta, kuin oikeen puolen peili ja stongan paino. Onneks tuli nekin clip-onit tehtyä sen verran jämäkästä tavarasta, ettei sekään ees vääntyny. Just olin edellisenä päivänä värkänny pyörään velipojan tekemän rosterivaimentimen, sekin otti pientä damagee, mutta rosteria kun oli, niin jäljet sai hiomalla hyvin pois. Vissiin jäi jalka pyörän ja tien väliin, niin säästyi pyörä pahemmilta vahingoilta. Nyt alkaa pyörä olla jo iskussa ja kolhut paikkailtuna, itselläki kolhut hyvää vauhtia paranee. Eilen kävin ensmäistä kertaa lippojen jälkeen ajamassa (lukuunottamatta sitä, kun lippojen jälkeen pyörän kotiin ajoin n.1,5km) BTW. On muuten komeet äänet cb:ssä 2-1 käyrästöllä ja suoralla ja _avaralla_ reikäputkiänkkärilla.

Edit: Kuviahan tosta vois tonne uuteen kalleriaan vaikka nakkailla, kunhan kerkee...
www.kanava.org/~pekkis/mopotin
tälle kesälle ajettu km [?]
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 6.9.2005 16:00

123aaa: Missä käytit kantes, ja mitä velottivat? Paljokos cb nyt ottaa mittariinsa? Ja koitahan saada ääninäytettä hondastas.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 7.9.2005 18:40

jaahas.. ette satu tietämään ketään kuka olisi kiinnostunut ostamaan ceebeen? itellä ei tarvetta enää ole joten pistäkää sanaa kiertämään :)

en kyllä juuri paremmin olisi voinut piikki-iän pyörää valita, luotettava, suht nopea ( :D ) suht nätti, hyvä ajaa ja huomiota herättävä. pyörä on 2,5 vuotta mulla ollut ja viime viikonloppuna näin ekaa kertaa livenä toisen samanlaisen helsingin eurocruisigissa ja jenkkicruisingissa, harmittaa kun en ite ceebellä ollu :P
-Klaukkalan Matkamotoristit-
SALOMONI
Liittynyt:
1.7.2005 1:09
hmpprrrr

ViestiKirjoittanut SALOMONI » 8.9.2005 20:02

kannattaakoha tuommosta helmeä mennä ollenkaa viritteleen??
ei ainakaa kovin rankasti. semmoinen miedompi viritys saattas olla paikallaan esim pakoputkiston vaihto paremmin hengittävään ja vähä isommat kaasarit. ja ehkä kanavien suurentaminen. jos haluaa sen kulkevan niih ainaki pari piikkiä isompi etuhammasratas vakion tilalle.

p.s 140km/h on iha riittävä vauhti tommoselle ajokille ku eihä suomessa saa ajaa ku 120km/h ottakaa seki seikka huomioon.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: hmpprrrr

ViestiKirjoittanut Tume34 » 8.9.2005 21:02

SALOMONI kirjoitti:kannattaakoha tuommosta helmeä mennä ollenkaa viritteleen??
ei ainakaa kovin rankasti. semmoinen miedompi viritys saattas olla paikallaan esim pakoputkiston vaihto paremmin hengittävään ja vähä isommat kaasarit. ja ehkä kanavien suurentaminen. jos haluaa sen kulkevan niih ainaki pari piikkiä isompi etuhammasratas vakion tilalle.

p.s 140km/h on iha riittävä vauhti tommoselle ajokille ku eihä suomessa saa ajaa ku 120km/h ottakaa seki seikka huomioon.


Kyllä nyt nuita -80 luvun cb:itä kehtaa viritellä, suht yleinen pyörä kummiski. Nuilla sinun "pienemmillä" virityksillä tähän pyörään sais luultavasti jo sen reilu 20hp, kun vakiona irtoo jo 17,68 (itse olen penkissä käyttänyt, 55tkm oli silloin ajettu ja 13kW irtos). Ja jos haluaa lisää vauhtia niin kannattaa hommata rebelin 13-piikkinen eturissa (vakio 14) niin jaksaa vitosella vetää loppuun asti ehkä, ja vauhtia tällöin 130-140.

123aaa:paljos se sinun honda muuten menee ja millä kierrosluvulla ja millä välityksellä? Kun minulla ja pistoolisankarilla samat välit mutta mulla 100km/h vauhdissa 2000rpm vähemmän.
Dank memes melt steel beams.
123aaa
Liittynyt:
13.6.2004 1:32

ViestiKirjoittanut 123aaa » 15.9.2005 15:17

Ihan itse työstin kanavat paineilmapirralla. Eli ei maksanut kun parin tunnin työn ja ja kaks terää siihen pirraan.

Mulla on muistaakseni vähän vakioita lyhyemmät välit nyt paikallaan. En tarkkaan muista. Kulkee hyvässä kelissä (ei tuulta eikä mäkiä) sen 130 mittariin (todellista n. 125, testattu muutamaan otteeseen gps:llä).
Kierrokset huutaa tossa vauhdissa siinä 12k tuntumassa eli punarajalla. Kovempi vastatuuli, ylämäki yms. pudottaa huiput sinne 110-115 tienoille mittarinopeutta (gps n.105-110), jolloin kiekat n. 10500.

Edit: Enpä ole edelleenkään saanut aikaseks ääninäytettä/videoo enkä kuvia.
www.kanava.org/~pekkis/mopotin
tälle kesälle ajettu km [?]
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 15.9.2005 16:19

Jaahas, onkohan tuolle minun hondalle sitten tehty jotain, kun se otti sillon parhaimpina aikoina, eli sillon kun kannentiiviste ei vielä vuotanu, mittariinsa sen 130, ja sillon kerran alamäkeen yli 140.. mutta kansia ei ainakaan ole portattu, tuntuu selvä kynnys imukaulan ja kanavan välissä, eikä valujälkiäkään ole siistitty tai sitten hommaa ei ole tehty huolella.

Sulla 123aaa varmaan saattas auttaa isommat suuttimet jonkin verran, minulla ne ainakin lisäsi "rutkasti" tehoa kun vaihdoin 88=90, pitää kokeilla talvella sitten 95 suuttimia, ja jos kannet saan portattua ja valujäljet siistittyä niin ehkä jopa 100. Ja pakoputket otan ainakin auki, siellä on levyt molemmin puolin jotka heikentää tehoa selvästi.

Mistäkö tiedän? No, omassa hondassa ne on lähteny irti, eli helisee siellä sisällä, yleensä ovat normaaliasennossa pystyssä mutta joskus tärinästä lähtevät irti ja kääntyvät jotenkin ovelasti jolloin tuloksena on suhteellisen kovaa ääntä ja kiihdytyksessä huomaa selvän eron kun se ampasee sen jälkeen.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 15.9.2005 17:42

se ois viel 3 päivää jäljellä ceebeellä ajelua :'( maanantaista alkaa seisonta ja sen jälkeen se minun aikana ei liikennevakuutusta näe :/ cb olis myynnissä, hinta tuntuu kovalta 1200e mutta pyörä todella on hyvässä kunnossa :) yrittäkää myydä kaverille tai kaverin kaverille tai ostakaa ite :)
-Klaukkalan Matkamotoristit-
janio89
Paikkakunta:
Loimaa City
Liittynyt:
29.3.2005 16:39

ViestiKirjoittanut janio89 » 26.9.2005 17:58

Mistä vuosimallista lähtien tälläisessä CB:ssä on kärjetön sytkä? Ja oisko kenelläkään mitään ääni/videonäytettä kyseisestä pyörästä?
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 26.9.2005 20:23

83 vuodesta.. viimeisessä cb mallissa on kärjetön sytytys.. mulla on huonohko videopätkä missä näkyy cb ajo ja äänet kuuluu heikosti.. itse asiassa niitä on kaksi tai kolmekin pätkää jossa kuuluu äänet.. :) yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 26.9.2005 20:25

janio89 kirjoitti:Mistä vuosimallista lähtien tälläisessä CB:ssä on kärjetön sytkä? Ja oisko kenelläkään mitään ääni/videonäytettä kyseisestä pyörästä?


V.1983 tuli CB:hen kärjetön sytkä ja samalla joitain muitakin uudistuksia, oikeastaan koko pyörä päivittyi; Runko muuttui vähän isommaksi, bensatankki (ent.12l, uusi 14l) ja katteet uudistui, vanteet muuttui, kick-startti hävisi ja tilalle pelkkä sähköstartti, teho kasvoi 12kW=>13kW, tai oikeastaan koko pyörä on lähes kokonaan uusi.

Ääni-ja videonäytettä saatan saada tällä viikolla.

edit: Tänään saan ääninäytettä kehiin, sellaista jossa välilevy on putkesta irti ;).
Dank memes melt steel beams.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 28.9.2005 12:05

Jeps, minulta saa halutessaan pientä, paskaa, MuVolla äänitettyä ääninäytettä cb:stä, josta on pakoputken ensmäinen levy irti. Ei siitä enää mitään selvää saa kun kiekat ylittää sen 8000rpm mutta matalat kierrokset kuuluu mukavasti.
Dank memes melt steel beams.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 12.10.2005 22:53

Nostetaanpas nyt tämäkin ylös ettei häviä jonnekin syvyyksiin..

Tuli kokeiltua nyt hieman talvisäätöjen laittamista hondaan, eli neulaa nostin yhdellä pykälällä ja hyöty oli suurempi ku uskoin; Ala-ja keskikierroksilla vääntö lisääntyi todella selvästi, ja ottaa satasen nyt melkolailla nopeammin ja kumma kyllä alkoi litkimään vähemmän bensaakin (vaikka eikös sen pitäis periaatteessa syödä enemmän :)). Matka-ajo on aika kauheaa 100km/h alueella nykyään, kun ei lähes olemattomien puristusten takia jaksa vetää ku reilu 110 ja 100 saa ajaa lähes täyskaasulla. No eipä muuta ku talvella se on sitten kansiremontin paikka, tiivisteet vaan maksaa suolaiset 34e/srj. Samalla vois lähettää kannet portattaviksi/avarrettaviksi tai sitten ite hion valumajäljet ja otan sen kynnyksen imukaulan ja kanavan välistä pois.

Paljokos on muille cb-kuskeille kertynyt kilometrejä mittariin tässä kesässä? Omaan hondaan on tähän mennessä tullu aikaväliltä 15.5-12.10 reilut 11 000km, ja moitteetta on pelannut, se kannentiiviste vain vähän ketuttaa, nii ja öljynsyönti.
Dank memes melt steel beams.
Pistoolisankari
Paikkakunta:
Kalukkala
Liittynyt:
3.2.2003 18:59

ViestiKirjoittanut Pistoolisankari » 13.10.2005 15:25

enää ei mulla sitten olekaan cb:tä :( mulla kerkes tulemaan ajalla 1.4-15.9 karvan vajaa 10000km
-Klaukkalan Matkamotoristit-
Sleepperi
Paikkakunta:
Etelä-Karjala
Liittynyt:
4.5.2005 17:51

ViestiKirjoittanut Sleepperi » 17.10.2005 17:40

Nyt jos kehtaatte jeesata niin olis erittäin hyvä homma..Olen vissiin aika sokea, kun en löydä mistään noita daxin mäntiä. Pitäis varmaan ettiä ulkomailta kun kotimaan tarjonta on niukkaa.

Pistoolisankari olet sä aika hurja jätkä kun maltoit luopua cb:stä..:D