KTM EXC 125

Pyörä:
Peugeot XPS SM 2007, Fude Crossi 110cc
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
18.6.2015 15:24
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut pösöjäbä » 19.5.2019 15:07

Mikä mahtais kotaris olla ku mikään valo tai vilkku ei pala paitsi vasta kovilla kierroksilla rupeaa toimimaan ja taas kun päästää kaasun ni lakkaa toimimasta kaikki, just vaihdettu jännitteensäädin jonka jälkeen toimi 1päivän moitteetta ja nyt ruvennu tekemään tuota pätkimistä?
Liittynyt:
8.8.2011 19:37
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Murska » 20.5.2019 5:01

öbböbö kirjoitti:
TehoTietäjä kirjoitti:Elikkäs oisin täsä kesän jälkee ostelemas kemmuu ku mopoikä loppuu ja vielä on harkinnan alla mikä. Exc ois yks ja yamaha WR miettiny kans vaik nelari onkin. Mitäs muit järkevii 2t kemmui löytyy. Ja totanoinni kummosii kustannuksii EXC tulee perus katuajossa. Ja mikähä on keskim. Bensankulutus?


Suosittelen unohtamaan EXCt tai ehkäpä yleisestikin 2t piikit jos kerran huoltokustannukset ja bensankulutus on päätekijöitä ostopäätöksessä


Kyllä. Nelariin verrattuna polttoaine ja huoltokustannukset saa kertoa kahdella tai jopa kolmella. 2T on kisapyöriä ja niiden ylläpito sen mukaista jos haluaa että lelut pysyy kunnossa.
Liittynyt:
8.4.2016 22:12
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Simppaa_ » 1.6.2019 22:30

öbböbö kirjoitti:
TehoTietäjä kirjoitti:Elikkäs oisin täsä kesän jälkee ostelemas kemmuu ku mopoikä loppuu ja vielä on harkinnan alla mikä. Exc ois yks ja yamaha WR miettiny kans vaik nelari onkin. Mitäs muit järkevii 2t kemmui löytyy. Ja totanoinni kummosii kustannuksii EXC tulee perus katuajossa. Ja mikähä on keskim. Bensankulutus?


Suosittelen unohtamaan EXCt tai ehkäpä yleisestikin 2t piikit jos kerran huoltokustannukset ja bensankulutus on päätekijöitä ostopäätöksessä


Tämä.

Keskikulutus helposti yli 10l/100km, lisäksi 2t öljy, ilmansuodattimet sekä vaihteistoöljyt. Riippuen ajomäärästä ja pyörän kunnosta tulee niitä muitakin kustannuksia.


Mutta asiaan. :|

Mikäs voisi olla kun KTM sammui käynnissä ollessa, kipinän saa, bensaa saa, mutta käyntiin ei lähde. Ei niin millään. cdi, staattori, tulppa, puola ja tulpanjohto vaihdettu. mg kiila tarkistettu ja ehjä, puristuksia on normaaliin tapaan. Välillä lupaa, mutta ei kuitenkaan ns ala polttaa seosta? Missä voisi enää olla vika, ellei ole hajottanut ehjiäkin osia jossain vaiheessa?
Liittynyt:
9.7.2018 13:55
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut skörppä » 2.6.2019 15:50

oisko kellaan ideaa mikä vois olla ku yhtäkkii ajosta rupee kierrokset huuta ja sit painoin vähäsen kaasuu jonka jälkeen tyhjäkäynti katos täysin? ryypyllä toimii hieman. Kaasari putsattu ja tyhjäkäyntiä koitettu säätää mutta ruuvin kääntämisellä ei yhtään minkäänlaista vaikutusta mihinkään.
Liittynyt:
2.7.2019 17:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Nastaa » 2.7.2019 17:29

Olisko mitään tietoa mikä aiheuttaa kilinän moottorissa kierrosten laskiessa? Kyseessä KTM exc 125 -10 johon juuri huollettu alakerta ja mäntä vaihdettu.
Liittynyt:
5.7.2019 14:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Jakelbo » 5.7.2019 14:41

Pyörä on ktm exc 125 niin mistähän johtuisi kun kovemmassa vauhdissa alkaa keula ravistamaan siis +100km/h. Johtuuko pyörän laakereista vai renkaan tasapainoituksesta vai jostain muusta
Liittynyt:
18.7.2019 0:50
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Ktm exc 125 2012 » 18.7.2019 0:57

Tietääkö kukaam mikä vois olla kotarissa vikana kun muuten toimii hyvin, mutta täyskaasulla piikin loppupuolella alkaa rötäämään.
Liittynyt:
13.10.2018 17:30
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Perkele420 » 7.8.2019 22:24

Ideana olis hankkii tän tai ensvuoden puolella piikkikotari. Voikos joku kertoa paljonko huollot ja bensat maksais normaaliajossa (ei kauheasti kiihyttelyä) kuukauessa. Ja mistä sais halvalla hyvää öljyä? Ja kuinka usein pitää moottoriremppaa tehä ja paljonko se maksaa
Pyörä:
IR'S Malaguti XSM, Japanin Jawa KX250, Derbi DRD Racing -05 "rotokmossi" ja Baijerilainen wiritys
Paikkakunta:
Kurikka
Liittynyt:
11.10.2007 15:23
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Malagutisti » 8.8.2019 10:22

Täällä on vähän hiljaista, mutta mutuillaan nyt jotain. Itse en porkkanamopoja ole omistanut, mutta touhua sivusta seuranneena;

Riippuu niin paljon ajosta, mutta varmaan 6-8l/100km maistuu nätillä ajolla. Polttoainekuluihin kannattaa huomioida vaatimus laadukaasta 2-t öljystä!

Männänvaihto 30-50 h välein, alakerralla ajanee n. 150 h.

Mäntä taitaa tiivisteineen olla luokaa 130 € ja alakertaan laakerit + kiertokanki + tiivarit varmaankin pari satkua.

Jotkut ajaa männällä enemmän, mutta kasvava käyntivälys alkaa kaataa mäntää pakopuolelle ja kuluttaa pinnoitetta.
Liittynyt:
17.4.2014 18:02
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut öbböbö » 16.8.2019 18:56

Juu minkäänlaisia ohjearvoja huolloille on vaikea sanoa koska rippuu niin paljon missä ajetaan ja miten.

Itse ajelen omalla kotkallani lähes ainoastaan metikössä höntsäenskaa ja huollankin pyörää sen mukaan. Noin 70-80h välein olen itse mäntää vaihtanut ja lootaöljyjä 5h välein kun tulee kytkintä sen verta ajossani käytettyä.

Oman käsityksen mukaan tuo on ihan +-0 hommaa kuinka usein haluaa lootaöljyt vaihtaa, jos vaihtaa harvoin niin pitää aikaisemmin vaihtaa kytkimeen osat ja lootaan laakerit.
Itselläni ei taidot/motivaatio riittänyt täydelliseen koneremonttiin joten käytin liikkeessä 250h kohdalla, sielä huoltoukko kehuikin että vissiin vaihdat aika useesti öljyt kun kytkin on kuin uusi.

Malagutisti kirjoitti:Polttoainekuluihin kannattaa huomioida vaatimus laadukaasta 2-t öljystä!

Yhdyn tähän mutta lisään vielä sen että moni ei ota huomioon sitä että ilmansuodattimen pitäminen likaisena kuluttaa nopeammin yläkertaa kuin vähän laaduttomamman 2t-öljyn käyttö. Ihmetellään kun on satsattu 15€/litra hintaiseen 2t-öljyyn ja sylinterissä paljon skraiduja kun on ajettu paskasella suodattimella.
Liittynyt:
16.3.2019 9:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Kkjjll » 19.8.2019 18:29

On
Viimeksi muokannut Kkjjll päivämäärä 28.12.2019 1:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
5.7.2019 14:38
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Jakelbo » 29.10.2019 0:39

Mulla olis tämmönen vika et vaihteet ei aina taho mennä oikein sisään eli välivapaita tulee melko paljon varsinkin kuin alaspäin vaihtaa. Mistä vika voisi löytyä?
Liittynyt:
16.3.2019 9:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Kkjjll » 29.10.2019 21:32

.
Viimeksi muokannut Kkjjll päivämäärä 29.3.2020 22:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Liittynyt:
17.4.2019 21:06
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Fanakuski » 21.3.2020 21:47

Kertokaas joku paremmin tietävä.
Oon ostamassa välimallin kotaria. Myyjä sanoin että kotarissa b koon mäntä sisällä ja samalla totesi että sylinterit tulevat tehtaalta b koossa. Pitääkö paikkaansa?
Liittynyt:
16.3.2019 9:01
Re: KTM EXC 125

ViestiKirjoittanut Kkjjll » 21.3.2020 22:17

Fanakuski kirjoitti:Kertokaas joku paremmin tietävä.
Oon ostamassa välimallin kotaria. Myyjä sanoin että kotarissa b koon mäntä sisällä ja samalla totesi että sylinterit tulevat tehtaalta b koossa. Pitääkö paikkaansa?
hei kun otat sylinterin pois niin mittaa sylinterin halkaisija mikrometrillä ja sitten mäntä niin tiedät minkä kokoinen mäntä tulee hommata. 0.05-0.06mm välys pitäisi olla männän ja sylinterin välillä